به بهانه اظهارات عجیب و دقیقه نودی سرمربی ایتالیایی

با توجه به ادعای اخیر استراماچونی، این سؤال مطرح می‌شود که چرا او در روزهای گذشته منکر مذاکرات نشده و در لحظه آخر مهلت باشگاه اقدام به چنین کاری کرده است.

به بهانه اظهارات عجیب و دقیقه نودی سرمربی ایتالیایی

روز شنبه اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال به همراه علی خطیر و رحمان رضایی راهی دوحه قطر شدند تا آخرین مذاکرات را با وکیل استراماچونی برای بازگشت سرمربی ایتالیایی انجام دهند. پیش از سفر آنها، وکیل استراماچونی از انتشار بلیت سفر نمایندگان استقلال به دوحه اعلام نارضایتی کرد، اما استقلالی‌ها او را متقاعد کردند که این بحث ارتباطی به مذاکره آنها با او ندارد.

زمانی که نمایندگان باشگاه به دوحه رسیدند، قرارداد استراماچونی در ایران رسانه‌ای شد تا همانطور که روز گذشته اشاره شد، فضای مذاکره را تحت تأثیر قرار گیرد. طرف مقابل حاضر به انجام مذاکره نبود، اما با صحبت‌های نمایندگان استقلال، وکیل استراماچونی پای مذاکره نشست. در روزهای مذاکره، از طرف وکیل استراماچونی اعلام شد که هیچ خبری از این مذاکرات رسانه‌ای نشود، به همین دلیل مسئولان استقلال هیچ توضیح یا اطلاعیه‌ای ندادند تا طرف مقابل با آرامش و اعتماد به آنها پای مذاکره باشد.

وکیل استراماچونی بار دیگر به بندهای مطرح شده و شروطی که سرمربی ایتالیایی گذاشته بود، اشاره کرد. خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که با بیشتر شروط موافق است و مشکلی بابت این مسائل وجود ندارد. سرپرست باشگاه استقلال با توجه به زمان محدود و همچنین نارضایتی هواداران استقلال سعی کرد بیشتر بندهای اعلام شده را بپذیرد، از جمله بستن قرارداد تا پایان فصل، نحوه پرداخت پول، امکانات و مسائل دیگر. تنها یک مورد باقی مانده بود و آن هم مخالفت استراماچونی با حضور یک عضو از هیئت مدیره باشگاه بود که با مخالفت استقلالی‌ها روبه‌رو شد.

پس از آن، استقلالی‌ها تصور می‌کردند که مذاکرات مثبت بوده و پاسخ نهایی استراماچونی را خواهند شنید، اما پاستورلو مدیربرنامه استراماچونی در تماسی اعلام می‌کند که نمایندگان باشگاه به ایران بازگردند تا پاسخ نهایی استراماچونی روز چهارشنبه داده شود. استراماچونی تا ساعت 16 روز گذشته یعنی چهارشنبه پاسخی نداد تا مسئولان باشگاه در ایمیلی به وکیل استراماچونی اعلام کنند که با توجه به پذیرفتن همه شروط قبلی و نداشتن مسئله‌ای برای عدم بازگشت، تا ساعت 24 چهارشنبه فرصت دارند پاسخ نهایی خود را دهند. ظاهرا ایمیل باشگاه باعث عصبانیت استراماچونی شده و به همین دلیل در مصاحبه‌ای مدعی می‌شود که هیچ مذاکره‌ای با استقلالی‌ها نداشته است.

چند نکته در اتفاقات این چند روز وجود دارد، نخست اینکه چرا استراماچونی در سه، چهار روز گذشته مذاکرات را منکر نشد و درست در لحظه آخری که همه منتظر پاسخ نهایی او بودند، مذاکرات را رد کرد؟ خبر مذاکره در این چند روز در صدر اخبار بود و استراماچونی می‌توانست زودتر آن را رد کند. مورد بعدی این است که چرا وقتی استقلال در ایمیلی از استراماچونی می‌خواهد که تا ساعت 24 پاسخ نهایی را بدهد، مربی ایتالیایی در لحظه پایانی مهلت باشگاه مصاحبه کرده و منکر مذاکرات می‌شود؟ اگر بحث ناراحتی استراماچونی، ایمیل باشگاه استقلال است که تصور می‌کند می‌خواهند او را مقابل هواداران قرار دهند، می‌توانست ناراحتی‌اش را طور دیگری مطرح کند، نه اینکه کل مذاکرات را زیر سؤال ببرد.

باشگاه استقلال همه شروط استراماچونی را با وجود اینکه شاید خیلی کار درستی نبود، پذیرفته بود و استراماچونی دیگر بهانه‌ای برای عدم بازگشت به ایران نداشت، اما سرمربی استقلال در رفتاری عجیب اصل قضیه یعنی مذاکرات را تکذیب کرد. مجموع رفتارهای استراماچونی در 25 روز گذشته نشان می‌دهد کسی که درست روز بازی حساس استقلال در کوران مسابقات، تیمش را رها کرده و از ایران می‌رود، تصمیم خود را به صورت قطعی گرفته و دیگر بنایی برای برگشت نداشت، چرا که مسئولان استقلال با هر روشی که بود، پول او را پرداخت کردند و در ادامه نیز تن به خواسته‌های او دادند و این مربی بهانه‌ای برای عدم بازگشت نداشت.

در آخرین مذاکرات نیز، وکیل استراماچونی پیغام مذاکره را داد و هر بندی بود، استقلالی‌ها با آن موافقت کردند، اما اینکه چرا استراماچونی در اقدامی عجیب منکر مذاکرات شد، جای تعجب دارد.  این مربی ایتالیایی پیش‌تر نیز در ماجرای افشای شروط 11 گانه‌اش این موضوع را تکذیب کرده بود که البته با انتشار اسناد از سوی باشگاه استقلال مشخص شد که حرف استراماچونی پایه و اساسی نداشته است.

به نظر می‌رسد استراماچونی از فضای ایجاد شده در ایران از سوی هواداران، به سود خود استفاده و هواداران را علیه مدیران باشگاه کرد و خودش را طوری نشان داد که کمترین نقش در اتفاقات اخیر را داشته است. تکذیب دقیقه نودی او نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها