صالحی امیری:

لالوویچ گفت کشتی دنیا بدون ایران معنا ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نشست هایی که با روسای فدراسیون های جهانی در سوئیس داشت، گفت: رئیس فدراسیون جهانی کشتی گفت که این رشته بدون ایران معنایی ندارد.

لالوویچ گفت کشتی دنیا بدون ایران معنا ندارد

 سیدرضا صالحی امیری صبح امروز چهارشنبه ضمن اشاره به سفری که به سوئیس داشت گفت: ملاقات اولم با نناد لالوویچ زمانی بود که وی تهدید به تعلیق کشتی ایران کرده بود. به همین دلیل به لوزان رفتم و صحبت هایی شد. بعد از آن اما کامل با هم وفیق شدیم. این بار که در لوزان دوباره با وی ملاقات داشتیم کاملاً دوستانه برخورد شد و حتی گفت که خیال شما راحت، کاری می کنم که با اسراییلی ها همگروه نشوید.

با قوانین فدراسیون جهانی در تعارض نباشید

صالحی امیری تاکید کرد: با نناد در مورد انتخابات کشتی ایران هم صحبت کردم، توضیح دادم که انتخابات دموکراتیک برگزار می کنیم، البته ساختار بومی داریم و باید صلاحیت کاندیدا بررسی و تایید شود کمیته بین المللی المپیک هم این قوانین را قبول دارد اما تاکید دارد که نباید با قوانین این نهاد در تعارض باشد کشتی برای ما فقط یک ورزش نیست، یک هویت است، از نناد خواستیم که میزبانی به ما بدهد که قبول کرد، بنابراین میزبان یک رویداد جهانی خواهیم بود

مشکلی با لالوویچ نداریم

صالحی امیری با بیان اینکه از نناد دعوت کردم به ایران بیاید و او هم قبول کرد، خاطرنشان کرد: با نناد رفیق شدیم، فعلاً مشکلی با اتحادیه جهانی کشتی نداریم مگر اینکه کسی از داخل آب به آسیاب دشمن بریزد.

در کرسی های بین المللی ضعف داریم

صالحی امیری تاکید کرد: با هر رئیسی صحبت کردم در مورد کرسی های بین المللی هم صحبت شد، واقعاً در این زمینه ضعف داریم در حالیکه می توانستیم ده ها کرسی داشته باشیم، متاسفانه در این مورد همیشه دیگران را نقد می کنیم در حالیکه خودمان مقصر هستیم و باید تلاش کنیم تا این ضعف برطرف شود

به فدراسیون جهانی تکواندو گلایه کردیم

وی همچنین به دیدار با رییس فدراسیون جهانی تکواندو اشاره کرد و گفت: با رییس فدراسیون جهانی تکواندو دیدار کردم و گله کردیم که ندادن ویزای لندن تمام کارها و برنامه های ما را خراب کرد. وی گفت ioc به ما فشار آورد و نامه های شما را دیدم‌. فدراسیون جهانی از انگلستان کتباً تعهد گرفت که برای صدور ویزا در رویدادهای بعد مشکلی ایجاد نشود. چو، رییس فدراسیون جهانی نیز قول داد که در این زمینه مشکلی ایجاد نمی شود.

درخواست برای کارت ورودی المپیک

صالحی امیری ادامه داد: ما درخواست کردیم که برای فرصتی که برای تکواندو از دست رفته راه حلی پیدا کنند مثل وایلد کارت و یا برگزاری تورنمنتی با امتیاز المپیکی. آنها کمیته فنی فدراسیون جهانی را برای رسیدگی به اعتراض ما هماهنگ کردند و به زودی نتیجه را می گویند. درخواست یک میزبانی برای تکواندو در ایران دادیم. فضای فدراسیون جهانی تکواندو برای ایران مثبت شد. با چو توافق کردیم که مشکلی برای تکواندوکاران ایجاد نشود. مشکل انگلستان بیشتر سیاسی و بر سر مسئله زاغری است‌

گفتیم کشتی اولویت ماست

رییس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت ایران برای شرکت در بازی های ساحلی جهان گفت: با مسولان انوک هم صحبت کردیم و قرار شد تا در مورد اختصاص سهمیه به ما توجه شود، گفتند کدام رشته برای تان اهمیت دارد و ما گفتیم کشتی.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها