شایعه برانکو جدی شد

فسخ قرارداد مارک ویلموتس به معضلی جدی برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

شایعه برانکو جدی شد

فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها وضعیت بحرانی‌ای را پشت سر می‌گذارد و مهدی تاج و همکارانش برای تداوم همکاری با مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی با چالشی اساسی مواجه هستند.

رابطه مدیران سئول نشین پس از باخت تیم ملی به عراق در مقدماتی جام جهانی با ویلموتس شکرآب شده است و با توجه به تصمیم او برای تعطیل کردن تمرینات شاگردانش در روز‌های باقی مانده و بازگشت به بلژیک، مسئولان فدراسیون درصدد هستند ویلموتس را با مذاکرات متعدد تحت فشار گذاشته و او را از حالت مربی پروازی خارج کنند.

ویلموتس که تا زمان دریافت نکردن مطالباتش حاضر نشد از گیت‌های فرودگاه استانبول ترکیه به مقصد تهران رد شود و تنها چهار روز پیش از بازی با عراق، تمرینات آماده سازی تیمش را برای این دیدار حساس آغاز کرد، این روز‌ها پاسخ قانع کننده‌ای به مسئولان فدراسیون برای سفر به تهران در زمانی که مدنظر آن‌ها است نمی‌دهد و طبق قرارداد عمل خواهد کرد.

همین امر تاج و سایر مسئولان را به فکر برکناری مرد ۵۰ ساله بلژیکی انداخته و برهمین اساس برانکو ایوانکوویچ به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی ویلموتس مطرح شده است. نکته نگران کننده‌ای که درباره احتمال برکناری سرمربی تیم ملی وجود دارد شفاف نبودن قرارداد او است، اما مارک ویلموتس اوایل تیر در مصاحبه با یکی از رسانه‌های بلژیکی وقتی با سوالی درباره زندگی در ایران مواجه شد گفت به هیچ وجه قرار نیست من در تهران زندگی کنم بلکه سفر‌های زیادی خواهم داشت.

ضمن اینکه یکی از موارد اختلافی فدراسیون با ویلموتس پیش از عقد رسمی قرارداد همین موضوع زندگی ویلموتس در تهران بود. در نهایت هم مشخص نشد آیا مهدی تاج پس از مذاکره با این مربی در محل سفارت خانه ایران در بروکسل شرط پروازی نبودن در قرارداد ویلموتس را ذکر کرده یا خیر.

در حال حاضر شنیده می‌شود ویلموتس به مسئولان فدراسیون اعلام کرده طبق مفاد قرارداد عمل می‌کند و با توجه به آن اظهار نظر اگر در قرارداد این سرمربی روی حضور مداوم او در ایران توافق نشده باشد، اکنون تاج باید برای فسخ یک طرفه قرارداد ویلموتس هزینه سنگینی را پرداخت کند. البته مدتی بعد ویلموتس در نشست خبری پس از بازی با کامبوج اعلام کرد علاقه‌مند است خانواده اش را برای زندگی به تهران بیاورد و ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم گفت ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

تناقض گویی‌های ویلموتس و شفاف نبودن قرارداد این مربی وضعیت فسخ یک طرفه با او را در هاله‌ای از ابهام قرارداده و مشخص نیست آیا با این اقدام پرونده جدیدی از فوتبال ایران در فیفا باز می‌شود یا خیر؟

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها