آماری که استقلال را نگران می‌کند

استقلال و سپاهان ۴ بار در جام‌های حذفی با هم برخورد کرده اند که ثمره آن انجام هفت بازی بوده و آبی‌ها تنها در یک دیدار به برتری رسیده‌اند.

آماری که استقلال را نگران می‌کند

برخورد استقلال و سپاهان در جام حذفی یکی از جذابیت‌های جام شگفتی‌هاست. جامی که در آن اولین شکست، آخرین شکست است و در انتهای این جام تیمی جام را بالای سر می‌برد که هرگز طعم شکست را نچشد.

این اولین بار نیست که استقلال و سپاهان در جام حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند. این اتفاق در گذشته ۴ بار تکرار شده و دو تیم برای پنجمین بار در تاریخ این دیدارها حریف یکدیگر می شوند که این هشتمین بازی آنها می باشد.(چند بازی رفت و برگشت برگزار  شد)

اولین تقابل؛ تنها پیروزی استقلال

اولین بازی دو تیم در جام حذفی به سال ۸۱ باز می گردد. دو تیم در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند و در دیدار رفت که در ورزشگاه ۲۲ بهمن اصفهان برگزار شد، سپاهان با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال را شکست داد. در آن بازی احمد مومن زاده و فراز فاطمی برای استقلال گلزنی کردند و گلهای سپاهان توسط محمود کریمی و لئون استپانیان (۳ گل) به ثمر رسید.

در این بازی پر برخورد و پر حاشیه که در تاریخ ۸۱/۳/۱۷ برگزار شد، یک بازیکن سپاهان و ۲ بازیکن تیم استقلال از زمین اخراج شدند. محمد بصیرت در دقیقه ۴۵، محمد خرمگاه در دقیقه ۴۹ و سهراب بختیاری زاده در دقیقه ۸۵ کارت قرمز گرفتند تا ۳ بازیکن اخراجی این میدان باشند.

بازی برگشت دو تیم ۴ روز بعد در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که در آن بازی استقلال با نتیجه ۳ بر یک میهمانش را شکست داد تا بازی در مجموع ۵-۵ مساوی شود و آبیها به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله بعدی صعود کنند. یدالله اکبری از روی نقطه پنالتی، احمد مومن زاده و فراز فاطمی برای استقلال گلزنی کردند. تک گل سپاهان نیز توسط ادموند بزیک به ثمر رسید.

دومین تقابل؛ دبل سپاهان 

دومین تقابل دو تیم در جام های حذفی درست یک فصل بعد و در مرحله یک هشتم نهایی بود. استقلال و سپاهان در تاریخ ۸۱/۱۱/۲۷ در ورزشگاه نقش جهان و در بازی رفت با هم دیدار کردند که آن بازی با ۲ گل ناصر فرشباف و یک گل مهدی سید صالحی با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم سپاهان به پایان رسید. 

در دیدار برگشت که در تاریخ ۸۲/۲/۲۵ برگزار شد، باز هم سپاهان پیروز شد. طلایی پوشان در ورزشگاه تختی توانستند با تک گل مهدی سید صالحی میزبان شان را شکست داده تا در مجموع ۴ بر صفر به پیروزی رسیده و به مرحله بعدی راه یابند. این بازی نیز دو اخراجی داشت و در دقیقه ۸۷ سیروس دین محمدی از استقلال و سهیل کرمی از سپاهان از داور کارت قرمز گرفتند.

سومین تقابل؛ دبل سپاهان در فینال

سومین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی فصل ۸۳-۸۲ بود که سپاهان در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج ۳ بر ۲ و ۲ بر صفر استقلال را  شکست داد تا به مقام قهرمانی برسد.

بازی رفت دو تیم در تاریخ ۸۳/۴/۱۲ در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد که سپاهان با ۳ گل لئون  استپانیان، مرتضی هاشم زاده و محمد خرمگاه (گل به خودی) برابر دو گل یدالله اکبری و رضا عنایتی به پیروزی رسید.

در بازی برگشت نیز این سپاهان بود که در ۸۳/۴/۱۷ در ورزشگاه آزادی با دو گل مهدی سید صالحی آبی پوشان را شکست داد تا در مجموع با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شده و قهرمان شود.

چهارمین تقابل؛ ضربات پنالتی

چهارمین تقابل دو تیم در جام های حذفی به سال ۹۲ باز می‌گردد. دو تیم در تک بازی مرحله نیمه نهایی در تاریخ ۹۲/۱۰/۱ در ورزشگاه آزادی با هم دیدار کردند که این بازی با گلهای فرزاد حاتمی برای استقلال و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی سپاهان با نتیجه ۵ بر ۴ استقلال را شکست داد.

در این بازی هم از هر تیم یک بازیکن اخراج شد. فرشید طالبی در دقیقه ۲۵ از سپاهان و خسرو حیدری در دقیقه ۶۳ از استقلال از تیم های خود اخراج شدند تا بازی با ۲۰ بازیکن به پایان برسد.

۷ بازی و یک برد برای استقلال

از مجموع ۷ دیدار گذشته دو تیم، استقلال تنها یکبار مقابل حریفش پیروز شده که آن هم به دومین بازی در اولین تقابل شان باز می گردد. آبی پوشان با همان تک پیروزی به مرحله بعدی راه یافتند و در نهایت نیز قهرمان شدند.

یکبار دیدار دو تیم در وقت های معمول و اضافه مساوی شده تا ضربات پنالتی تکلیف تیم پیروز را مشخص کند که در آن بازی هم سپاهان به پیروزی رسیده است. در ۵ بازی دیگر این تیم سپاهان بوده که در زمین استقلال را شکست داده تا آمار بازیهای دو تیم در جام های حذفی با اختلاف زیاد به سود سپاهان باشد.

آمارهای خطی:

پیروزی های استقلال؛ یک

پیروزی های سپاهان؛ ۶

گل های زده استقلال؛ ۸

گل های زده سپاها؛ ۱۵

بهترین گلزن استقلال؛ فراز فاطمی و احمد مومن زاده (۲ گل)

بهترین گلزن سپاهان؛ مهدی سید صالحی و لئون استپانیان (۴ گل)

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها