قلعه‌نویی شهامت به خرج داد

کارشناس فوتبال ایران گفت: امروز باید بگویم سپاهان و استقلال دو قطب فوتبال ما هستند و این سورپرایزی برای فوتبال‌دوستان کشورمان است.

 قلعه‌نویی شهامت به خرج داد

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد بازی روز گذشته سپاهان مقابل استقلال اظهار داشت: زمانی می‌گفتند که استقلال و پرسپولیس دو قطب اصلی فوتبال ما هستند، اما امروز باید بگویم سپاهان و استقلال دو قطب فوتبال ما هستند و این سورپرایزی برای فوتبال‌دوستان کشورمان است. یکی از بهترین بازی‌ها از لحاظ تعصب، غیرت و نظم و انضباط برگزار شد و نمی‌توانیم برخی اتفاقات را به پای کل بازی بنویسیم.

یاوری ادامه داد: بازیکنان به طور کامل آماده این بازی بودند. یک بازی پرهیجان و جذاب برگزار شد که نمی‌توان گفت حتی برای 5 ثانیه توپ در یک منطقه از زمین ثابت بود. تماشاگران نه به خاطر نتیجه بلکه به خاطر کیفیت بازی از این بازی لذت بردند و از اولین لحظه تا آخرین لحظه مسابقه، اگر به جذابیت بازی اضافه نشد، چیزی هم از آن کم نشد.

وی افزود: هر دو تیم در شرایط قهرمانی هستند و به این دلیل می‌گویم آنها دو قطب فوتبال امروز ما هستند. تیم شهر خودرو با توجه به شکست‌ دیروز، فاصله‌ای ایجاد کرده و به همین خاطر پرسپولیس می‌تواند در بازی‌های آینده ناکامی‌هایش را جبران کند و خودش را به مدعیان و به این ترتیب این تیم هم می‌تواند قطب سوم فوتبال ایران باشد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد بازیکنان موثر سپاهان و استقلال در بازی روز گذشته عنوان کرد: سپاهان از تعویض اجباری سیدمحمدرضا حسینی لطمه خورد. او به شرایط آرمانی خودش برگشته بود، اما در این بازی ناچارا از زمین بیرون رفت، با این حال سپاهان یک محبی سرحال آینده‌دار و همچنین یک نورافکن آماده که می‌تواند حتی برای تیم ملی سرمایه باشد را در اختیار دارد. در طرف مقابل در استقلال هم اسماعیلی و دیاباته که جزو بازیکنانی است که کمتر به ایران آمده، عملکرد خوبی داشتند. در کل بازی خیلی قشنگی برگزار شد. 

مربی اسبق تیم سپاهان در مورد روند کنونی این تیم در فصل جاری فوتبال ایران گفت: سپاهان اکنون شرایط ایده‌آل و آرمانی دارد. تیم‌های امیر قلعه‌نویی همیشه از نظر روحی و بدنی شرایط خیلی خوبی دارند و این موضوع خصیصه او است، با این حال امسال روی نیمکت کمی مشکل وجود دارد. باید به قلعه‌نویی و شجاعت او آفرین گفت که رسول نویدکیا را با وجود اینکه در شرایط آرمانی نیست به زمین آورد، شهامت به خرج داد و با یک تغییر تاکتیکی تیر خلاص را رها کرد و به هدف نشاند.

یاوری افزود: باید به این نکته اشاره کنم که نورافکن واقعا نورافشانی کرد. او در تمام شرایط مسابقه عملکرد خوبی داشت و حتی خستگی مهدی کیانی را جبران کرد. کیانی مغز متفکر سپاهان است، اما به نظر می‌رسید خسته است و در درگیری‌ها مشکل پیدا می‌کرد. با این حال در پاسکاری و جمع کردن تیم موفق بود.

وی در مورد عملکرد استقلال اظهار داشت: به جز گل دوم سپاهان که از بهم‌ریختگی یا عملکرد عجولانه دفاع استقلال به دست آمد، سه مدافع این تیم در بقیه زمان‌ها بسیار خوب بودند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که هر سه نفر خط دفاعی استقلال یارکوب هستند و اگر بازیکنی مثل زمان‌های خوب زرینچه در این خط حضور داشته باشد یا اینکه تاکتیک استقلال اجازه بدهد ووریا غفوری در این خط قرار بگیرد، کیفیت بهتر و بیشتری خواهند داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه گفت: سیستم 2-5-3 یک مدافع مانند بارسی یا راموس می‌خواهد که همه‌فن‌حریف باشد. در کل استقلال به سرمربی جوان و خوبش فرصت داد و حالا مزد این فرصت را می‌گیرد. استراماچونی زمان را خراب نکرد و از آن به طور شایسته استفاده کرد و حالا می‌بینیم تیمش را به سطح مدعیان رسانده است. این تیم خیلی خوب در زمین توپ را به حرکت درمی‌آورد و اگر اسماعیلی به روزهای خوب خودش برگردد، با توجه به دیگر هافبک‌هایی که در این تیم حضور دارند، استقلال می‌تواند سالیان سال به آنچه که می‌خواهد برسد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد اینکه آیا رقابت اصلی لیگ امسال بین سپاهان و استقلال خواهد بود، اظهار داشت: روی کاغذ این‌طور است، اما نگاه کارشناسانه می‌گوید باید صبر کنیم. در فوتبال امروز با سه امتیاز می‌توانید بالا بروید یا سقوط خواهید کرد. باید تا آخرین لحظه صبر کرد. آیا کسی فکر می‌کرد استقلال با توجه به سماجت تاکتیک دفاعی‌اش که مدافعان با تمام وجود جنگیدند و دفاع کردند، در آن لحظه گل بخورد؟ درواقع فرصتی بود که آنها به سپاهان دادند و عقب‌نشینی کردند و نورافکن با مانور زیبایی که مقابل مدافعان استقلال داشت، توانست یک گل ارزشمند را به ثمر برساند. اگر بازی 2  بر یک می‌شد، هیچ کس باور نمی‌کرد سپاهان روز خوبی را گذرانده، اما این گل ارزش وجودی هر دو تیم را نشان داد. 

یاوری در مورد وضعیت سایر تیم‌های لیگ عنوان کرد: تیم شهر خودرو شرایط گذشته را ندارد، یحیی دیگر یحیای سابق نیست و نمی‌دانم چه نگرانی دارد که تیمش در نتیجه‌گیری موفق نیست و از مدعیان فاصله می‌گیرد. امسال تیم‌هایی مانند پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، نساجی، ماشین‌سازی و حتی صنعت نفت آبادان تبدیل به تیم‌هایی شدند که سرنوشت خودشان را خودشان تعیین می‌کنند. فولاد هم می‌تواند در صورتی که جواد نکونام دیدگاه‌هایش را به طور کامل پیاده کند، عملکرد خوبی داشته باشد و سال بعد هم جزو مدعیان قرار بگیرد، اما از تیمی مانند تراکتور انتظار پس‌رفت نداریم. این تیم روی نیمکت خودش هم مهره‌های خیلی خوبی دارد که هنوز نتوانسته شایستگی‌هایش را نشان بدهد.

وی در خصوص شرایط پرسپولیس گفت: این تیم مربی خیلی خوب و فهیمی دارد، برانکو هم چنین روزهایی را پشت سر گذاشت. هواداران پرسپولیس باید صبور باشند و تحمل کنند. آنها باید مانند نماز صبح طمانینه داشته باشند و مطمئن باشند روزهای خوبی را در پیش رو دارند. پرسپولیس در آینده این تیمی نخواهد بود که الان می‌بینیم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها