ادامه نتایج درخشان شطرنج ایران در جام جهانى

با صعود محمدامین طباطبایى، تعداد نمایندگان ایران در دوم جام جهانى به عدد 3 رسید.

ادامه نتایج درخشان شطرنج ایران در جام جهانى

به نقل از روابط عمومى فدراسیون شطرنج، دیدارهاى تکمیلى مرحله نخست رقابت هاى جام جهانى شطرنج(2 بازى سریع 25 دقیقه اى) امروز برگزار شد و یکى از نمایندگان کشورمان با برترى برابر حریف خود جواز حضور در مرحله دوم را کسب کرد.

 

امروز محمدامین طباطبایى (2642) برابر باسم امین از مصر (2699) به یک پیروزى و یک تساوى رسید تا صعود کند. بدین ترتیب طباطبایی در مرحله بعد حریف جفری شیونگ سوپر استاد بزرگ آمریکایی شد.

 

در دیگر دیدار تکمیلى، احسان قائم مقامى (2544) مقابل یانگ یى یو از چین (2763) قرار گرفت. دو بازیکن در رقابت سریع 25 دقیقه اى خود به تساوى رسیدند تا کار به دو مسابقه سریع 10 دقیقه اى کشیده شود. در این قسمت نیز قائم مقامى و سوپر استاد بزرگى چینى به تساوى دست یافتند تا دیدار برق آساى 5 دقیقه تعیین کننده شطرنجباز پیروز باشد. در این دیدار یانگ یى یو از چین پیروز شد تا نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران در عین شایستگى از صعود به مرحله بعدى بازماند.

 

بدین ترتیب فیروزجا، مقصودلو و طباطبایى راهى دور دوم شدند تا براى نخستین بار در تاریخ 3 شطرنج باز ایرانى در مرحله دوم جام جهانى حضور یابند.

 

لازم به یادآورى است که روز گذشته علیرضا فیروزجا (2702) و پرهام مقصودلو (2664) با برترى برابر حریفان ارمنى و روسى جواز حضور در مرحله دوم (64 بازیکن برتر) را کسب کرده بودند.

 

طبق برنامه در مرحله دوم فیروزجا به مصاف دوبُف از روسیه قهرمان حال حاضر سریع جهان مى رود و مقصودلو با آرونیان ارمنى مدافع عنوان قهرمانى مى رود. مسابقات مرحله دوم جام جهانى از فردا ساعت 14:30 آغاز مى شود.

 

دهمین دوره رقابت هاى جام جهانى در خانتى مانسیسک روسیه برگزار مى شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده براى این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها