کلهر: پرسپولیس لیاقت قهرمانی را دارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ کالدرون تا اینجا عملکرد خوبی داشته و باید به او زمان داد تا شرایط و کیفیت بهتری را در تیم ایجاد کند.

کلهر: پرسپولیس لیاقت قهرمانی را دارد

محمود کلهر  در مورد بازی شب گذشته پرسپولیس مقابل شهرداری بندرماهشهر که منجر به صعود این تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شد، اظهار داشت: با وجود جوی که در ورزشگاه حاکم بود اما بپرسپولیس  بازی را در دست گرفت و در نیمه اول هم موقعیت‌های زیادی داشت. هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، سعی می‌کند با سبکی بسته بازی کند تا بتواند روی ضد حملات به گل برسد.

کلهر افزود: کالدرون در این بازی از بازیکنان با تجربه خودش به خصوص سیدجلال حسینی استفاده کرد که قدرت رهبری او کمک کرد تا پرسپولیس تنش‌های موجود در بازی را کنترل کند و آرامش بازیکنان حفظ شود تا آن‌ها به هدفی که دارند برسند. در نیمه دوم با آمدن مهدی ترابی که در حال حاضر جزو بهترین مهره‌های این تیم به شمار می‌رود نبض بازی کاملاً در اختیار پرسپولیس قرار گرفت، قدرت تهاجمی بیشتر و ارسال‌های از کناره هم بهتر شدند و در نتیجه موقعیت‌های بهتری نصیب بازیکنان شد. گل دوم روی کار تیمی-ترکیبی سه نفره انجام شد و این مشخص می‌کند که بازیکنان روی این حرکات تمرین کرده بودند و برنامه داشتند. آنها نشان دادند که پرسپولیس لیاقت قهرمانی را دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد خط خوردن نام بیرانوند پیش از سفر به آبادان که منجر به بروز حاشیه‌هایی شد، عنوان کرد: کالدرون در این خصوص اشاره کرده بود که گلر اول من بیرانوند است  و در این مورد نگرانی وجود ندارد. مطمئناً در بازی‌های سخت‌تر و حساس‌تر بیرانوند باید درون دروازه بایستد. از طرفی رادوشوویچ هم خوب کار می‌کند. کالدرون قصد دارد به هر دو فرصت بدهد تا هر دوی آنها آماده باشند. او سه دفاع وسط آماده هم دارد که هر سه می‌توانند به خوبی کمک حال تیم باشند اما به نوبت به یکی از آن‌ها استراحت می‌دهد. در جناح چپ تیم هم با وجود نادری و انصاری این شرایط حاکم است و دیروز به انصاری استراحت داده بود. 

وی افزود: تغییر سیستم‌هایی که کالدرون انجام می‌دهد کاری است که تمام مربیان بزرگ در دنیا انجام می‌دهند و این موضوع کمک کرد که پرسپولیس روز به روز بهتر شود. نبود بیرانوند در یک بازی نباید برای پرسپولیسی که می‌تواند در هر سه جام مدعی باشد و مقام بیاورد حاشیه‌ساز شود. کالدرون تا اینجا عملکرد خوبی داشته، شاید کمی در تیم او شادابی وجود نداشته باشد اما باید به او زمان داد تا شرایط و کیفیت بهتری را در تیم ایجاد کند. در هر بازی می‌بینیم که تعویض‌های او مانند ورود مهدی ترابی مؤثر هستند و این اتفاق کمک می‌کند که حریفان هم سردرگم بشوند. پرسپولیس کالدرون اوایل فصل نتوانست خوب نتیجه بگیرد اما تا به اینجا روند روبه رشد و خوبی داشته است.

کلهر در مورد اتفاقات حاشیه‌ای که در این دیدار رخ داد، اظهار داشت:‌ باید امنیت را در بازی‌ها بیشتر کنیم. متأسفانه اتفاقاتی که در ورزشگاه‌های ما به خصوص در شهرستان‌ها می‌افتند در دنیا منسوخ شده، اتفاقی که برای کمک داوری بازی افتاد و سرش شکست اتفاق واقعا بدی بود. باید برای این اتفاقات تدابیری اندیشیده است. سؤال من این است این همه سنگ از کجا آمده بود؟ باید در مدیریت قوی‌تر عمل کنیم تا بتوانیم کنترل بهتری در ورزشگاه‌ها داشته باشیم. نباید اجازه بدهیم که این اتفاقات ما را به جایی برساند که با جریمه و محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به خصوص در مسابقات لیگ قهرمانان روبرو شویم.

پیشکسوت سرخپوشان در مورد ادامه کار این تیم با کالدرون تصریح کرد: مربیانی در فوتبال نتیجه می‌گیرند که به اصول‌ خودشان پایبند باشند. کالدرون یک مربی حرفه‌ای با تفکرات حرفه‌ای است که در آسیا کار کرده و به مشکلات فوتبال این قاره آشنایی دارد. انتقادات زیادی از او شد اما او کار خودش را کرد و اینگونه مربیان هستند که در انتها موفق خواهند شد. او می‌تواند از این هم بهتر باشد چرا که تجربه بازی در جام جهانی را دارد و به همین خاطر بازیکنان و شرایطشان را بهتر درک می‌کند.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها