احسان حدادی طلسم ۸ ساله را امشب می‌شکند؟

نماینده پرتاب دیسک ایران امشب(دوشنبه) در مرحله فینال مسابقات دو ومیدانی قهرمانی ۲۰۱۹ جهان به رقابت با حریفان خود می‌پردازد.

احسان حدادی طلسم ۸ ساله را امشب می‌شکند؟

فینال مسابقات دو ومیدانی قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در ماده پرتاب دیسک از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه امشب(دوشنبه) آغاز می‌شود و احسان حدادی، نماینده ایران برای کسب دومین مدال جهانی خود تلاش می‌کند.

تنها مدال جهانی حدادی در مسابقات ۲۰۱۱ کره جنوبی به دست آمد که برنز بود و او اکنون در دوحه به دنبال کسب دومین مدال جهانی خود است. البته او کار سختی پیش رو دارد و باید برابر رقبایی به میدان برود که در فینال دایموند لیگ به رقابت با آنها پرداخته بود.

احسان حدادی، دانیل استاهل، فدریک داکرس، لوکاس ویس شایدینگر،‌ آندریوس گوژیوس و اولا استونس، ۶ نفر از فینالیست‌های امشب قهرمانی جهان هستند که ۱۶ شهریورماه در مرحله نهایی دایموند لیگ هم حضور داشتند.

دانیل استاهل که در مرحله نهایی دایموند لیگ با پرتابی به طول ۶۸.۶۸ به عنوان قهرمانی رسید، در دور مقدماتی قهرمانی جهان بلندترین پرتاب را انجام داد و با ثبت رکورد ۶۷.۸۸ به عنوان نفر اول راهی مرحله نهایی شد. با توجه به این دو مسابقه به نظر می‌رسد که استاهل یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلا است.

هر چند این پرتابگر سوئدی در دور مقدماتی قهرمانی جهان فاصله زیادی با سایر رقبا داشت، اما رکوردهای دور مقدماتی سایر مدعیان بسیار نزدیک به هم بود.

پس از استاهل، لوکاس ویس شایدینگر و فدریک داکرس که در دایموند لیگ دوم و سوم شدند در فینال قهرمانی جهان حضور دارند. داکرس که با ثبت رکورد ۶۵.۴۴ دومین فرد صعود کننده به فینال بود. او در دایموند لیگ سوم شد و نشان داد که آمادگی خوبی دارد. البته شایدینگر( نفر دوم دایموند لیگ) با پرتابی به طول ۶۳.۳۱ به عنوان نفر دوازدهم راهی فینال شد اما این مرحله معیار دقیقی برای تعیین وضعیت او نیست چرا که ورزشکاران حرفه‌ای در مرحله مقدماتی به حدی پرتاب می‌کنند که راهی فینال شوند و آنگاه در فینال تمام توان خود را به کار می‌گیرند.

حدادی نیز در مرحله نهایی دایموند لیگ با پرتابی به طول ۶۴.۷۵ در جایگاه ششم قرار گرفت اما در مقدماتی قهرمانی جهان رکورد خود را ارتقا داد و با پرتابی به طول ۶۴.۸۴ به عنوان نفر پنجم به فینال رسید،  او در این مرحله رقابتی دیدنی با ورزشکارانی دارد که کمتر از یک ماه قبل با آنها مسابقه داده است.

در ادامه فینالیست‌های هفدهمین دوره مسابقا قهرمانی جهان و بهترین رکورد فصل و بهترین رکورد شخصی آنها را می‌بینید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها