کدام تیم‌های ورزشی بیشترین دستمزد را به بازیکنان‌شان پرداخت می‌کنند؟

دو قدرت برتر فوتبال باشگاهی اسپانیا در رده‌بندی تیم‌های ورزشی پرداخت کننده بالاترین دستمزد به بازیکنان‌شان، صدرنشین هستند.

کدام تیم‌های ورزشی بیشترین دستمزد را به بازیکنان‌شان پرداخت می‌کنند؟

به نقل از ESPN، طبق نتایج یک مطالعه آماری، تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا و بعد از آنها یوونتوس ایتالیا در میان تمامی تیم‌های ورزشی جهان بالاترین مجموع حقوق پرداختی را به بازیکنان‌شان دارند.

در دهمین گزارش سالانه سایت «sportingintelligence.com»، باشگاه بارسلونا با میانگین حقوق پرداختی 12.8 میلیون دلار به هر یک از بازیکنانش در صدر قرار دارد. این رقم نسبت به فصل گذشته دچار کاهش شده است. سال گذشته هم بارسلونا تیم اول این رده‌بندی بود اما با میانگین پرداختی 13.7 میلیون دلار. پرداخت 65 میلیون دلار به عنوان حقوق پایه لیونل مسی (قبل از کسر مالیات) سهم بسزایی در بالا بودن میانگین پرداخت حقوق بارسلونا دارد.

پس از بارسلونا، رئال مادرید با میانگین پرداخت 11.6 میلیون دلار حقوق سالانه به بازیکنانش در رده دوم قرار دارد و یوونتوس با میانگین 10.54 میلیون دلار در جایگاه سوم است. این در حالیست که یووه فصل گذشته در جایگاه نهم این رده‌بندی قرار داشت. در این رده‌بندی تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و منچسترسیتی انگلیس که اغلب به عنوان ولخرج‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا شناخته می‌شوند، به ترتیب در رده‌های دوازدهم و سیزدهم قرار دارند.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها