آماربهترین و ضعیف‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر

در فصل نوزدهم لیگ برتر جمعا ۲۳ دروازه‌بان درون دروازه ۱۶ تیم قرار گرفتند که تیم گل گهر با استفاده از ۳ بازیکن بیشترین سهم را در این میان دارد.

آماربهترین و ضعیف‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر

در چهار هفته گذشته از رقابتهای لیگ برتر 32 دیدار در چارچوب این مسابقات برگزار شده و ۱۶ تیم این حاضر از ۲۳ دروازه بان استفاده کرده اند. از این تعداد، تنها ۳ دروازه بان خارجی بوده و ۲۰ دروازه بان دیگر ایرانی هستند.

در بین ۱۶ تیم لیگ برتری، گل گهر سیرجان در ۴ بازی از ۳ دروازه‌بان استفاده کرده تا از این نظر آمار جالبی از خود به جای گذاشته باشد. میلاد فراهانی، عبدالله حسینی و مهرداد بشاگردی ۳ دروازه‌بانی هستند که در این ۴ دیدار برای سیرجانی‌ها به میدان رفته‌اند.

تیم‌های پیکان، پرسپولیس، ذوب آهن، شاهین بوشهر، صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان هم تیم‌هایی هستند که هر کدام از دو دروازه‌بان استفاده کرده‌اند و سایر تیم‌ها در هر چهار بازی تنها از یک گلر سود برده‌اند.

در این ۴ هفته تنها یک دروازه‌بان با کارت قرمز داور جریمه شخصی شده است.  «ماکسیم کوویلیتایا» سنگربان تیم شاهین بوشهر در دقیقه ۶ هفته دوم از زمین اخراج شد و جای او را ابوالفضل درویشند گرفت.

تنها دروازه‌بانی که در جریان بازی با تصمیم سرمربی تعویض شده، وحید شیخ ویسی دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان است. شیخ ویسی در هفته دوم و در دیدار پیکان مقابل نساجی بعد از خوردن ۳ گل در دقیقه ۵۴ تعویض شد و جای خود را به مهدی امینی داد. 

سید حسین حسینی از استقلال، حامد فلاح زاده از سایپا، شهاب گردان از فولاد و حامد لک از ماشین سازی نیز دروازه‌بان هایی هستند که هر کدام یک بار با کارت زرد داوران جریمه شده‌اند.

بهترین عملکرد را در بین ۲۳ دروازه‌بان، رشید مظاهری و پیام نیازمند با ۳۶۰ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه شان داشتند.

رادشوویچ (پرسپولیس)، رحمتی (شهر خودرو)، بهزادی (ذوب آهن) و  گردان (فولاد) نیز با دو کلین شیت دیگر دروازه‌بان‌های برتر ۴ هفته ابتدایی هستند.

حامد لک از ماشین سازی با ۸ گل در ۴ بازی ضعیف ترین عملکرد را در بین دروازه‌بان‌ها دارد و پس از وی نیز محمد امین رضایی از نساجی با ۷ گل خورده در ۴ بازی دومین دروازه‌بان ضعیف این مسابقات است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها