باز هم باران سنگ و بطری در اهواز !!

پرتاب سنگ‌های مختلف و بطری‌های آب در دیدار فولاد و پرسپولیس این سوال را در ذهن علاقمندان به فوتبال ایجاد کرد که مگر قرار نبود امنیت بازیکنان و خود تماشاگران در استادیوم‌ها تامین شود؟

باز هم باران سنگ و بطری در اهواز !!

در جریان دیدار تیم‌های فولاد و پرسپولیس اتفاقاتی در ورزشگاه شهدای فولاد رخ داد که جای تاسف دارد. در طول برگزاری این دیدار بارها و بارها از روی سکوها به سمت بازیکنان میهمان بطری‌های آب و همچنین سنگ‌هایی کوچک و بزرگ پرتاب شد تا جایی که داور بازی مجبور شد برای زدن ضربات کرنر و ... بازی را متوقف شود.

این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که طی سال‌های گذشته بارها و بارها در اهواز شاهد چنین سنگ‌پرانی‌هایی بودیم و حتی فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقات فصل گذشته دیدار داماش و پرسپولیس اعلام کرد تا زمانی که امنیت جانی بازیکنان و تماشاگران در استادیوم‌ها فراهم نشود مسابقات لیگ را آغاز نخواهد کرد.

با وجود الزاماتی که فدراسیون فوتبال در نظر گرفت اما باز هم شاهد پرتاب بطری‌های گوناگون به داخل زمین هستیم و مشخص نیست اگر قرار بود مشکلات به همین شکل ادامه داشته باشد پس چرا مسابقات برگزار می‌شود؟ 

در شرایطی که پیش از مسابقات همیشه نشست‌های هماهنگی با مسئولان انتظامی و نمایندگان تیم‌ها برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد اراده‌ای برای برخورد با تماشاگرنماها وجود ندارد؛ به خصوص در ورزشگاه اهواز که تماشاگران فاصله چندانی با زمین مسابقه ندارند و پرتاب‌ اشیاء مختلف برای آنها کار راحتی محسوب می‌شود. اکنون این پرسش وجود دارد که دستگاه حراستی و انتظامی چه نقشی در برگزاری یک دیدار دارند؟ آیا حفظ امنیت و نظم عمومی در بازی ها برعهده آنها نیست؟ پس چرا دیشب شاهد بارش سنگ و بطری از سکوها بودیم؟ 

 این سوال به وجود می‌آید که اگر سنگ‌های پرتابی به داخل زمین به سر یک بازیکن برخورد می‌کرد، چه کسی پاسخگو بود؟ آیا فدراسیون در برخورد با تماشاگرانی که اینگونه نظم ورزشگاه‌ها را بر هم می‌ریزند همچنان یک نظاره‌گر است؟ متاسفانه همچنان در این بین باشگاه‌ها از رفتارهای تماشاگران بی انضباط، سنگ پران، لیزر انداز و ... متضرر می‌شوند و هیچ‌کس نمی‌تواند با آنها برخوردی قاطع داشته باشد.

با این شرایط اگر قرار است در ورزشگاه‌ها شاهد پرتاب بطری، سنگ یا بروز رفتارهای غیراخلاقی و غیر متعارف باشیم شاید بهتر باشد لیگ برتر مثل ابتدای فصل که به تاخیر افتاد، اصلا برگزار نشود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها