واکنش افسر امنیتی فیفا به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس

افسر امنیتی فیفا می‌گوید بعضی اظهار نظرهای غیرمسئولانه از داخل کشور می‌تواند موجب تعلیق فدراسیون فوتبال ایران شود.

واکنش افسر امنیتی فیفا به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس

داوود رفعتی اظهار داشت: اساسنامه فدراسیون‌های عضو باید با استانداردهای فیفا انطباق داشته باشد. در واقع فدراسیون جهانی فوتبال با توجه به شرایط و تفاوت هایی که در کشورهای مختلف وجود دارد یک حداقل‌هایی را در نظر گرفته که لازم است در تمامی اساسنامه‌ها به شکل دقیق رعایت شود و عبور از این خطوط مشخص شده را نمی‌پذیرد. مسئله احترام به قانون کشورها به این شکل نیست که هر چیزی را قبول کنند بلکه این قوانین در داخل استانداردهای اساسنامه مورد نظر فیفا قابل تفسیر است.

 

رفعتی اضافه کرد: اینکه یکی از نمایندگان محترم مجلس می‌گویند ما برای فدراسیون سرپرست تعیین می‌کنیم از آن جملات فوق‌العاده خطرناکی است که فوتبال ایران را به سمت تعلیق می‌برد. باید بدانیم فیفا اعضا و کارکنان ایرانی دارد که ما بسیاری از آنها را نمی‌شناسیم و به راحتی در جریان اخبار، موضوعات، اظهارات و مصاحبه‌های ما قرار می‌گیرند.

 

وی تصریح کرد: همچنین منظور از واژه گاورمنت در ادبیات فیفا فقط دولت به معنی قوه مجریه نیست بلکه در واقع حاکمیت با واژه گاورمنت شناخته می‌شود. اگر قرار باشد مجلس یا هر نهاد دولتی دیگری مدعی شود که برای فوتبال سرپرست انتخاب می‌کند این مسئله تهدید مستقیم استقلال فوتبال است که بدون تعارف منجر به تعلیق ما می‌شود.

 

رفعتی اضافه کرد: امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که در نهایت از منافع فوتبال ایران دفاع شود و با بعضی موضع‌گیری‌های عجیب فوتبال کشور را در خطر نیاندازیم. همه چیز باید به شکل قانونی و منطقی دنبال شود تا در نهایت شاهد وقوع بهترین اتفاقات برای فوتبال باشیم و از این شرایط عبور کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها