ساشا شفر: برای قهرمانی لیگ و ستاره سوم آسیا آماده بودیم

پسر وینفرد سفر می‌گوید مدیریت باشگاه استقلال تهران خواستار موفقیت آنها نبوده و به همین علت برای دریافت مطالباتشان به فیفا شکایت کرده بودند.

ساشا شفر، فرزند و آنالیزور وینفرد شفر در تیم استقلال تهران می‌گوید آنها مجبور بودند برای دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کنند تا از این طریق بتوانند مدیران باشگاه را به پرداخت دستمزدشان مجبور کنند وگرنه به افرادی که به این تیم و کادر شفر از پشت خنجر زده بودند کمک می‌کردند! پسر شفر می‌گوید از علی فتح الله زاده انتظار می‌رود اشتباه مدیران سابق این باشگاه را تکرار نکند و با پرداخت هرچه سریعتر مطالبان پرونده این شکایت را به خوبی مختومه کند. مشروح گفتگوی ساشا را در ادامه می‌خوانید:

 

* با اعلام حکم فیفا شما در پرونده شکایت از استقلال برنده شده‌اید.

آنها همیشه پرونده‌ها را می‌بازند و فیفا همیشه به نفع بازیکنان و مربیان رای می‌دهد. مدیران این قرارداد را هم مانند بقیه قراردادها باختند. آنها می‌توانستند به ما کمک کنند که حتی قهرمان هم شویم.

 

* پس از این ماجرا کسی به سراغ شما آمد تا این موضوع را حل و فصل کنید؟

نه، به نظرم آنها خیلی سرشلوغ هستند.  صادقانه بگویم که آنها می‌دانستند که ما به فیفا می‌رویم و شکایت می‌کنیم آنها می‌دانستند که ما برنده می‌شویم ... پس از 11 ماه؟ زمان کافی برای انجام دادن آن وجود داشت اما آنها این کار را نکردند.  فیفا یکسری قوانین را عوض کرده است و باید 5 درصد سود پرداخت کنند چون فیفا می‎‌دانست که باشگاه‌ها کار را به تاخیر می‌اندازند و به همین دلیل این درصد را برای بدحساب‎‌ها لحاظ کرده است.

 

* شما فکر می‌کنید که فتح الله زاده شخصیت متفاوتی نسبت به فتحی دارد؟

فتح الله زاده چندین ماه است که در باشگاه حضور دارد پس چرا زودتر عمل نکرد؟ الان دیگر خیلی دیر است. بنابراین هیچ چیز در باشگاه تغییر نکرده است. آنها بسیار تنبل هستند. آنها شماره من را دارند. این تصمیم نهایی فیفاست. هیچ کس با ما صحبت نکرد. هیچکس به دلیل رفتار وحشتناک آنها از ما عذرخواهی نکرد. هیچ کس آن را به دست ما نرساند.  همه می‎‌دانند چه کسی باعث شد که استقلال در این شرایط خیلی بد قرار بگیرد و خیلی بهتر است که هواداران به این دو نفر زنگ بزنند و بخواهند که آن پول را مهیا کنند و بدهی‌ها را پرداخت کنند. 

 

 همدردی من با میلیون‌ها هوادار استقلال است که اکنون پس از سال‌ها با نگرانی و تنها لحظه‌های کوتاه خوشبختی را تجربه کرده‌اند؛ مانند قهرمانی در جام حذفی با صعود ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا. پدرم و کل کادرفنی او، بازیکن‌های خارجی و ایرانی‌ها برای پیروزی در لیگ و کسب ستاره سوم آماده بودند، اما همه شما می دانید چه اتفاقی افتاده است، مدیریت تغییر کرد و ناگهان تیم ما از هم پاشید و ما مجبور شدیم با یک روز وحشتناک و پر از دروغ، خرابکاری و خیانت روبرو شویم. 

 

می‌خواهم از هواداران فوق العاده استقلال تهران تشکر کنم. آنها همیشه پشت ما بودند و همین امر به ما قدرت می‌داد. می‌خواهم دوباره بگویم، استقلال بازیکنان شگفت انگیزی داشت که هرگز تسلیم نمی‌شدند، حتی در وحشتناک ترین شرایط و در معرض تهدیدها. اینکه چرا به فیفا رفتیم واضح بود، این کاری بود که باید انجام می‌دادیم. اگر ما به فیفا نمی‌رفتیم فقط به افرادی که به ما و هواداران از پشت خنجر زده بودند کمک می‌کردیم. 

 

ما دوست داشتیم سال‌ها در استقلال بمانیم، برنامه‌هایی برای توسعه و پیشرفت داشتیم، اما این چیزی نبود که مدیریت می‌خواست. به الهیار فکر کنید. من فقط می‌توانم امیدوار باشم که مدیریت جدید می‌داند که اکنون چه کاری باید انجام شود. شاید آنها به مدیریت سابق، افرادی که اینقدر به استقلال آسیب می‌رسانند دسترسی پیدا کنند و برای حل فوری‌ترین مشکلات، از آنها کمک مالی بخواهند.  من فکر می کنم این امر توجیه می شود و این چیزی بود که به هواداران نشان می‌دهد افرادی که همیشه می‌گفتند عاشق استقلال هستند، جدی هستند. صحبت‌های اکشن بلندتر از کلمات است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها