هزینه ۱۲ میلیارد ریالی تیم ملی هندبال برای حضور در انتخابی المپیک

فدراسیون هندبال برای اعزام تیم ملی به رقابت‌های انتخابی المپیک بیش از یک میلیارد هزینه کرده است؛ این رقم جدا از بودجه صرف شده برای اردوهای آماده‌سازی است.

هزینه ۱۲ میلیارد ریالی تیم ملی هندبال برای حضور در انتخابی المپیک

تیم ملی هندبال که تاکنون توفیقی برای حضور در ادوار مختلف بازی های المپیک نداشته است، دو هفته دیگر عازم قطر می شود تا شانس خود برای ورود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو امتحان کند.

اردونشینان این تیم این روزها در پنجمین مرحله اردوی آماده سازی به سر می برند. آنها هفته آینده عازم اصفهان می شوند تا در تورنمنتی که تیم های عراق، فولاد و جوانان نیز در آن حضور دارند، شرکت داشته باشد. 

رقابت های گزینشی المپیک در قطر از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۵ آبان ماه ادامه دارد. ملی پوشان هندبال ایران اما ۱۰ روز زودتر عازم محل برگزاری این رقابت ها در دوحه می‌شوند تا دیدارهای تدارکاتی با تیم های باشگاهی قطر داشته باشند. 

اجرای کامل این برنامه های پیش بینی شده برای آماده سازی تیم ملی هندبال، هزینه های سنگینی روی دست فدراسیون گذاشته است که البته بخش عمده آن بابت تامین ارز بوده است. 

به گفته علیرضا پاکدل، فدراسیون هندبال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک کرده است. البته این رقم بدون لحاظ کردن هزینه های صرف شده برای برگزاری اردوهای آماده سازی و دیدارهای پیش بینی شده است. 

بخش قابل توجهی از این هزینه برای تامین ارز بوده است. در واقع برای تیم ملی هندبال و بابت حضور ۱۰ روزه در مسابقات انتخابی المپیک باید ۸۰ هزار دلار به عنوان ورودیه و هزینه هتلینگ و غذا و ... پرداخت می شد. برای تامین این میزان ارز، فدراسیون هندبال ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. 

 رقابت های گزینشی المپیک در منطقه آسیا با حضور ۸ تیم برگزار می شود. طبق قرعه کشی انجام شده، تیم ملی ایران در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه است. قطر ، عربستان، هند و هنگ کنگ هم در گروه A با هم رقابت خواهند داشت. 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها