واکنش معاون وزارت ورزش به درخواست تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به درخواست تغییر تابعیت شطرنج‌باز نوجوان ایرانی واکنش نشان داد.

واکنش معاون وزارت ورزش به درخواست تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا

مهدی علی‌نژاد در حاشیه مراسم تجلیل از بزرگان حوزه پزشکی ورزشی اظهار داشت: هر تیمی که به موفقیت می‌رسد یک تیم بزر‌گ‌تر برای پشتیبانی و حمایت در پشت آن قرار دارد که جامعه پزشکی یکی از این تیم‌ها است و نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مبارزه با دوپینگ گفت: اگر بخش پزشکی ورزشی کار خود را درست انجام نمی‌داد شاید خیلی از موفقیت‌های ورزشی حاصل نمی‌شد. ما می‌توانیم حتی توریسم پزشکی را راه بیندازیم چون خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود درجه یک است. باید همه دست به دست هم بدهیم تا یک المپیک خوب را پیش رو داشته باشیم. ما دو روز قبل جلسه‌ای در ستاد کارشناسی بازی‌های المپیک و پارالمپیک داشتیم و یک ساعت در خدمت سرپرست فدراسیون بودیم. قرار شد طبق یک برنامه مشخص در چندین مرحله از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شود تا یک کاروان پاک را اعزام کنیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص درخواست تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا بهترین شطرنج‌باز حال حاضر ایران گفت: اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که فیروزجا از زیر پرچم ایران خارج شده و زیر پرچم فدراسیون جهانی مسابقه می‌دهد. ما بنا به مصالحی با اعزام تیم پسران به مسابقات سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان موافقت نکردیم و جمع‌بندی بود که این تیم اعزام نشود. پس از اتفاق اخیر نیز فدراسیون ایران مخالفت خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرد و گفت که اینگونه درخواست تغییر تابعیت خلاف عرف است اما فدراسیون جهانی توجهی به این موضوع نکرده است. ما نمی‌توانیم چیزی را اجبار کنیم. ایرانیان علاقه‌مندند که توفیقات ورزشی خود را زیر پرچم کشورمان داشته باشند به هر حال باید ورزشکاران نیز در این باره بیشتر توجیه شوند.

علی‌نژاد درخصوص رقابت دو شطرنجباز با حریفانی از رژیم صهیونیستی که البته عنوان کرده‌اند اطلاعی از این موضوع نداشته‌اند اظهار داشت: آنها پیش از این سابقه عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی را داشتند و در موضوع اخیر نیز گفتند که متوجه این وضعیت نبود‌ه‌اند. به نظرم صحبت این دو ورزشکار صادقانه بوده و ما هم این مسئله را از آنها قبول کردیم.

وی درباره پرداخت حقوق به سرمربیان رشته‌های اعزامی به المپیک و اینکه مربیان در این پروسه جایی ندارند، گفت: من در انتهای جلسه ستاد عالی بازی‌ها توضیحات کلی درباره مصوبات را دادم و یادم نیست که گفته باشم به مربیان حقوق نمی‌دهیم و پرداخت حقوق فقط مربوط به سرمربیان است. حقوقی که در نظر گرفته شده شامل هر سه بخش سرمربیان، مربیان و ورزشکاران می‌شود و ما نگاه‌مان به همه بخش‌ها وجود دارد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان درخصوص شرایط اخیر استراماچونی سرمربی استقلال گفت: باشگاه استقلال در این باره تصمیم می‌گیرد و رویکرد ما نیز حمایتی و هدایتی است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها