یک پرسپولیسی پدیده جدید مربیگری

در رقابت سخت و نفسگیر تیم های بالای جدول در لیگ دسته یک ، گل ریحان با سرمربی جوانش بالاتر از دیگر تیم های پرستاره و مدعی ایستاده است.

یک پرسپولیسی پدیده جدید مربیگری

محمد نصرتی که روزگذشته کارشناس برنامه فوتبال برتر برای بازی سایپا و پرسپولیس بود ، خودش با گل ریحان صدرنشین رقابت های لیگ دسته یک است. کاری دشوار که او با تیم تازه وارد در فوتبال ایران و در اولین سال مربیگری اش آنرا انجام داده است.

گل ریحان در هفته های اخیر در حالی در صدرجدول قرار گرفته که تیم های مطرحی چون فجرسپاسی، مس رفسنجان و تیم های تازه وارد و مدعی مثل نود ارومیه خوشه طلایی پایین تر و در تعقیب آن ها قرار دارند. البته گل ریحان یک بازی از ۵ تیم پایین تر بیشتر دارد اما همه می دانند که مسابقات لیگ یک اینگونه نیست که از هم اکنون مدعی ها را برنده بازی های باقیمانده شان در هفته هفدهم بدانیم.

نکته تیم محمدنصرتی در پایان نیم فصل رقابت های لیگ دسته یک رکورد نباختن این تیم در هفده مسابقه است. رکوردی که تنها متعلق به این تیم است و فقط گل ریحان و نصرتی هستند که می توانند این رکورد را ادامه بدهند. آن ها در هفده مسابقه ۸ برد و ۹ تساوی به دست آورده اند و مقابل هیچ تیمی شکست نخورده اند. ارزش کار نصرتی و تیمش زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم تنها تیم بدون شکست لیگ یک بوده و کمترین باخت تیم ها ۲ شکست است.

آن ها ۱۹ گل زده اند و در کنار سه تیم دیگر در رده چهارم بیشترین گل های زده قرار گرفته اند اما با ۹ گل خورده دومین خط دفاع برتر نیم فصل اول بعد از نود ارومیه دارند.

تفاضل ۱۰+ و همچنین ۳۳ امتیاز باعث شده با وجود آنکه رقیبان در صورت برد در بازی باقیمانده می توانند جای این تیم را در صدرجدول بگیرند، گل ریحان کماکان یکی از امیدهای اصلی رسیدن به لیگ برتر باشد.

نصرتی در ۳۷ سالگی و در اولین سال مربیگری اش در فوتبال ایران توانسته در لیگ دشوار دسته یک دست به کار بزرگی زده و تیمش اکنون در صدرجدول قرار داشته و مدعی درجه یک صعود به حساب می آید. بی تردید ادامه این روند می تواند نصرتی را به عنوان یکی از استعدادهای تازه فوتبال ایران مطرح و او نیز به جمع مربیان جوان و موفق اضافه شود.

اگر او بتواند با گل ریحان به لیگ برتر برسد آن وقت در اولین سال سرمربیگری اش ، درست یک سال بعد از کنارگذاشتن بازی ، به افتخاری بزرگ خواهد رسید.

 

منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها