رسانه ویتنامی : فدراسیون ایران نمی‌دانست ویلموتس کجاست

عدم پیکار در روزی که عمده تیم‌های جهان در فیفادی، بازی دوستانه برگزارکردند و بی‌خبری از سرمربی خارجی تیم ملی، نکاتی هستند که نه فقط از چشم ما دورنمانده بلکه حتی هم‌قاره‌ای‌ها، آن را به عنوان نقطه ضعف برمی‌شمارند.

رسانه ویتنامی :  فدراسیون ایران نمی‌دانست ویلموتس کجاست

وقتی سال‌ها تحت هدایت مربی صاحب‌نامی همچون کارلوس کی‌روش با مشخصات قابل توجه‌اش باشیم و همواره در رنکینگ نخست فیفا، قراربگیریم، بدیهی است دائما در کانون توجه خود و دیگران باقی می‌مانیم.

در این حالت هر حرکت ما از دید سایرین دور نخواهد ماند. اگر برنده باشیم، چون چشمان تیزبینی وجود دارد، خصوصیات خوب‌مان برشمرده می‌شود و اگر بازنده باشیم،‌ از ما ایراد گرفته خواهد شد.

بعد از آنکه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 دو باخت پیاپی مقابل بحرین و عراق کسب کرد و  پس از این دو حریف در گروهش قرار گرفت، رسانه‌های آسیایی با دقت بیشتری ویلموتس و شاگردانش را زیر نظر گرفتند.

اگر در سال‌های گذشته به خاطر حضور «کارلوس کی‌روش» و ویژگی‌های شخصیتی و گفتاری‌اش،‌«یوزهای ایرانی»‌زیر نظر «هم‌قاره‌ای‌ها» قرار داشتند، اکنون کشورهای ریز و درشت قاره کهن، تیم ملی را به خاطر دراختیار داشتن رنکینگ یک فیفا اما قرار گرفتن پشت سر عراق و بحرین،‌تحلیل می‌کنند.در این حالت هیچ حرکتی از چشم آنها همانگونه که گفته شد،‌پنهان نخواهد ماند.

در همین ارتباط سایت «کاتو»‌ ویتنام گزارشی منتشر کرد که به 2 نکته قابل تامل اشاره داشت.

این رسانه ابتدا عنوان کرد ویلموتس بعد از بازی هفته قبل با عراق به تهران بازگشت و فوری بعد از باخت از مقابل این تیم به بلژیک بازگشت اما فدراسیون فوتبال ایران از این «موضوع» خبر نداشت.

سایت کاتو برای آنکه به خوانندگانش اطلاعات بدهد به رسانه‌های کشورمان استناد کرد و این نکته را برشمرد که به خاطر دو شکست اخیر،‌انتقاد گسترده‌ای علیه کادر فنی تیم ملی می‌شود و نمایش پایین‌تر از حد انتظار تیم،‌آن را در امتیاز 6 نگه داشته و در فاصله 5 امتیازی با صدرنشین گروه(عراق) قرار داده است.

این رسانه همانند اکثر تحلیل‌گران و مطبوعات داخلی که در چند روز گذشته تنها شانس تیم ملی برای صعود به دور دوم مرحله انتخابی بازی‌های 2022 را «کسب همه امتیازات باقیمانده» دانستند، عنوان کرد ایران چاره‌ای ندارد که تمام 12 امتیاز موجود را بگیرد تا راه‌یابد.

سایت کاتو حتی عنوان کرد بعد از باخت از عراق، فدراسیون در تقابل با انتقادات مطرح‌شده قرارگرفته اما مارک ویلموتس بی‌سر و صدا به بلژیک بازگشته است.

این سایت افزود:ویلموتس بعد از باخت مقابل عراق در امان به تهران بازگشت و فوری به بلژیک رفت.

اما در ادامه این گزارش یک دلیل بازگشت فوری ویلموتس را ناتوانی و عدم برنامه‌ریزی فدراسیون برای «برگزار نکردن دیداری دوستانه در فیفادی» برشمرد.

کاتو به همین خاطر نوشت:فدراسیون فوتبال ایران نتوانست با یکسری از تیم‌های آسیایی مسابقه دوستانه برگزار کند.

تارنمای ویتنامی افزود:مارک ویلموتس عضوی از نسل طلایی پیشین فوتبال بلژیک است. او همراه با انزو شیفو در فوتبال این کشور مطرح شد. وقتی دوران فوتبالش را به اتمام رساند، به مربیگری روی آورد و به بلژیک کمک کرد تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بالا بیاید. حالا او با حضور در روی نیمکت ایران،‌دوره مربیگری‌اش را در آسیا پیش می‌برد. او بعد از مسابقات جام ملت‌های 2019 آسیا جانشین کارلوس کی‌روش با این هدف شد که به ایران کمک کند به مرحله نهایی جام جهانی 2022 راه یابد.در حالیکه اکنون با توجه به نتایج اخیر، دسترسی به این هدف، سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها