واکنش فدراسیون فوتبال به بند عجیب در قرارداد ویلموتس

سخنگوی فدراسیون فوتبال به انتشار یک بند عجیب در قرارداد مارک ویلموتس واکنش نشان داد.

واکنش فدراسیون فوتبال به بند عجیب در قرارداد ویلموتس

امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتشار یک بند جنجالی در قرارداد مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال که طبق آن فدراسیون کشورمان در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین باید حقوق ۳ ماه آینده را به مرد بلژیکی پرداخت کند، اظهار داشت: هر قراردادی ۲ وجه خواهد داشت. یکی بحث ادامه قرارداد  و دیگری موضوع فسخ آن است. هر فسخی نیز، بازهم ۲ وجه دارد. تفاوت فسخ از سوی فدراسیون  یا از سوی سرمربی تیم ملی اهمیت دارد.  

علوی ادامه داد: اگر فدراسیون به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و ویلموتس به دنبال فسخ می‌رفت، باید ۳ ماه آینده قرارداد او را پرداخت می‌کردیم. حالت دوم یعنی اگر فدراسیون تمایل به اخراج او را داشت، فقط باید ۳ ماه از قراداد ویلموتس را پرداخت می‌کردیم. باشگاه تاتنهام پس از روی کار آوردن خوزه مورینیو به عنوان سرمربی، ۲۰ میلیون پوند را به عنوان غرامت به پوچتینو (سرمربی سابق) و دستیارانش باید بدهد. یعنی همه مبلغ قراردادش را باید به خاطر اخراج کردن او بدهد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: طبق نظر بسیاری از کارشناسان حقوقی، این بند (بند موجود در قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال)، یک اتفاق بسیار خوب بود. یعنی فدراسیون فوتبال نیازی به پرداخت همه مبلغ قرارداد ندارد و فقط ۳ ماه آینده پس از فسخ قرارداد را باید بپردازد.

وی در خصوص اینکه اگر ویلموتس به قرارداد پایبند نباشد و فدراسیون بخواهد او را اخراج کند، آیا بازهم از طرف ایران باید حقوق ۳ ماه آینده این مرد بلژیکی پرداخت شود یا خیر، گفت:  فدراسیون از طریق وکلا به دنبال پیگیری این موضوع است که حتی این بحث ۳ ماه را هم تغییر بدهند. اطلاعات دقیق درباره این موضوع به صفحات دیگری از قرارداد طرفین مربوط می‌شود. هرچند که مورد مهم در این قرارداد این است که به جای پرداخت پول برای ۴ سال، کافی است که فقط غرامت ۳ ماه را بپردازیم.

علوی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد ویلوتس بررسی و به وکلای او ابلاغ شده است. بر اساس همین اطلاعات موضوع غرامت بررسی می‌شود.    

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها