موضوعی که می تواند برای تراکتور دردسرساز شود

تراکتور تا به اینجای کار ۴ گل زده و میانگین گل زده این تیم در هر بازی به یک گل نمی‌رسد و این موضوع می‌تواند در آینده برای این تیم دردسر ایجاد کند.

موضوعی که می تواند برای تراکتور دردسرساز شود

تراکتور تا به اینجای کار از نظر امتیازگیری خوب عمل کرده و یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جاری به شمار می‌رود. کسب ۱۴ امتیاز از ۶ بازی موجب شده تا تراکتور خود را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کند، اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد. تراکتور تا به اینجای کار ۴ گل زده و میانگین گل زده این تیم در هر بازی به یک گل نمی‌رسد و این موضوع می‌تواند در آینده برای این تیم دردسر ایجاد کند. شاید در انتهای فصل تراکتور با تیم دیگری هم‌امتیاز شود، اما به دلیل تفاضل گل کمتر قهرمان نشود و جام را بالای سر نبرد.

۴ گل زده در ۶ بازی البته بدین معنی نیست که تراکتور ارائه‌گر بازی تهاجمی نیست، اتفاقاً این تیم تهاجمی فوتبال می‌کند؛ به خصوص در بازی‌های خانگی که فشار زیادی روی دروازه حریف می‌آورد، اما مشکل از جایی است که تراکتور برای خلق موقعیت بیشتر روی خلاقیت فردی بازیکنانش حساب می‌کند تا تاکتیک تیمی. در حالی که این خلاقیت باید در قالب تاکتیک تیمی تعریف شود.

تراکتور تیم پرمهره و پرستاره‌ای است که هر یک از این بازیکنان داعیه و توانمندی‌هایی دارند، اما این توانمندی باید در مسیر تاکتیک تیمی تعریف شود. در این صورت تراکتور تهاجمی‌تر می‌شود و حملات این تیم منجر به گل‌های بیشتری در کارنامه تیم خواهد شد.

تفاضل گل خیلی مهم است به خصوص که در شرایط مساوی رأی به برتری تیمی خواهد داد. خیلی از تیم‌ها تنها به دلیل تفاضل گل کمتر شانس قهرمانی و تصاحب جام را از دست دادند و تراکتور برای اینکه به این سرنوشت دچار نشود از هم‌اکنون باید فکر چاره کنند. واقعیت این است در فوتبال امروز بازیکنان خلاق و تکنیکی نمی‌توانند همه بار تیم را از روی دوش بردارند به این خاطر که فضای بازی محدود است و تیم مدافع با بستن فضا‌ها اجازه هنرنمایی را می‌گیرد. در این صورت اگر این توانمندی در مسیر تاکتیک تیمی تعریف شود هم بازیکن خلاق کارایی خود را از دست نخواهد داد و هم تیم در نتیجه گیری بهتر عمل خواهد کرد.

از تراکتور به صورت فردی بازی‌های خوبی دیده می‌شود، اما بازیکن در نهایت به در بسته می‌خورد در حالی که برابر تاکتیک تیمی مقاومت خیلی سخت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها