استقلال - فجرسپاسی؛ جشن آبی پوشان درآزادی یا خلق شگفتی؟

تیم فوتبال استقلال در دومین مسابقه اش در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پنجشنبه میزبان تیم فجرسپاسی شیراز است.

استقلال - فجرسپاسی؛ جشن آبی پوشان درآزادی یا خلق شگفتی؟

تیم استقلال ساعت 16:50 در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف فجرسپاسی شیراز می رود. آبی پوشان قبل از صعود به این مرحله تیم دسته اولی و سختکوش گل ریحان را  در مسابقه ای جنجالی که برق ورزشگاه هم برای دقایقی قطع شد در 120 دقیقه شکست دادند. استقلال بعد از آن برد به آرامشی نسبی رسیده است. شاگردان استراماچونی حالا مقابل حریف چغرتر، سختکوش تر و البته با سابقه تر از گل ریحان قرار می گیرد. استقلال یکی از پر افتخارترین تیم های جام حذفی محسوب می شود. جامی که پر از شگفتی است. 

فجرسپاسی هم سابقه زیادی در جام حذفی دارد و سه بار به فینال این جام رسیده و حتی سابقه قهرمانی در این مسابقات را هم دارد. بازیکنان فجرسپاسی سراسر انگیزه هستند. حضور در ورزشگاه ازادی و بازی پخش مستقیم می تواند انگیزه بازیکنان جوان و جویای نام فجرسپاسی را چندبرابر کند. فجرسپاسی  17 امتیازی در لیگ دسته اول هم در جایگاه سوم جدول است و نتایج درخشانی در این لیگ گرفته و با صدر جدول فقط یک امتیاز فاصله دارد. با این حال از نظر دستمزدی و مالی این تیم با استقلال قابل قیاس نیست زیرا حداکثر دستمزد بازیکنان و مربیان این تیم کمتر از دو میلیارد تومان است اما جام حذفی جام شگفتی هاست. اهالی فوتبال هنوز حذف پرسپولیس توسط قشقایی شیراز که آن زمان در دسته دوم بود را فرامش نکرده اند. 

استراماچونی هم قطعا می داند که در جام حذفی اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تیم باشد. استقلال اگر مثل بازی با گل ریحان البرز منسجم و تهاجمی بازی کند پیروزی مقابل تماشاگرانش دور از دسترس نخواهد بود. آخرین باری که استقلال در ورزشگاه آزادی پیروز شد در لیگ برتر مقابل گل گهرسیرجان بود که این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شد و حالا آبی پوشان می خواهند یک برد را به هواداران شان تقدیم کنند ولی عبور از تیم فجرسپاسی ساده نخواهد بود. داود مهابادی سرمربی فجر که خودش زمانی در استقلال بازی می کرده صراحتا گفته مقابل استقلال به جز برد به چیز دیگری فکر نخواهد کرد.

استقلال در این مسابقه شیخ دیاباته را به احتمال فراوان در ترکیب خود نخواهد داشت و سایر بازیکنان این تیم در سلامت کامل هستند و آنها به دنبال یک پیروزی دلچسب هستند به شرطی که گرفتار شگفتی نشوند.

داور این مسابقه نیز تغییر کرد و پیام حیدری جانشین وحید کاظمی شد.

شهرداری ماهشهر- استقلال ماهشهر؛ دربی جنوبی

ساده ترین قرعه جام حذفی به نام این دو تیم ماهشهری خورده است و حداقل حسن این قرعه حضور یک تیم ماهشهری در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. یکی از این دو تیم در لیگ دسته دوم است و دیگری در لیگ دسته سه حضور دارد. شهرداری ماهشهر با مهدی پاشازاده در لیگ دسته دوم است و حالا می خواهد با صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی شگفتی ساز شود. البته او باید در یک دربی جنوبی از سد استقلال ماهشهر عبور کند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی:

*چهارشنبه ۲۴ مهر

 

شهر خودرو مشهد – نفت مسجد سلیمان

 

سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – معین ایزدی

 

ناظر: ایرج نظری

 

ذوب آهن اصفهان – مس کرمان

 

علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – رحیم حاجیلو – حسین زمانی

 

ناظر: شاهین حاج بابایی

 

شاهین شهرداری بوشهر – سایپا تهران

 

محمدرضا اکبریان – آرمان اسعدی – محمدرضا مدیرروستا – عنایت قوچ کانلو

 

ناظر: حسین عسگری

 

*پنجشنبه ۲۵ مهر

شهرداری ماهشهر  - استقلال ماهشهر

 

امیر ایار – علیرضا مرادی – مهدی معماری – آیت صادقی

 

ناظر: عبدالرسول استادزاده

استقلال تهران – فجر شهید سپاسی شیراز

 

پیام حیدری – سعید قاسمی – علیرضا ایلدروم – سیدعلی اصغر مومنی

 

ناظر: مسعود مرادی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها