مصدومیت بلای جان باشگاه استقلال در نیم فصل نخست لیگ برتر

یکی از مشکلات بزرگ تیم فوتبال استقلال در نیم فصل اول، تعداد نسبتا زیاد مصدومان این تیم بود که بارها مانع از حضور بازیکنان در مسابقات مختلف شد.

مصدومیت بلای جان باشگاه استقلال در نیم فصل نخست لیگ برتر

«مصدومیت» یکی از مشکلات کادر فنی استقلال در نیم فصل اول بود که تعداد نسبتاً زیادی از بازیکنان این تیم با آن مواجه شدند و هفته‌هایی را از دست دادند.

جدا از مصدومیت‌های جزئی که مانع از حضور بازیکنان در بازی‌های آن نشد، مصدومیت‌های جدی تری هم برای برخی از بازیکنان حادث شد که بین یک تا چند هفته مربیان قادر به استفاده از آنها نبودند.

شجاعیان و کریمی

مهمترین مصدومیتی که در نیم فصل اول برای بازیکنان استقلال پیش آمد، پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان و محسن کریمی دو هافبک آنها بود که باعث شد کریمی و شجاعیان تا پایان فصل بازی‌های این تیم را از دست بدهند.

استقلال یکی از معدود تیم‌هایی بود که بازیکنانش در نیم فصل اول دچار آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شدند و تنها تیمی بود که دو بازیکنش در این مقطع با چنین مصدومیتی مواجه شدند.

میلاد زکی پور

مدافع چپ آبی پوشان که به همراه میلیچ در نیم فصل نخست به تناوب در این پست بازی کرد، از ناحیه مینسک داخلی دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل ۷ بازی را کاملاً از دست داد.

زکی پور تا هفته هشتم برای تیمش بازی کرد و از هفته نهم تا شانزدهم دیدار مقابل تراکتور، صنعت نفت، نساجی، سپاهان، شهر خودرو، پیکان و شاهین را از دست داد و مقابل ماشین سازی در هفته شانزدهم بعد از ۷ بازی برای ۱۷ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد تا مشخص شود آسیب دیدگی اش را پشت سر گذاشته است.

فرشید باقری

باقری فصل را با یک آسیب دیدگی از ناحیه مچ شروع کرد و در حالی که گزینه جراحی را هم پیش رو داشت، ترجیح داد بدون جراحی آن را پشت سر بگذارد.

هافبک میانی آبی پوشان در هفته اول به صورت کامل مقابل ماشین سازی بازی کرد و در هفته دوم تنها ۵۴ دقیقه مقابل فولاد به میدان رفت تا ۴ بازی متوالی مقابل نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر را از دست بدهد.

وی از هفته از هفته هفتم و بازی با سایپا به شرایط بازی رسید و بعد از ۱۸ دقیقه بازی مقابل این تیم و یک نیمه بازی مقابل پارس جنوبی، بار دیگر آسیب دیدگی اش عود کرد و ۵ بازی دیگر آبی پوشان را از دست داد. باقری در ۳ بازی آخر آبی پوشان به شرایط بازی رسید و تنها دقایق کمی مقابل پیکان، شاهین و ماشین سازی فرصت بازی پیدا کرد.

فرشید اسماعیلی

اسماعیلی هنوز هم با مصدومیت مواجه است. او که به لحاظ فنی یکی از بازیکنان مهم استقلال در خط میانی است، تا هفته چهاردهم بدون مشکل کارش را دنبال کرد اما هفته‌های پانزدهم و شانزدهم را به دلیل مصدومیت از دست داد و هنوز هم این مصدومیت را پشت سر نگذاشته است. وی آخرین روزهای دوره درمانش را سپری می‌کند و مشکلی برای حضور در تمرینات تیمش در زمان آغاز نخواهد داشت.

شیخ دیاباته

بهترین گلزن استقلال و لیگ در حالی با ۸ گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته که نه تنها هیچ گلی از روی نقطه پنالتی نزده، بلکه تعداد بازی‌ها و دقایق حضورش در زمین نسبت به دیگر مدعیان آقای گلی کمتر بوده و این ارزش کار دیاباته را بالاتر می‌برد. دیاباته هفته‌های اول و دوم را برای تیمش بازی کرد و در هفته سوم مقابل نفت مسجد سلیمان در حالی که یک پاس گل داده بود، در دقیقه ۳۷ از ناحیه دنده آسیب دید و از بازی خارج شد.

دیاباته به دلیل همین مصدومیت ۳ بازی تیمش مقابل پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر را از دست داد و از هفته هفتم مقابل سایپا با ۱۱ دقیقه بازی به ترکیب بازگشت. دیاباته یکبار دیگر و باز هم از ناحیه دنده آسیب دید اما اینبار با تلاش تیم پزشکی به بازی مقابل شهر خودرو رسید و در همان بازی یک گل ۳ امتیازی برای تیمش به ثمر رساند.

علی دشتی

دشتی هم یکی از بازیکنانی بود که در تمرین آسیب دید و سه هفته پایانی نیم فصل نخست را از دست داد. هافبک آبی پوشان در نیم فصل نخست هرگز در ترکیب ثابت تیمش قرار نگرفت و همواره نقش یک بازیکن جانشین را ایفا کرد که به دلیل مصدومیت همین امکان را هم در سه هفته پایانی از دست داد.

روزبه چشمی

مدافع ملی پوش آبی پوشان که به دلیل دیر اضافه شدن به تمرینات پیش فصل ۴ هفته ابتدایی را از دست داده بود، از هفته پنجم در ترکیب ثابت قرار گرفت و مقابل ذوب آهن، گل گهر و سایپا به صورت کامل بازی کرد و در یکی از تمرینات دچار آسیب دیدگی شد. چشمی به همین دلیل سه بازی متوالی مقابل پارس جنوبی، تراکتور و صنعت نفت را از دست داد و از هفته یازدهم و دیدار مقابل نساجی بار دیگر به ترکیب ثابت آبی پوشان بازگشت.

سیاوش یزدانی

مدافع میانی آبی پوشان تا روز بازی با سپاهان مشکلی نداشت و تا آن بازی بدون مصدومیت کارش را دنبال می‌کرد. اما در دقیقه ۷۰ آن بازی از ناحیه همسترینگ آسیب دید و از بازی خارج شد و تاکنون به ترکیب تیمش بازنگشته است. البته در خصوص یزدانی هم گفته می‌شود آخرین روزهای دوره درمانی اش را طی می‌کند و در زمان آغاز تمرینات آبی پوشان مشکلی بابت حضور در تمرین نخواهد داشت.

 

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها