عابدینی: فدراسیون فوتبال در قرارداد با ویلموتس یک طرفه بدهکار است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد با سرمربی تیم ملی درست بسته نشده است.

عابدینی: فدراسیون فوتبال در قرارداد با ویلموتس یک طرفه بدهکار  است

امیر عابدینی عضو هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات فوتبال ایران و اختلاف مسئولان فدراسیون با ویلموتس سرمربی تیم ملی اظهار کرد: به هر حال هر کسی با فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌های کشورمان قرارداد امضا می‌کند به مشکل برمی خورد چرا که نمی‌توانیم مدیریت کنیم و مدیریت کردن کار ساده‌ای نیست و هر کس از عهده آن برنمی آید. به هر حال این طرز فکر درست نیست که هر کسی که لابی قوی دارد به طور حتم می‌تواند مدیر قدرتمندی باشد.

او ادامه داد: من اعتقاد دارم در انعقاد قراردادی که بین ویلموتس سرمربی تیم ملی و مدیران فدراسیون فوتبال بسته شده مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. با وجود اینکه گفته می‌شود حقوقدان داریم، اما معتقدم که در بستن قرارداد از حقوقدان استفاده نمی‌شود و او کنار گود می‌نشیند و فقط تماشاگر است. قرارداد با ویلموتس به درستی بسته نشده است به همین علت او بدتر از کی روش رفتار می‌کند. به هر حال حداقل کی روش یک کارنامه خوبی داشت و عملکردش برای فوتبال ما بد نبود، اما ویلموتس علاوه بر اینکه نتوانسته عملکرد خوبی ارائه بدهد توقعاتش از کی روش هم بیشتر است و حضوربی رنگ و بی خاصیتی در کشورمان دارد.

عابدینی: فدراسیون فوتبال در قرارداد با ویلموتس یک طرفه بدهکار  است / عوامل کی روش هنوز برای موفق نشدن تیم ملی کار می کنند


بیشتر بخوانید: علوی: ویلموتس کمتر از تعهدش در ایران حضور داشته است


پول قرارداد ویلموتس از طریق مکانیزم طبیعی فوتبال تامین نمی شود

عابدینی بیان کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد که ما قراردادی که با ویلموتس منعقد کردیم یک طرفه بدهکار هستیم. علاوه بر این پول قرارداد سرمربی تیم ملی از طریق مکانیزم طبیعی فوتبال تامین نمی‌شود. همچنین در زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان در ۲ بازی اخیرخود با همه عناصرش از بازیکن تا مدیریت فدراسیون فوتبال شکست خورد بحث تغییر ویلموتس و جایگزینی برانکو در تیم ملی مطرح شد. البته این سئوال پیش می‌آید که بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو تسویه حساب شده و برانکو دیگر طلبکار نیست؟ مربی وجود دارد که از ایران رفته باشد و طلبکار نباشد؟

عضو هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال افزود: ضمن اینکه فراموش نکنیم فیفا از دایره مافیایی خود خارج نمی‌شود و بیرون از آن تصمیم نمی‌گیرد و نهاد‌های بین المللی هیچ وقت به نفع ما رایی را صادر نکردند و در رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، کشتی و والیبال هم به این صورت است. اگر ما این موضوع می‌دانیم چرا باید به صورتی عمل کنیم که نهاد‌های بین المللی برای ما تصمیم بگیرند.

او بیان کرد: به نظرم عوامل کی روش در فوتبال کشورمان برای موفق نشدن تیم ملی هنوز فعالیت می‌کنند و اعتقاد راسخ دارم که این عوامل در داخل و بیرون از تیم ملی کشورمان کار می‌کنند. بعضی‌ها خیرخواه هستند که کی روش به عنوان یک مربی خوب می‌شناسند، اما همه کسانی که از کی روش دفاع می‌کنند این دیدگاه مثبت را ندارند و بعضی‌ها برداشت‌هایی از لحاظ مالی و معنوی در کنار کی روش داشتند و فرصت سازی که کی روش برای آن‌ها کرده بود باعث شده که از این مربی دفاع می‌کنند.

عابدینی: فدراسیون فوتبال در قرارداد با ویلموتس یک طرفه بدهکار  است / عوامل کی روش هنوز برای موفق نشدن تیم ملی کار می کنند

ما به دنبال یک پهلوان پنبه خارجی و چشم آبی برای هدایت تیم ملی هستیم

عابدینی درباره اینکه اکنون زمان مناسبی برای تغییرات کادر فنی تیم ملی است یا نه! اظهار کرد: به طور حتم زمان مناسبی برای تعویض یک مربی خارجی با یک مربی خارجی دیگر نیست و من دراین شرایط اقتصادی کشومان پیشنهاد می‌کنم که یک مربی داخلی برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند. به نظرم تیم ملی فوتبال با هدایت یک مربی ایرانی از این بدتر نتیجه نمی‌گیرد، اما شرط و شروطی دارد که همه فرصت‌های ارائه شده به مربی خارجی را به مربی داخلی هم بدهیم. اگر این فرصت‌ها را به مربی داخلی دادیم و آن مربی به فرض محال نتیجه نگرفت و تیم ملی به جام جهانی نرفت در آن صورت مطمئن باشید که در برنامه ریزی‌ها ضعیف عمل کردیم. ما به دنبال یک پهلوان پنبه می‌گردیم که خارجی و چشم آبی باشد و اگر این مربی نتوانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد در آن صورت این موضوع را گردنش می‌گذاریم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود می‌کند، گفت: اگر ما در مدیریت کلان فوتبال درست عمل کنیم به طور حتم موفق می‌شویم و با این شرایط موجود به جام جهانی صعود می‌کنیم در صورتی که از مربی داخلی حمایت کنیم. اگر بستر سازی برای مربیان خارجی را برای داخلی‌ها هم فراهم کنیم به طور حتم به موفقیت دست می‌یابیم.

پرسپولیس پتانسیل لازم برای رسیدن به موفقیت دارد 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت این تیم و عملکرد کالدرون گفت: تیم پرسپولیس امسال شرایط مطلوبی را مثل سال‌های گذشته ندارد، اما در ادامه بازی‌ها وضعیت این تیم بهتر می‌شود. پرسپولیسی‌ها پتانسیل لازم برای رسیدن به موفقیت دارند و بازی‌های زیادی مانده است و نباید از همین الان ناامید باشیم. به هر حال من از دیدگاه مدیران پرسپولیس اطلاعی ندارم که قصد ادامه همکاری با کالدرون دارند یا ندارند، اما به طور کلی می‌گویم که پرسپولیس توانایی این را دارد که در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و به قهرمانی خود ادامه بدهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها