کدام یک برتر است، برانکو یا کالدرون؟!

شکست در 2 دیدار حساس هفته‌های ابتدایی لیگ نوزدهم، باعث شده تا موضع‌های انتقادی علیه سرمربی پرسپولیس، گابریل کالدرون ایجاد شود و این مربی دائماً با برانکو ایوانکوویچ مقایسه شود.


کدام یک برتر است، برانکو یا کالدرون؟!

برانکو ایوانکوویچ کروات‌تبار در شرایطی پرسپولیس را ترک کرد که به ویترین این تیم پرهوادار، طی 4 فصل حضور، 3 مقام قهرمانی لیگ برتر و 1 نایب قهرمانی در این رقابت‌ها و همچنین یک مدال نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را اضافه کرده بود تا شخصیت همیشه برندۀ سرخ‌ها، با جدایی او زیر ذره‌بین سوالاتی بزرگ قرار بگیرد، سوالاتی که طبق روال مرسوم فوتبال ایران خیلی زود، خواهان یافتن جوابی قانع کننده بودند.

 

گابریل کالدرون و برانکو
 

گابریل کالدرون از همان روز نخست حضورش در تهران می‌دانست که به چه تیمی پا گذاشته و چه میراثی را تحویل می‌گیرد، پس او قطعاً از ایجاد فشارها آگاه بود؛ اما شاید کالدرون نمی‌دانست که با کسب اولین شکست، قرار است خیلی زود نام برانکو همچون سایه‌ای بالای سرش قرار بگیرد و صدای اعتراضات را بشنود!

گابریل کالدرون
 

اکنون برخی جریانات فکری فوتبالی، بر این باورند که کالدرون نمی‌تواند آینده‌ای موفق با پرسپولیس، همچون برانکو داشته باشد! ادعایی که اعداد و آمار ثابت می‌کند به طور کل اشتباه است! چرا که برانکو در 5 هفتۀ ابتدایی کارش در پرسپولیس، یعنی در لیگ پانزدهم، تنها توانسته بود 1 پیروزی را بدست بیاورد و 3 دیدار را با شکست پشت‌سر گذاشته بود و در یک دیدار نیز کار را با تساوی به پایان رسانده بود؛ اما در این سو کالدرون تازه وارد، توانسته در 5 دیدار نخستش با پرسپولیس 3 پیروزی را حاصل کند و در 2 دیدار نیز با شکست روبرو شده که آماری بسیار برتر از برانکوی لیگ پانزدهم است!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها