چنگیز: استقلال به هیچ بازیکنی وابسته نیست

عبدالعلی چنگیز، پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است اگر هواداران این تیم با هر اتفاقی مقابل باشگاه تجمع می‌کنند، خودشان مدیر باشگاه شوند.

چنگیز: استقلال به هیچ بازیکنی وابسته نیست

عبدالعلی چنگیز درباره شرایط تیم فوتبال استقلال و نقل‌وانتقالات این تیم گفت: در جهان تیم‌ها برای برطرف کردن نقاط ضعف خود، بازیکنان جدیدی به خدمت می‌گیرند، چون بازیکنان در پست‌های مختلف مانند قطعات پازل هستند، اما اسکلت تیم تغییری نمی‌کند. نمی‌توانیم چهارچوب یک تیم را تغییر دهیم و انتظار داشته باشیم که تیم نتیجه بگیرد. موفقیت تیم در این شرایط سخت است و این ضعف باید برطرف شود. وقتی تغییرات زیاد می‌شود، نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان جدید می‌توانند جای بازیکنان جداشده از استقلال را بگیرند یا خیر، تصریح کرد: بازیکنان جدید باید بتوانند خودشان را سریع به کادر فنی و تیم بقبولانند و با سایر اعضای تیم هماهنگ شوند. البته این به تخصص مربی برمی‌گردد. جدایی بازیکنان خوب و باکیفیت حتماً در تیم تأثیرگذار است، اما در فوتبال دنیا هم تغییرات زیادی در تیم‌ها رخ می‌دهد و اگر مربی قوی باشد، می‌تواند با پیدا کردن یک جایگزین مناسب، به سرعت جای بازیکن قبلی را پُر کند.

«یک مربی وقتی بزرگ است که انضباط برای او بزرگ باشد.»، پیشکسوت باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: مربی می‌داند که با وجود نظم، قدرت تیمش چندین برابر می‌شود و این روی بازیکنان تأثیرگذار است. یک بار مربی العین امارات به دلیل پنج دقیقه تأخیر سبیط خاطر (بازیکن پیشین العین) در تمرین، به او گفت که دو ماه به تمرینات نیاید. همین انضباط باعث شد که او دوران موفقی داشته باشد. در آن زمان هم کسی پادرمیانی نکرد، اما متأسفانه در تیم‌های ایرانی برای بازیکنان پادرمیانی می‌کنند و همین تیم را نابود می‌کند.

چنگیز درباره تجمع هواداران تیم استقلال مقابل این باشگاه در اعتراض به جدایی برخی بازیکنان از جمله آیاندا پاتوسی اظهار داشت: این کارها تحت هیچ شرایطی خوب نیست. در این شرایط تمام مدیران می‌ترسند کار کنند و بهتر است هواداران اجازه دهند مدیران کار خودشان را بکنند. اگر قرار است هواداران با هر اتفاقی مقابل باشگاه تجمع کنند، دیگر آنها باید مدیر باشند. استقلال و پرسپولیس بهترین هواداران دنیا را دارند، اما برخی اوقات باید از آنها بپرسیم که چرا برخی اقدامات را انجام می‌دهند. این اتفاقات نیاز به مدیریت دارد که باید از جاهای بالاتر انجام شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها هم باید طرفداران تیم‌ها را به آرامش دعوت کنند، گفت: تمام تیم‌ها پیش از شروع فصل در بازی‌های دوستانه به میدان می‌روند و خود را برای فصل جدید آماده می‌کنند، اما ما درگیر مشکلات سال گذشته بوده و گذشته‌پرست هستیم. بهتر است که به موفقیت در فصل جدید فکر کنیم. بازیکنان جوان زیادی آمدند و توانستند در این تیم به موفقیت برسند. استقلال به بازیکنی وابسته نیست و هواداران باید صبور باشند تا مدیران بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها