چرخش 180 درجه ای بارسلونا در قضیه نیمار +عکس

باشگاه بارسلونا دیگر قصد استفاده از بند 17 اساسنامه فیفا برای جذب نیمار را ندارد.

پس از یک تابستان پرحاشیه، نیمار ستاره برزیلی PSG بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در این باشگاه ماندگار شد. اما طبق ادعای رسانه های اسپانیایی، با اینکه قرارداد نیمار با PSG بند فسخ ندارد اما قوانین فیفا که با هدف حمایت از بازیکنان وضع شده(بند 17 اساسنامه) به او امکان می‌دهد فصل آینده با پرداخت مبلغی نزدیک به 170 میلیون یورو PSG را ترک کند بدون اینکه نیازی به جلب رضایت این باشگاه داشته باشد.

 

 

 

 

موندودپورتیوو می‌گوید این قانون برای حمایت از بازیکنانی وضع شده که دست‌کم سه سال در یک باشگاه عضویت دارند و در این مدت قرارداد اولیه‌شان با باشگاه را تمدید نکرده‌اند.

 

نیمار تابستان آینده به آنچه فیفا از آن به عنوان "دوره محافظت‌شده" یاد می‌کند می‌رسد. این دوره سه فصل یا سه سال است و هر کدام از آنها زودتر از راه برسد بازیکن می‌تواند از این قانون استفاده کند. اگر بعد از این مدت، بازیکنی قرارداد اولیه خود با باشگاه را تمدید نکرده باشد، بر اساس قانون فیفا می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان غرامت، باشگاه را ترک کند و دیگر نیازی به جلب رضایت باشگاه نخواهد داشت. مقدار این غرامت بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که توسط فیفا تنظیم شده است.

 

 

 

 

بارسلونا قصد داشت از این بند برای جذب نیمار استفاده کند ولی طبق ادعای موندودپورتیوو، سران باشگاه از این قضیه منصرف شده اند و قصد دارند به صورت مستقیم با پی اس جی وارد مذاکره شوند. دلیل این است که بسنده کردن به این روش، ریسک بالایی دارد چرا که در نهایت ممکن است فیفا رای به پی اس جی بدهد و پرداخت غرامت را منتفی کند و در این صورت راه برای مذاکره مستقیم بسته خواهد شد.

تابستان گذشته بارسلونا سه دور مذاکرات رودررو با سران پی اس جی داشت ولی در نهایت به دلیل توقعات مالی بالای پاریسی ها انتقال نیمار ممکن نشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها