کلانی : مربی ایرانی به درد تیم ملی می‌خورد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر یک دهم هزینه‌ای که برای ویلموتس شد را صرف مربیان ایرانی می‌کردیم نتیجه فوق العاده‌ای رقم می‌خورد.

کلانی : مربی ایرانی به درد تیم ملی می‌خورد

حسین کلانی در خصوص باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق گفت: اگر بخواهم واقعیت را در این خصوص بگویم این است که هیچ شناخت فنی از مارک ویلموتس پیدا نکردم. تاکتیک تیم ملی هم برایم گنگ و مبهم بود. بخشی از این موضوع به علم خودم از تیم ملی فوتبال فعلی ایران باز می گردد که در جریان روند آماده سازی آنها بطور دقیق نبودم. به همین خاطر نمی توانم قضاوت جامع و کاملی داشته باشم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: با این حال کاملا طبیعی است که فوتبال ملی در دوره گذار قرار دارد. ویلموتس برای اینکه تفکرات بازیکنانی که با کارلوس کی‌روش زندگی کرده اند را تغییر دهد نیاز به زمان دارد. البته تیم ملی در دوران کی روش از لحاظ روحی شرایط بسیار خوبی در مواقع حساس داشت. این موضوع هم به روش کاری سرمربی تیم ملی باز می گشت که بازیکنانش را تحت تاثیر رفتارهای خود قرار می داد.

وی در ادامه راجع به تفاوت های کی روش و ویلموتس تصریح کرد: اخلاق کی روش اصلا قابل قبول نبود. او دستاورد خاصی هم نداشت ولی روحیه تیمش را همواره در بالاترین شرایط حفظ می کرد. اینکه سال های سال در رنکینگ فیفا رتبه نخست آسیا را داشتیم اتفاق خوبی است اما در همین سال ها نتوانستیم جام ملت ها را فتح کنیم. واقعیت فوتبال هم درون زمین مشخص می شود که مشکلات فراوانی را در راستای آماده سازی تیم به وجود آورده بود.

کلانی یادآور شد: ویلموتس هم مثل کی روش از تیم قبلی اش اخراج شده بود که به ایران آمد. من بارها گفته ام اگر یک دهم همین هزینه ای که برای ویلموتس می کنند برای مربیان داخلی کنند نتیجه ای فوق العاده به همراه خواهد داشت.

وی در باره کاهش شانس صعود تیم ملی ایران به دور بعدی مسابقات راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یادآور شد: به هر حال فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد. بازیکنان خیلی خوبی هم در اختیار داریم. من فکر می کنم می توانیم اختلاف امتیاز خود با عراق و بحرین را در دور برگشت جبران کنیم ولی نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیق هستیم.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها