رازهای عجیبی که عابدزاده را عقاب آسیا کرد؟

هر موفقیتی رازی دارد که بیشتر نشأت گرفته از تلاش مثال زدنی است که در وجود است نه بیرون.

رازهای عجیبی که عابدزاده را عقاب آسیا کرد؟

خیلی از فوتبالی ها برای ستاره شدن به دنبال لطف می گردند و وقتی موفق نمی‌شوند دیگران را بهانه می‌کنند. عدم موفقیت خود را به گردن شرایط می‌اندازند و حوادث و آدم های پیرامونی در حالی که واقعیت این چنین نیست و هیچ سدی نمی‌تواند مانع از تحقق اراده‌ها و به ثمر نشستن زحمات درونی شود.

بی‌شک یکی از ستاره های بی بدیل فوتبال احمدرضا عابدزاده بود. عقاب فوتبال آُسیا که تکرار نشده و تکرار هم نخواهد شد. بازی های او نیاز به توصیف نیست چون جوان های امروزی هم قطعا کلیپ بازی های وی را دیده اند و حتما جستجو کرده اند که چرا به احمدرضا عقاب فوتبال آُسیا می گفتند.

اوج کار احمدرضا بازی با استرالیا بود. مسابقه ای که توپ را یک دستی می گرفت و زمانی که ایران دو گل از حریف عقب افتاد و مورد آماج حملات حریف بود پشتک فاتحانه می زند. گویی ایران دو گل پیش است. شاید هم او می دانست در ادامه دقایق بازی چه اتفاقی می افتد.

 

عابدزاده

 

عابدزاده در سفر 19 ساعته به استرالیا و در هواپیما 1500 شنا رفته! کاری که شاید تا اکنون هیچ فوتبالیستی انجام نداده باشد. تاکتیک احمدرضا هم برای غلبه بر جو این بازی بزرگ و فراموش نشدنی هم در نوع خود جالب بود که در آن بازی حتی به فکر ویرا برزیلی هم نرسیده بود. در حالی که استرالیایی ها بازیکنان تیم ملی این کشور را در ماشین های روباز همانند سربازان فاتح در دور زمین می چرخاندند احمدرضا یک و ساعت و نیم زودتر وارد زمین شد و آن قدر در زمین ماند و تمرین کرد که وقتی بازی شروع شد اصلا متوجه جو بازی نبود. درست برخلاف سایر هم تیمی ها. اگر احمدرضا توپ را یک دستی می گرفت و پشتک می زد به این خاطر بود که تو حال و هوای خودش بود نه جو بازی.

باید اشاره ای هم به مشقت های احمدرضا در دوران نوجوانی و جوانی کنیم که سبب شد قدر روزهای خوب خود را در فوتبال بداند و هیچ گاه افت نکند.

احمدرضا در دوران نوجوانی و جوانی در یک کارگاه صنعتی کار می کرده، حقوق او هفته ای 800 تومان بود اما آن قدر اضافه کار می ایستاده که هفته ای 2000 تومان می گرفت!1500 تومان را به خانواده می داد و 500 تومان هم برای خودش برمی داشت!

احمدرضا طی همه سال هایی که فوتبال بازی می کرده حتی یک بار هم نوشابه نخورده! آیا فوتبالیست های امروزی ما این چنیند؟

اما از این ها بگذریم. عابدزاده بی دلیل عابدزاده نشد. جدا از توانمندی فنی سختی ها کشید و متفاوت بود که متفاوت شد. موفقیت او هم راز دارد. راز موفقیت او هم ساده است. تلاش خستگی ناپذیر.

 

منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها