ایران 3 – بلغارستان صفر؛ برد بزرگ بدون معروف ها

تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 توانست بلغارستان را شکست دهد.

ایران 3 – بلغارستان صفر؛ برد بزرگ بدون معروف ها

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 از ساعت 22:10 در بلغارستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 23 و 25 بر 21 به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

در این مسابقه کولاکوویچ از ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی و محمدرضا موذن استفاده کرد.

* ست نخست؛ 25 بر 23 به سود ایران

با توجه به اینکه صعود ایران به مرحله نهایی قطعی شده بود کولاکوویچ تصمیم گرفت از بازیکنان جوان‌تر خود استفاده کند. بلغارها به واسطه میزبانی خود بازی را بهتر شروع کردند و در امتیاز 8 بر 5 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان سیلوانو پرندی که شانسی برای صعود به مرحله فینال نداشتند نمی‌خواستند در این بازی خانگی بازنده باشند و به همین دلیل با تمام توان به مصاف ایران آمدند. با جنگندگی ملی‌پوشان ایران بازی در امتیاز 13 به تساوی کشیده شد. تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت دوم رفتند که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود بلغارستان بود. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران تمام شد.

* ست دوم؛ 25 بر 23 به سود ایران

شاگردان پرندی که دوست نداشتند در خانه مقابل تیم جوان شده ایران بازنده باشند ست دوم را هم با قدرت آغاز کردند. در امتیاز 8 بر 7 به سود بلغارستان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس و دفاع‌های خوب ملی‌پوشان ایران روند بازی را به سود تیم ایران کرد تا در امتیاز 16 بر 15 به سود شاگردان کولاکوویچ هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. سرویس‌های خوب فرهاد قائمی دریافت کننده‌های بلغاری را دچار مشکل کرد و نتیجه بازی هم 18 بر 15 به سود ایران شد. در این امتیاز پرندی درخواست وفت استراحت فنی کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. امتیاز 23 بر 21 و زمانی که اختلاف تیم‌ها کم شد کولاکوویچ تصمیم گرفت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند تا مانع امتیازگیری بلغارها شود. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست سوم؛ 25 بر 21 به سود ایران

 

در این ست شروع بهتر با شاگران ایگور کولاکوویچ شد؛ آنها موفق شدند 3 بر یک از حریف پیش بیفتند، اما تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی 8 بر 7 به سود بلغارستان بود. در امتیاز 12 بر 9 به سود بلغارستان ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. امتیاز 16 بر 13 به سود بلغارستان موجب شد تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. زمانی که اختلاف امتیاز کم شد و به 16 بر 15 رسید پرندی تصمیم گرفت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در امتیاز 20 بر 19 به سود بلغارستان محمدجواد معنوی‌نژاد بعد از زدن سرویس دچار مصدومیت شد و جای خود را به عبادی‌پور داد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این موفق به شکست تیم‌های ملی ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، صربستان و استرالیا شده و نتیجه را به تیم‌های برزیل و فرانسه واگذار کرده بود.

شاگردان ایگور کولاکوویچ یک‌شنبه از ساعت 18:30 در آخرین بازی مرحله مقدماتی خود به مصاف آمریکا خواهند رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها