تاریخ‌سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد جهان

ورزشکار سرشناس اهل کنیا زمان جدیدی را در دوی ماراتن به ثبت رساند.

تاریخ‌سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد جهان

«الیود کیپچوگه» دونده سرشناس و باسابقه اهل کنیا در جریان رقابت‌های دوی ماراتن «Ineos159 Challenge» در شهر وین موفق به ثبت زمان 1:59:40.2 ساعت شد و رکورد جدیدی را در دوی ماراتن دنیا به نام خود ثبت کرد.

سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی با انتشار این خبر، اعلام کرده که این زمان به عنوان یک رکورد رسمی به ثبت نمی‌رسد، با این وجود به عنوان یکی از بزرگترین نقاط عطف در تاریخ دوومیدانی به یاد سپرده خواهد شد.

این دونده 34 ساله پیش از این هم رکورد دوی ماراتن را که بیش از 2 ساعت بود، در اختیار داشت و در مسابقات امروز موفق شد ضمن ارتقای آن، این زمان را به زیر 2 ساعت برساند و اولین دونده‌ای لقب بگیرد که مسافت 42 کیلومتر و 195 متر را در کمتر از 2 ساعت به پایان می‌رساند.

کیپچوگه پس از مسابقه امروش گفت: تاریخ‌سازی در دوومیدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت‌ترین مرد جهان هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند و حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند.

کیپچوگه یک طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک، یک طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان و 8 طلا و یک نقره در دوهای ماراتن معتبر دنیا کسب کرده است.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها