محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه‌های جهان مطلوب نبود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه دیدارهای کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در خصوص آخرین وضعیت کشتی ایران صحبت کرد.

محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه‌های جهان مطلوب نبود

محمد بنا  امروز جمعه در حاشیه پیکارهای کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در بجنورد اظهار داشت: همه ملی‌پوشان کشتی فرنگی  در این پیکارها بسیار بد و ضعیف ظاهر شدند. نمی‌توانیم که در طول یک سال اردو برگزار کنیم و کشتی‌گیران در اردو باشند و شرایط خوبی داشته باشند. 

وی افزود: البته همه جای دنیا نیز به همین گونه است. برای مثال «گنو پتریاشویلی» دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد از کشور گرجستان با حضور در لیگ ایران حتی مقابل «امیرحسین زارع» نیز شکست خورد. البته شایستگی زارع جای خودش، اما کشتی‌گیران در طول یک سال نباید سطح آمادگی بالایی داشته باشند و این فراز و فرود طبیعی است.

بنا یادآور شد: با این وجود تنها حُسنی که این پیکارها برای ما داشت این بود که کشتی‌گیران ایرانی یک نفع مالی بردند وگرنه پیکارهای قهرمانی کشور، سطحش از جام باشگاه‌های جهان بالاتر بود و به غیر از آن بار فنی و چیزی نداشت.

وی در خصوص حضور تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا که یکی از مسابقه‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی است، گفت: هنوز تردید دارم و نمی‌دانم که تیم ایران در پیکارها شرکت خواهد کرد یا خیر. چرا که می‌خواهم در ابتدا مسابقات انتخابی تکلیفش مشخص شود و همه مدعیان در جام جهان پهلوان تختی کشتی بگیرند و بعد از آن به فکر اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد تیمی از کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا حضور یابد به طور طبیعی سعید عبددولی حضور نخواهد داشت و باید فرنگی‌کارانی همچون علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیرقاسمی منجزی را اعزام کنیم. اما وقتی اینها را هم نگاه می‌کنم می‌بینم که شرایط خوبی ندارند. چرا که در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا که یکی از پیکارهای رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی است به طور طبیعی بهترین‌های جهان حضور خواهند داشت و ملی‌پوشان کشورمان با این شرایط می‌بازند، به دلیل آنکه رقابت‌های سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی بدون ارفاق وزن و در سر وزن قانونی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسابقه‌ها در سر وزن قانونی باشد و آماده هم نباشید، ضربه می‌خورید و برای همین باید شرایطی را به وجود آوریم که بعد از رقابت‌های بین‌المللی جام تختی اردوهایی را برگزار کنیم و نمایندگان کشورمان آمادگی مطلوب را داشته باشند و در وهله نخست باید به فکر کسب سه سهمیه المپیکی باشیم و بعد از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین‌المللی لهستان که هر دو جزو رقابت‌های سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است را پیشرو خواهیم داشت.

بنا در خصوص محروم بودن روسیه از بازی‌های المپیک و تاثیر حضور نداشتن تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: در کشتی فرنگی گستردگی زیاد است و روسها در همین پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در قزاقستان با ۲ مدال طلا قهرمان جهان شدند اما برای کشتی آزاد خیلی خوب می‌شود چرا که قدرت بلامنازع جهان هستند و نیامدن آنها به نفع ما می‌شود و امکان دارد در برخی از وزن‌ها هم حتی مدال طلا نیز بگیریم ولی در فرنگی نبود روس‌ها به نفع همه است. و البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست چرا که امکان دارد آنها زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک باشند و یا فرجام‌خواهی آنها پذیرفته شود.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها