اصفهانیان: زاهدی‌فرد تمرکز نداشت، داور پشت دروازه شهامت

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که داوران روز گذشته دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال تمرکز نداشتند.

اصفهانیان: زاهدی‌فرد تمرکز نداشت، داور پشت دروازه شهامت

فریدون اصفهانیان  درباره قضاوت روز گذشته محمدحسین زاهدی‌فرد داور دیدار سپاهان - استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: داوری‌ها در کل جهان ضعیف شده‌اند و به همین دلیل از داوران پشت دروازه یا سیستم VAR استفاده می‌شود. باید همانند بازیکنان فوتبال، مدارس و آکادمی داوران داشته باشیم تا آنها نحوه برخورد، جاگیری و ... را یاد بگیرند. متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وی با اشاره به قضاوت روز گذشته زاهدی‌فرد خاطرنشان کرد: در صحنه هند، کسی به غیر از کی‌روش استنلی روی هوا نبود. وقتی بازیکن در ارتفاع توپ را با دست می‌زند، همه چیز مشخص است، اما وقتی داور صحنه را نمی‌بیند، یعنی تمرکز نداشته است. داور پشت دروازه نیز با توجه به اینکه پیش خودش تصور کرده بود داور وسط وقتی ندیده؛ تصمیمی نمی‌گیرد یا به خودش جرأت نمی‌دهد که بگوید صحنه را دیده است. این اشتباهات یا به خاطر عدم تمرکز است یا عدم شهامت.

عضو کمیته داوران در رابطه با اینکه باشگاه استقلال قبل از بازی به انتخاب زاهدی‌فرد اعتراض کرده بود و با اشتباه این داور حرف و حدیث‌هایی بوجود آمده است، گفت: همه مسائل باید بررسی شوند. زاهدی‌فرد داور خوبی است، اما روز گذشته اشتباهات کاملی داشت.

اصفهانیان در خصوص محرومیت این دیدار از قضاوت گفت: با توجه به آیین‌نامه با داوران رفتار خواهد شد. همانطور که داوری تشویق شده و بازی‌های بزرگ را سوت می‌زند، در صورت داشتن اشتباهات فاحش محروم نیز خواهد شد. با داور روز گذشته نیز طبق آیین‌نامه رفتار می‌شود.

وی در واکنش به اعتراض استقلالی‌ها به قضاوت داوران در این فصل و اشاره آنها به فصل گذشته گفت: پاسخی ندارم و مسئول دیگر باید پاسخ دهد. اشتباه در داوری وجود دارد و به همین دلیل از سیستم VAR استفاده می‌شود. می‌بینیم که با وجود این سیستم نیز همچنان اشتباه داوری وجود دارد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها