وضعیت قرمز در باشگاه استقلال

مسئولان تیم فوتبال استقلال تهران پس از کسب نتایج خوب در لیگ برتر نتوانسته‌اند حاشیه‌های آبی پوشان را مدیریت کنند.

وضعیت قرمز در باشگاه استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران این روز‌ها با وجود اوج گیری از لحاظ فنی و کسب نتایج خوب در رقابت‌های لیگ برتر از نظر مدیریتی و در اختیار داشتن امکانات وضعیت آشفته‌ای دارد.

تمرین روز گذشته آبی‌ها که یکی از مهم‌ترین تمرینات تاکتیکی این تیم پیش از بازی حساس با تراکتور محسوب می‌شد به دلیل عجیبی مانند پاک شدن خطوط زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب و آب گرفتگی زمین نفت تهرانسر لغو شد که البته به نظر می‌رسد دلیل اصلی لغو تمرین شاگردان آندره آ استراماچونی در ورزشگاه انقلاب واریز نشدن پول به حساب پیمانکار فضای سبزی بوده که برای ارائه خدمات با این باشگاه قرارداد دارد بوده و این پیمانکار و کارگرانش در یک روز بارانی حاضر نشده اند در خدمت استقلالی‌ها باشند. از طرفی بدهی این باشگاه به مجموعه نفت سبب شده آبی پوشان نتوانند در این زمین تمرین کنند.

این شرایط برای مربی‌ای مانند استراماچونی که روزگاری شاگردانش در تیم اینترمیلان در کمپ فوق العاده مدرن و مجهز آپیانو جنتیله میلان تمرین داده غیر قابل باور است، اما اگر به گوش استرا برسانند که بازیکنانی که سلامتی خود را برای موفقیت استقلال به خطر انداخته و دچار آسیب دیدگی‌های طولانی مدت می‌شوند باید برای مداوای خود از جیب هزینه کنند، وضعیت حسابی قمر در عقرب خواهد شد.

داریوش شجاعیان، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم که هفته پیش در جریان بازی با سایپا برای دومین بار در طول سال‌های اخیر دچار پارگی رباط صلیبی شده است در گفت و گو با یکی از برنامه‌های تلویزیونی صحبت‌هایی را مطرح کرد که تنها نتیجه آن تاسف خوردن به حال یکی از پرهوادارترین و پرافتخارترین باشگاه‌های آسیا است.

او در این برنامه اظهار کرد: امیدوارم به شرایط این روز‌های استقلال توجه بیشتری شود و همه بدانند وقتی بازیکنان می‌خواهند تمرین کنند، چه امکاناتی دارند. اینکه بازیکن وقتی می‌خواهد سر تمرین تیمش برود نداند تمرین آن روز در کدام زمین برگزار می‌شود درد بزرگی است. به اعتقاد من باید به این مسائل پرداخته شود و ببینیم در شرایطی که سازمان لیگ بازی‌ها را در فاصله ۳ - ۴ روزه برگزار می‌کند، مشخص شود که آیا بازیکنان ایرانی از امکانات کافی برای ریکاوری برخوردار هستند یا می‌توانند شرایط بدنی شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که هر ۴ روز ۱ بازی برگزار کنند. بازیکنان برای این که بتوانند در این فاصله کوتاه بازی کنند، باید مسائلی مانند خواب، استراحت و تغذیه شان به خوبی رعایت شود. خواب و استراحت دست بازیکن است، اما وقتی بازیکن تغذیه بعد از تمرین ندارد، کارش خیلی سخت‌تر می‌شود.

او ادامه داد: بازیکنانی مانند من، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی یا هر بازیکن دیگر استقلال که دچار مصدومیت شود، باید برای هزینه عملش از جیب خودش هزینه کند و این برای باشگاهی مانند استقلال خیلی زشت است. بازیکنانی مثل پادوانی مصدوم می‌شوند و نه بیمه هستند که بازنشسته شوند و نه کسی را دارد که از او حمایت کند. شاید خیلی‌ها بگویند فوتبالیست‌ها پول زیادی می‌گیرند، اما بابت پولی که می‌گیرند با جانشان بازی می‌کنند. هیچ یک از اندام فوتبالیست‌ها در امان نیست و هر لحظه ممکن است هر عضو از بدنش آسیب ببیند؛ بنابراین نباید یک شخص یا یک قشر را به همین سادگی قضاوت کرد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که باشگاه استقلال با توجه به درآمد‌هایی که در یکی - ۲ سال اخیر کسب کرده دست کم نباید درباره درمان بازیکنان کم کاری کند، اما به نظر می‌رسد این پول‌ها که البته هیچگاه درباره نحوه هزینه شدن شان شفاف سازی نشده است به تیم تزریق نمی‌شود.

بسیاری از همین بازیکنان مصدوم مطالباتی هم از استقلال دارند و وقتی از جیب برای رفع مصدومیت هزینه می‌کنند، طبیعی است بخش هنگفتی از مبلغ قرارداد خود را دریافت نمی‌کنند.

دکتر امین نوروزی در هفته‌های اخیر اعلام کرده استفاده از خدمات کلینیک پزشکی استقلال برای بازیکنان مصدوم این تیم رایگان است و او و همکارانش به صورت دلی به مداوای نفراتی مانند شجاعیان، کریمی، چشمی، دیاباته و میلیچ می‌پردازند.

مدیران باشگاه استقلال هم بدون توجه به این موضوع تاکنون هیچ قراردادی با کلینیک مذکور امضا نکرده اند تا از این طریق بازیکنان خود را حمایت کنند. دکتر امین نوروزی که یکی از پزشکان مجرب ورزش ایران محسوب می‌شود به دلیل فعالیت‌های طولانی مدت خود در استقلال سال‌ها است با بازیکنان این تیم و بسیاری دیگر از چهره‌های فوتبال ایران ارتباط نزدیکی دارد، اما اکنون که به نظر می‌رسد او ارتباط خود با باشگاه را قطع کرده، باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا دست کم او و همکارانش از رسیدگی به بازیکنان مصدوم تیم مورد علاقه اش دلسرد نشود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها