آذری: در فوتبال با جادو و جنبل نمی‌توان نتیجه گرفت

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، گفت: با جادو و جنبل نمی‌توان در فوتبال امروز نتیجه گرفت و برخی علیه تیم ما شیطنت‌هایی انجام می‌دهند.

آذری: در فوتبال با جادو و جنبل نمی‌توان نتیجه گرفت

در مورد شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس، گفت: همه این بازی را دیدند ما مستحق باخت نبودیم به بازیکنان پرسپولیس هم بابت تلاشی که کردند خسته نباشید می‌گویم دو تیم شرافتمندانه بازی کردند اما باز هم به دوستان و عزیزان توصیه می‌کنم که با جریمه و حذف مشکلی حل نمی‌شود. اینکه وقتی کسی انتقادی می‌کند نباید فقط به دنبال چنین راهکارهایی بود. اگر سعید آذری انتقادی می‌کند به دنبال گرفتن حقش است. بهتر است برخی به دنبال این باشند که چرا انتقاد می‌شود زیرا برخی انتقادها دلسوزانه است نه جهت‌دار.

وی افزود: کاری به صحنه پنالتی پرسپولیس ندارم و نمی‌خواهم آن را تفسیر کنم که پنالتی بود یا نه اما قبل از این صحنه پنالتی هم پشت محوطه جریمه پرسپولیس و هم در میانه زمین روی بازیکنان ما خطا شد که داور این خطاها را نگرفت و دو اشتباه وحشتناک داشت، همان توپ هم آمد و تبدیل به پنالتی شد. 10 هفته است که در مورد مسائل فوتبال حرفی نمی‌زنم زیرا به دنبال این هستم برخی ساختارها را در باشگاه فولاد بازنگری کنم و مجموعه فولاد هم خوب کار می‌کنند. در بازی پرسپولیس هم نکونام بهترین استراتژی را مقابل پرسپولیس تدوین کرده بود و باخت حق ما نبود حداقل حق ما گرفتن یک امتیاز بود اما حق گرفتنی است نه دادنی، باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم. همه هم می‌دانند که سوت دست داور است ما از این باخت درس‌های زیادی گرفتیم اینکه باید قوی‌تر شویم، اگر اشتباه داشتیم آن را جبران کنیم. به بازیکنان پرسپولیس هم خسته نباشید می‌گویم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به اجرای قانون 90 به 10 در بازی پرسپولیس گفت: هواداران دو تیم هیچ کاری به یکدیگر نداشتند و فقط تیم خود را تشویق می‌کردند و برای اولین مرتبه هم قانون 90 به 10 در ورزشگاه شهدای فولاد اجرا شد. این قانونی بود که به خوبی آن را اجرا کردیم و هواداران هم از آن تمکین کردند. از این پس هم هر تیمی که به اهواز می‌آید می‌داند که فقط به عنوان تیم میهمان 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه را در اختیار خواهد گرفت. هواداران هر دو تیم هم به یکدیگر احترام گذاشتند و این از نکات مثبت بازی بود. مسابقه‌ای که فیزیکی و درگیرانه بود و دو آدم متفکر یعنی نکونام و کالدرون پشت‌سر آن بودند. بازیکن ما هم یک اشتباه سهوی مرتکب شد.

آذری در مورد اینکه در تصاویر تلویزیونی می‌بینیم که بطری‌ها و اشیای زیادی به سمت زمین پرتاب می‌شود و این کار اصلاً جالب نیست،‌گفت: این اتفاق از سوی هوادار هر تیمی رخ داده محکوم و منسوخ شده است. در این بازی فهمیدم که برخی در همین منطقه هم دوست ندارند فولاد خوزستان نتیجه بگیرد، هواداران واقعی فولاد قطعاً این افراد را از بین خود طرد خواهند کرد. هم به سوی بازیکنان پرسپولیس و هم به سوی بازیکنان فولاد بطری پرتاب می‌شد، حتی از سوی هواداران پرسپولیس هم به سوی بازیکنان ما بطری پرتاب شد اما باید این کارها را در فوتبال اصلاح کنیم. در بارسلونا هم موز پرتاب می‌کردند یا در رئال مادرید هم کله خوک پرتاب می‌کردند. این مسائل نباید واقعیت فوتبال را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

وی تأکید کرد: مردم فوتبال دوست و خونگرم خوزستان فهمیدند که باید حق‌شان را بگیرند و حق آنها کمتر از 90 درصد نیست. 

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد اینکه یعنی معتقدم در اهواز و خوزستان برخی دوست ندارند فولاد موفق شود و نتیجه بگیرد، گفت: برخی خوششان نمی‌‌آید که تیم ما موفق شود، فولاد خوزستان اکنون 16 امتیاز در لیگ با شایستگی کسب کرده اما برخی شیطنت‌های کوچکی علیه تیم انجام می‌دهند، ما تغییراتی در نیم‌فصل ایجاد خواهیم کرد، من اجازه نمی‌دهم این شیطنت‌های کوچک به شیطنت‌های بزرگ تبدیل شود و مزد و زحمات یک مجموعه و یک کارخانه را ضایع کنند، کارخانه فولاد تحت مدیریت آقای محمدی و پرسنلش و همچنین باشگاه فولاد تلاش می‌کند و من که 13، 14 سال در فوتبال اصفهان مدیریت کرده‌ام این زوایا را خوب می‌شناسم و اجازه نخواهم داد که شیطنت‌های کوچک به شیطنت‌های بزرگ تبدیل شود.

آذری در مورد  انتشار فیلمی که یکی از اعضای تدارکات فولاد مشغول ریختن مایعی روی خط دروازه است،‌گفت: بیایید این قضیه را یک بار مرور کنیم اگر با جادو و جنبل می‌شد در فوتبال و ورزش نتیجه گرفت، جامائیکا و مکزیک باید قهرمان جام جهانی می‌‌شدند، این دو کشور طبق آمارهای موجود خرافه‌پرست‌ترین کشورهای جهان هستند، چند بار این تیم‌ها قهرمان شده‌اند؟ اتفاقی هم که در بازی پرسپولیس و فولاد رخ داد هیچ ربطی به مجموعه باشگاه و تیم فولاد ندارد. علی حمیدی که سال‌ها هم برای این تیم زحمت کشیده نباید چنین رفتاری را انجام می‌داد. من با او صحبت کردم او گفت رفته‌ام تور دروازه‌ها را چک کنم که به او گفتم تور دروازه را 50 دقیقه قبل از بازی چک می‌کنند نه 5 دقیقه قبل از بازی، بعد تور را از پشت دروازه چک می‌کنند نه از روی خط دروازه. در نهایت هم این فرد از باشگاه فولاد اخراج شد تا همه بدانند رفتار این فرد هیچ ربطی به باشگاه فولاد نداشته و ندارد و به صورت خودجوش چنین کاری را کرده است. در ضمن ما در همان دروازه‌ای که ایشان روی خط دروازه آن مایع را ریخت گل خوردیم. مربی ما جواد نکونام است که سال‌ها در فوتبال اسپانیا حضور داشته، با مربیان بزرگی مثل کارلوس کی‌روش کار کرده است، آموزه‌های نکونام به او اجازه نمی‌دهد که به دنبال چنین چیزهایی باشد. نکونام اکنون به بلوغ نهایی دوران مربی‌گری‌اش رسیده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: شیطنت‌های کوچکی که می‌گفتم یکی از آنها همین است برخی بی‌تدبیری‌ها می‌تواند به تیم ضربه بزند که می‌تواند سازمان یافته باشد. این فرد به صورت خودجوش چنین کاری را کرده و از باشگاه اخراج شد ممکن است کمیته اخلاق هم این فرد را احضار کند و مسائل را به صورت عمیق‌تر بررسی کند.

وی ادامه داد: برخی هم می‌خواهند با این رفتارها به باشگاه ما لطمه بزنند و حتی ممکن است مربیان ما را به این سمت و سو ببرند که علیه آنها توطئه می‌شود اگر هم بخواهیم بدبینانه قضاوت کنیم ممکن است بگوییم آدمی را تحریک کرده‌اند که چنین رفتاری کنند و روی او زوم کرده‌اند و فیلم این کار را گرفته‌اند و سریع انتشار داده‌اند. حالت دیگرش هم این است که این فرد به صورت خودجوش و بر اساس رفتار ساده‌انگاره‌اش چنین کاری را کرده است اما من به شما می‌گویم در فوتبال با جادو و جنبل و ادرار کردن روی خط دروازه‌ها نمی‌توان نتیجه گرفت. این مسائل یک بار برای همیشه باید برچیده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها