غایبان روز اول اردوی تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند

بسیاری از بازیکنان لژیونر در روز‌های ابتدایی اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران غایب هستند.

غایبان روز اول اردوی تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند

اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری ۲ بازی با تیم‌های کامبوج و بحرین در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یکشنبه ۱۴ مهر آغاز خواهد شد.

نخستین روز اردوی قبلی تیم ملی با غیبت بازیکنان لژیونر برگزار شد و با توجه به برنامه بازی تیم‌های آنها، بسیاری از نفراتی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند در دور جدید تمرینات تیم ملی هم با تاخیر شرکت می‌کنند.

میلاد محمدی (خنت بلژیک) مرتضی پورعلی گنجی (العربی قطر) مجید حسینی (ترابزون اسپور ترکیه) امید ابراهیمی (یوپن بلژیک) رامین رضائیان (الشحانیه قطر) علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس) کریم انصاری فرد (السیلیه قطر) اللهیار صیادمنش (استانبول اسپور ترکیه) سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه) و مهدی طارمی (ریو آوه پرتغال) ۱۰ بازیکنی بودند که برای اردوی قبلی از سوی مارک ویلموتس دعوت شدند.

به جز صیادمنش که به دنبال انتقال قرضی اش از فنرباغچه به استانبول اسپور تاکنون حتی یک دقیقه هم در لیگ دسته دوم ترکیه برای تیم جدید خود بازی نکرده و تنها ۶۱ دقیقه در جام حذفی مقابل پازاراسپور در زمین حضور داشته است و به همین دلیل وضعیتش برای دعوت مجدد به تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، سایر نفرات بی شک به این تیم دعوت می‌شوند. البته اللهیار حتی با وجود قرار گرفتن در فهرست ویلموتس با توجه به برگزاری بازی تیمش با کسیورنگوچو در تاریخ ۱۳ شهریور احتمال دارد در نخستین روز اردو تیم ملی جای حضور در تمرینات گروهی ریکاوری کند.

دیگر بازیکن ایرانی شاغل در ترکیه یعنی مجید حسینی امشب همراه با تیم ترابزون اسپور در هفته دوم لیگ اروپا میزبان باسل سوئیس است و تیمش در نخستین روز اردوی جدید تیم ملی باید در هفته هفتم سوپرلیگ ترکیه در خانه تیم رده دوازدهمی ریزه اسپور به میدان برود.

خنت بلژیک با میلاد محمدی امشب در لیگ اروپا میهمان الکساندریا اوکراین است. این تیم که در رتبه سوم ژوپیلرلیگ قرار گرفته، ۱۴ مهر در هفته دهم این رقابت‌ها در خانه کلوب بروژ صدرنشین بازی می‌کند و به همین دلیل دفاع چپ تیم ملی هم مانند حسینی در نخستین روز اردو غایب است.

العربی که در مسابقات این فصل لیگ ستارگان قطر عملکرد خوبی داشته و تا پایان هفته پنجم با یک بازی کمتر نسبت به الدحیل در جایگاه سوم قرار دارد فردا (جمعه) ششمین بازی اش را مقابل تیم رده نهمی الخور انجام می‌دهد و احتمال می‌رود پورعلی گنجی بتواند از نخستین روز اردوی تیم ملی در تمرینات گروهی شرکت کند.

این وضعیت برای کریم انصاری فرد و رامین رضائیان، دیگر بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ ستارگان هم وجود دارد.

مهاجم تیم ملی ایران امروز (پنج شنبه) با تیم رده ششمی السیلیه مقابل الدحیل قرار می‌گیرد و دفاع راست تیم ملی هم فردا با الشحانیه قعرنشین و بدون امتیاز به مصاف ام صلال می‌رود.

لژیونر‌های قطری از لحاظ زمان بندی مشکلی برای حضور در نخستین روز اردوی تیم ملی ندارند مگر اینکه ویلموتس تشخیص بدهد آن‌ها هم با سایر نفرات در تمرینات شرکت کنند.

زنیت سن پتزبورگ که هفته پیش با شکست از لوکوموتیو مسکو از صدرجدول لیگ برتر روسیه به رده پنجم سقوط کرد، در هفته دوازدهم این رقابت‌ها ۱۴ مهر میهمان اورال است و سردار آزمون که عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته امیدوار است پس از ۷ بازی طلسم گل نزدن خود را در رقابت‌های باشگاهی روسیه بشکند.

امید ابراهیمی که به تازگی به شارلوا بلژیک ملحق شده است شنبه ۱۳ مهر با این تیم رده چهاردهمی میزبان میشلن رده ششمی است. سعید عزت اللهی، دیگر بازیکن ایرانی تیم بلژیکی است که احتمال دعوت او هم به اردو وجود دارد.

برایتون که در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در جایگاه شانزدهم قرار دارد شنبه هفته جاری میزبان تاتنهام رده ششمی است و علیرضا جهانبخش امید دارد در هفته هشتم لیگ برتر جزیره طلسم شکنی کرده و سرانجام برای تیمش حتی به عنوان بازیکن تعویضی بازی کند.

مهدی طارمی هم در همان روز باید با تیم ریوآوه پرتغال در رقابت‌های جام اتحادیه این کشور با پورتیموننزه بازی کند.

امیر عابدزاده هم که به تازگی به ترکیب اصلی تیم ماریتیمو برگشته و با توجه به ارزیابی مثبت دستیار ویلموتس از عملکردش در دیدار با موریرنزه احتمال دارد بار دیگر در فهرست تیم ملی قرار بگیرد شنبه هفته آینده باید با تیمش مقابل پاکوش فریرا قرار بگیرد.

مهرداد محمدی هم با توجه به عملکرد خوبی که در آوس پرتغال داشته برای دعوت به تیم ملی کم شانس نیست، اما او هم باید در همان روز تیمش را در بازی با تیم توندلا همراهی کند.

بعید به نظر می‌رسد ویلموتس بازیکنانی مانند علی قلی زاده و کاوه رضایی را به اردوی جدید تیم ملی دعوت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها