چرا جای پای دنیزلی با وجود ۳ شکست پیاپی محکم است؟

تیم فوتبال تراکتور در شرایطی راهی تعطیلات شد که ۳ باخت متوالی را متحمل شده است.

چرا جای پای دنیزلی با وجود ۳ شکست پیاپی محکم است؟

تیم فوتبال تراکتور با هدایت مصطفی دنیزلی، سرمربی کهنه کار ترکیه ای پای به رقابت های لیگ نوزدهم گذاشت. محبوبیت و مقبولیت بالای این مربی در نزد هواداران فوتبالدوستان تبریزی  به حدی بود که حضور او در تراکتور را یکی از اتفاقات ویژه چند سال اخیر این تیم بدانیم. دنیزلی در دومین فصل از خصوصی سازی تراکتور هدایت این تیم را بر عهده گرفت و این در حالی بود که فصل گذشته سه مربی مختلف روی نیمکت سرخ پوشان تبریزی نشسته بودند.

این موضوعات در کنار هم شرایط ویژه ای را برای مربی کهنه کار ترکیه ای رقم زده بود، شرایطی که کار را برای او دشوار می کرد و در عین حال یک قوت قلب و انرژی تمام عیار را متوجه دنیزلی می کرد. شروع خوب تراکتور با دنیزلی باعث شد تا حال هوای فوتبال تبریز تا هفته هفتم، صاف و آبی باشد؛ در حالی که تراکتورِ دنیزلی در حال ثبت انواع رکوردهای مثبت و قابل توجه بود، سه شکست متوالی این تیم را از مسیر ایده آلی که در آن قرار گرفته بود خارج کرد.

شکست مقابل صنعت نفت در شرایطی رقم خورد که تراکتور در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر نه گلی دریافت کرده و نه شکستی متحمل شده بود. پس از این شکست و در حالی که تراکتوری ها امیدوار به جبران بودند، استقلال و سپاهان دو شکست دیگر نیز به آنها متحمل کردند. این موضوع باعث شد تا سرخ پوشان در شرایطی ویژه راهی تعطیلات دو هفته ای لیگ برتر شوند، تعطیلاتی که می تواند برای سرمربی ترک تبار تراکتور سرنوشت ساز باشد.

حمایت قاطع مالک و هواداران برگ برنده اصلی دنیزلی 

برگ برنده اصلی دنیزلی در شرایط فعلی، حمایت قاطع محمدرضا زنوزی از اوست. در شرایطی که تراکتوری ها فصل گذشته سه مربی مختلف را روی نیمکت خود نشاندند، به نظر می رسید که متحمل شدن سه شکست متوالی، جایگاه دنیزلی را متزلزل کند اما مالک باشگاه در گفت و گوی اخیری که داشت، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از سرمربی تیم، گفت: "ما به هیچ وجه قصد تغییر در پست سرمربی را نداریم و تصورمان این است باتوجه به علاقه هواداران تراکتور به دنیزلی و همچنین بازیکنان باغیرتی که داریم، تراکتور خیلی زود اوضاع را به شرایط نرمال برمی‌گرداند و در جایی قرار می‌گیرد که همه انتظارش را دارند.

 دنیزلی مربی باتجربه، با کلاس و محبوب در سطح ایران هستند و تصور ما این است که حضور این مربی  ارزش افزوده ای برای کل لیگمان خواهد بود. بنابراین به سادگی او را از دست نخواهیم داد."

این اظهارات نشان می دهد که تراکتوری ها قصد ندارند به سادگی قید مصطفی دنیزلی را بزنند. حمایت کامل مالک باشگاه از دنیزلی، آن هم در چنین شرایطی نشان می دهد که این مربی ترکیه ای از جایگاه مستحکمی برخوردار است و این یک مزیت بزرگ برای هر مربی به شمار می رود. با داشتن حمایت زنوزی، دنیزلی می تواند با تسلط و تمرکز بالاتری برای بیرون آوردن تیمش از بحران فعلی تلاش کند.

محبوبیت دنیزلی در بین هوادران تبریز 

همان گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، مصطفی دنیزلی از محبوبیت و مقبولیت بالایی در نزد هواداران تبریزی برخوردار است. در شرایطی که در سال های اخیر همواره نام دنیزلی را در میان گزینه های هدایت تراکتور می دیدیم و هر بار به دلایل متفاوت، شرایط برای حضور وی در تبریز مهیا نمی شد، عقد قرارداد با دنیزلی توسط محمدرضا زنوزی در لیگ نوزدهم، یکی از درخشان ترین اقدامات مالک باشگاه از نگاه هواداران تراکتور به شمار می رود. در سال های اخیر همواره شاهد این موضوع بوده ایم که جو هواداری در تیم تراکتور بسیار تعیین کننده است. مربیانی بوده اند که حتی با وجود کسب نتایج خوب، تنها به دلیل نداشتن محبوبیت در نزد هواداران، عطای کار در تراکتور را به لقایش بخشیده و استعفا داده اند و یا مجبور به استعفا دادن شده اند! با وجود سه شکست متوالی، هواداران تراکتور در ورزشگاه و فضای مجازی هیچ اعتراض و موضع منفی علیه سرمربی تیم شان ایجاد نکرده اند. در کنار حمایت زنوزی، محبوبیت و مقبولیت بالای دنیزلی در نزد هواداران می تواند این مربی را در راه بازگرداندن تیمش به روزهای اوج یاری کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها