برترین گلزنان استقلال تا هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

برترین گلزنان تیم فوتبال استقلال تا هفته هشتم رقابت های لیگ برتر مشخص شدند.

برترین گلزنان استقلال تا هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

تیم فوتبال استقلال تهران تا پایان هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر با ۳ برد، ۳ تساوی، ۲ باخت، ۱۲ گل زده، ۷ گل خورده، تفاصل گل ۵ و ۱۲ امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد.

هر چند آبی پوشان پایتخت ۶ امتیاز با سپاهان صدرنشین فاصله دارند و آخرین تیم نیمه ابتدایی جدول لیگ هستند، اما بهترین آمار گلزنی بین هشت تیم این نیمه جدول را ثبت کرده و پس از پیکان ۱۵ گله همراه با نساجی مازندران، در رتبه دوم گلزن‌ترین تیم‌های لیگ قرار دارند.

نخستین گل استقلال در این فصل از رقابت‌ها را فرشید اسماعیلی، دقیقه ۴۹ دومین بازی فصل شاگردان آندره آ استراماچونی مقابل فولاد به ثمر رساند، اما استقلال پس از شکست در هفته اول لیگ برابر ماشین سازی در نبرد با شاگردان جواد نکونام هم در کسب پیروزی ناکام ماند و به یک تساوی رضایت داد.

آبی‌ها در هفته سوم با گل مهدی قائدی در خانه نفت مسجد سلیمان یک - یک متوقف شدند و یک هفته بعد دربی ۹۰ را با تک گل مهدی عبدی، جوان ۲۱ ساله حریف به پرسپولیس واگذار کردند.

استقلال با تساوی ۲ - ۲ در بازی خارج از خانه با ذوب آهن، برای پنجمین هفته متوالی از رسیدن به پیروزی محروم ماند. داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی گلزنان استقلال در این بازی بودند.

این تیم نخستین برد خود در این فصل لیگ برتر را روزی رقم زد که آندره آ استراماچونی را روی نیمکت نداشت و سرمربی ایتالیایی در روز محرومیت تماشاگران این تیم، از جایگاه ویژه تماشاگر برتری ۲ بر یک شاگردانش مقابل گل گهر سیرجان بود. هروویه میلیچ کروات و مهدی قائدی در بازی با سیرجانی‌ها زننده گل‌های استقلال بودند.

بهترین نتیجه این فصل استقلال در هفته هفتم و در تقابل با تیم جوان ابراهیم صادقی یعنی سایپا حاصل شد. در آن بازی آبی پوشان با گل‌های عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری و سجاد آقایی ۴ بر صفر نارنجی پوشان پایتخت را در ورزشگاه شهدای شهرقدس شکست دادند.

استقلال در آخرین بازی اش هم پارس جنوبی جم را ۲ بر صفر مغلوب کرد که علی کریمی و مهدی قائدی گلزنان این تیم بودند.

این تیم هر ۶۰ دقیقه یک بار در طول این فصل موفق به گلزنی شده، اما نکته عجیب این است که مهاجمان تخصصی استقلال یعنی مرتضی تبریزی، شیخ دیاباته و سجاد آقایی، تاکنون تنها یک گل برای این تیم به ثمر رسانده اند که آن گل را هم آقایی ۲۰ ساله وارد دروازه حریف کرده است. این امر ثابت می‌کند استرا در نوک خط حمله اش با دردسر بزرگی مواجه و وقتی بازیکن کارآمدی در اختیار ندارد مجبور است برای جبران این نقص از مهدی قائدی در خط حمله استفاده کند.

این بازیکن ریزنقش و ۲۰ ساله که با پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ تیمش در این فصل، اعتماد به نفس بالایی هم پیدا کرده با سه گلی که وارد دروازه نفت مسجد سلیمان، گل گهر و پارس جنوبی کرده بهترین گلزن استقلال تا این جای فصل بوده و جواب اعتماد سرمربی را به خوبی داده است.

فرشید اسماعیلی، هافبک طراح استقلال هم با به ثمر رساندن ۲ گل دومین گلزن برتر تیمش است.

محمد دانشگر، دفاع وسط این تیم همراه با عارف غلامی که امسال بیشتر در پست مدافع میانی و برخی مواقع دفاع کنار بازی می‌کند، آمار گلزنی مشابهی دارند و هر کدام یک گل در کارنامه شان ثبت شده است.

وریا غفوری و هروویه میلیچ هم به عنوان دفاع راست و چپ استقلال چنین آماری داشته اند.

هافبک دفاعی ثابت این فصل استقلال و داریوش شجاعیان، وینگری که به دلیل پارگی رباط صلیبی اش ادامه فصل را از دست داد هم تاکنون یک بار توانسته اند دروازه رقیبان آبی‌ها را باز کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها