حمله امیر عابدینی به نگاه امنیتی تاج در فدراسیون فوتبال

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: ۹۰ درصد از کسانی که از فدراسیون رفته‌اند به خاطر دخالت‌های محمدرضا ساکت بوده و بهتر است او دست از دخالت بردارد.

حمله امیر عابدینی به نگاه امنیتی تاج در فدراسیون فوتبال

امیر عابدینی درباره چرایی اتفاقات رخ داده در تیم فوتبال امید و حضور حمید استیلی بعد از استعفای فرهاد مجیدی به رادیو تهران، گفت: مگر می شود در فوتبال ما چرا نداشته باشیم؟! خوشحال بودم که آقا فرهاد و آقا حمید کنار هم کار خوبی را دنبال می کنند و یک کارگروهی شکل گرفته است و معنا و مفهوم آبی و قرمز بودن و رفیق بودن معنا پیدا کرده است.

وی افزود: محبوبیت استیلی و مجیدی در تیم های خودشان باعث می شد پشتوانه مردمی خوبی هم به دنبال تیم امید باشد اما یکباره همه چیز بر هم خورد. چرایش را نفهمیدم. فرهاد مجیدی آدم هوشمندی است و می دانست کجا رفته و چه خبر است. اگر قرار بود تیم امید مانع نداشته باشد که ۴۰ سال پشت خط المپیک نمی ماندیم. مربیان بزرگی در گذشته این تیم را هدایت کردند و موفق نشدند. از حسن حبیبی گرفته تا حمید علیدوستی و دیگران. عدم موفقیت آنها دلایل خاص خودش را دارد.

عابدینی تاکید کرد: ما همیشه با تیم های ملی المپیکی مشکل داریم چون دوست داریم یار و غارهای خودمان کنار تیم باشند و این را دیکته می کنیم. خیلی غصه خوردم آقافرهاد از تیم امید جدا شد و با غصه رفت.

وی درباره اینکه بعضی از پیشکسوتان عنوان کرده اند انتخاب فرهاد مجیدی از ابتدا اشتباه بود، یادآور شد: وقتی یک کاری را انجام دادید، باید حمایت کنید. اگر انتخاب مجیدی اولین اشتباه بود، برداشتنش دومین تصمیم اشتباه بود. گاهی اوقات تصمیم نگرفتن خودش یک تصمیم است. تصمیم غلط کار را خراب می کند. ما برای المپیک بضاعت داریم ولی فرصت را می سوزانیم. هدایت تیم امید کار سخت و دشواری است. مردم می خواهند در المپیک فوتبال داشته باشیم و باید کاری کرد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: این اتفاقات در فوتبال ما طبیعی است و چرا ندارد ولی باید خوب جمعش کرد. آقای ساکت هم دخالت نکند و بگذارد کارشان را بکنند. دخالت های اصلی از سوی ساکت است. ساکت «یار غار» آقای تاج همه جا باید اسم و رسمش پنهان و آشکار باشد. ۹۰ درصد کسانی که از فدراسیون رفتند، به خاطر ساکت و دخالت هایش بوده است. هرجا که ساکت احساس کند نام و نانی باشد، آنجا هست.

عابدینی درباره نقش کمیته فنی و دخالت های این کمیته در کار فرهاد مجیدی گفت: آقای محصص و معینی آدم هایی هستند که فوتبال را می فهمند و علم و دانش دارند. اگر محصص و معینی به امیر عابدینی که سن و سالش از آنها بیشتر است از نظر فنی بگویند این کار را بکن گوش می کنم. اما اگر بگویند چه کسی کنارت باشند، قبول نمی کنم. فرهاد مجیدی حق داشت معترض باشد. ولی این را باور ندارم آقایان محصص و معینی در این حد دخالت کرده باشند. از جای دیگر این مسئله به آنها دیکته شده است. آقای محصص آدم صبور و آرامی است و حرفهایش را نمی زند. کاش خودش بگوید چه کسی به او گفته که چه کارهایی انجام بدهد. اگر مشکل مجیدی، محصص بود باید این مسئله را حل می کرد.

وی در خصوص اینکه این دخالت آیا از سوی مهدی تاج صورت می گیرد؟ تصریح کرد: خود آقای تاج اینطور نیست و وقتی سیاست کلان را می گذارد، جزئیات را دنبال نمی کند. شاید تاج در سیاست گذاری ها اشتباهاتی داشته باشد ولی ادامه کار را به سیستم و سازمان و تشکیلات واگذار می کند. این دخالت از سوی ساکت است و هیچکس دیگری هم نیست. هیات رئیسه هم اینقدر دخالت نمی کند. بنده شخصا لمس کرده ام که ساکت برای همه جا برنامه دارد؛ برنامه ای که در آن نام و نان باشد.

عابدینی در خصوص خفقان رسانه ای فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این دیگر مربوط به مهدی تاج است (می خندد). یک روز به آقای تاج گفتم ۱۵ سال رفیق ما هستی ولی یک گز هم از دست شما نخورده ایم. خساست آقای تاج معروف است؛ این خساست در بیان و کلام و هزینه و نشست و برخاست و خلاصه همه چیز هست! اعتقاد دارم تفکر امنیتی که تاج در فدراسیون درست کرده، غلط است. خانواده فوتبال، خانواده باز و رفیقی است. فوتبال عشق است به خاطر رفاقت و صداقت و رفتارهای باز. همه چیز در فوتبال مشخص است. این است که ملت لذت می برند. اعتقاد دارم فوتبال آشکار و شفاف است و نیاییم آنرا پیچیده کنیم. بگذارید فوتبال یک رو باشد. وقتی فوتبال یک رو باشد با خبرنگار حرف می زنید و هیچ پرهیزی ندارید که در فوتبال چه خبر است.

وی درباره عدم پرداخت مطالبات ویلموتس سرمربی تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال گفت: مربیان پرتغالی را از فوتبال کنار بگذارید. آنها همیشه از آشوب خوششان می آید اما همه مربیان نجیب هم یک خط قرمز دارند. خط قرمز آنها موقعی است که حقوقشان استیفا نشود. می گویند در دیزی باز است اما ...  اگر ویلموتس به ما فرصت صداقت داده، فرصت سوزی نکنیم و حق و حقوقش را بدهیم. می توانیم حقوقش را بدهیم. پول هست. فردا هم اگر باز تحولی در قیمت دلار ایجاد شود بازهم ماتم می گیریم. چرا امروز که دستتان در جیبتان است، هزینه نمی کنید.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها