شکوری: دستوری برای انتخاب مربی داخلی به فدراسیون داده نشده

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ایجاد شده و هیچ فشاری از نهادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود نخواهد داشت.

شکوری: دستوری برای انتخاب مربی داخلی به فدراسیون داده نشده

ابراهیم شکوری در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید اظهار داشت: خوشبختانه این تیم اردوی قطر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با بهترین امکانات پشت سر گذاشته و امشب تهران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک خواهد کرد. از پیشکسوتان نیز تشکر می‌کنم که از تیم امید حمایت کردند و مطمئنا این حمایت از طرف مردم هم صورت می‌گیرد و امیدوارم با بازی‌های خوب دل مردم ما شاد شود.

وی با اشاره به اینکه نباید برای تیم ملی امید از واژه طلسم‌شکنی استفاده کرد، گفت: ملی‌پوشان در مسابقات مهمی حضور دارند و همین موضوع می‌تواند روی روحیه ملی‌پوشان ما تاثیر منفی بگذارد. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال سعی کرده‌اند در این مدت بهترین امکانات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار تیم امید قرار بدهند و حالا هم انتظار داریم که شرایط تغییر کند و تیم ملی ما نتایج خوبی به دست بیاورد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که قرار است کی مجمع فدراسیون برگزار شود، گفت: مجمع قرار است به صورت قانونی در 18 اردیبهشت برگزار شود. تا امروز هم قرار بر برگزاری مجمع در همین تاریخ است، اما اگر قرار باشد تغییری در تاریخ مجمع ایجاد شود باید با مصوبه هیات رئیسه فدراسیون صورت بگیرد. ما طبق اساسنامه عمل می‌کنیم و خارج از آن اقدامی نخواهیم کرد.

شکوری در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات نامزدها مشخص شده‌اند یا خیر،‌ گفت: فعلا برای این موضوع زود است، ولی در مورد تاریخ مجمع خارج از اساسنامه اقدام نخواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه تکلیف سرمربی تیم ملی چه خواهد شد، گفت: ما هم گزینه خارجی داریم و هم داخلی، ولی مذاکرات ما همچنان ادامه‌دار است. مطمئنا اقدامی انجام می‌دهیم که به صلاح فدراسیون باشد و تیم ملی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هدایت کند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی دستور دادند که برای تیم ملی مربی داخلی انتخاب شود، اظهار داشت: هیچ دستوری از نهادی برای ما نیامده چون فدراسیون یک NGOی مستقل است. خوشبختانه ارتباط خوبی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ایجاد شده و هیچ فشاری از نهادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی وارد نشده است. در این شرایط که از همه دنیا به ما فشار وارد می‌کنند، ما باید کاری کنیم که تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود این تحریم‌های ظالمانه موفق شود.

شکوری در خصوص شایعه شکایت 7 میلیون یورویی ویلموتس از فدراسیون فوتبال گفت:‌ این ارقام صحت ندارد و ما اصلا چنین پول‌هایی نداریم. بودجه فدراسیون مشخص است و مطرح شدن چنین ارقامی کاملا گمانه‌زنی است.

وی تاکید کرد: من عدد دقیق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانم، ولی چون در قرارداد بندی وجود دارد که اگر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افشا کنیم به ضرر فدراسیون می‌شود، از این کار امتناع می‌کنم. قرارداد فدراسیون با ویلموتس کاملا مشخص است و حتی در اختیار نهادهای مربوطه هم قرار گرفته، اما خواهش من این است که در این مقطع که تیم ملی امید کشورمان نیاز به حمایت دارد از این ملی‌پوشان حمایت کنیم.

به گزارش فارس، شکوری در خصوص اینکه حضور وی در فدراسیون طبق ماده 60 اساسنامه به عنوان سرپرست قانونی نیست، گفت: چون در مورد دبیرکلی صحبت می‌کنید، روسای من باید درباره این موضوع حرف بزنند. ولی من به عنوان سرپرست دبیرکل و نماینده فوتبالیست‌ها در فدراسیون سعی می‌کنم بهترین عملکرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشم.

وی ادامه داد: در حال حاضر امور اجرایی فدراسیون با من است و چند روز پیش صحبتی در این زمینه انجام دادم که ظاهرا سوءتفاهم‌هایی به وجود آمده، ولی تا زمانی که در فدراسیون هستم تمام تلاشم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهم و هر وقت از من بخواهند از فدراسیون بروم، باز هم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام خواهم داد.

شکوری در خصوص اینکه تاج او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرده بود، گفت: همانطور که اشاره کردم اجازه بدهید در این زمینه روسای من صحبت کنند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تاج مدعی شده بود قرارداد ویلموتس فسخ شده اما ظاهرا هنوز به صورت رسمی این اتفاق نیفتاده است، افزود: حرفی که تاج زده درست است و حرف ما هم همین خواهد بود. ویلموتس چند ایمیل به ما زده که در آن صراحتا اعلام کرده قراردادش فسخ شده است.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها