رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری: محرومیت بین المللی نخواهیم داشت

علیرضا باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: برخی از ورزشکاران ما از مواد ممنوعه استفاده می‌کنند و ما هم در مقابل با آن مبارزه می‌کنیم، این موضوع اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری: محرومیت بین المللی نخواهیم داشت

علیرضا باقری در مورد موضوع دوپینگ اخیر وزنه برداری اظهار داشت: فدراسیون پزشکی هنوز چیزی رسمی به ما اعلام نکرده، اما تست‌ها داخلی و مربوط به مسابقات قهرمان کشوری سال گذشته هستند.

وی در مورد تعداد تست‌های مثبت تاکید کرد: باید در این خصوص نامه رسمی بیاید تا بتوانیم درست و دقیق اظهار نظر کنیم. چیزی که مشخص است تست‌ها برای امسال نیست.

باقری در مورد اینکه آیا این نمونه های مثبت وزنه‌برداری ایران را دچار مشکل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برای اینکه ورزشکاران بدانند نظارت دقیقی روی این مقوله وجود دارد، از مسابقات داخلی تست گرفته می‌شود. به هرحال برخی از ورزشکاران ما از مواد ممنوعه استفاده می‌کنند و ما هم در مقابل با آن مبارزه می‌کنیم. این نمونه‌ها محرومیت بین المللی نخواهد داشت. کسی که نمونه‌اش مثبت شده محروم می‌شود اما محرومیت بین المللی نخواهد بود و جریمه‌ای برای ما به همراه نخواهد داشت.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در مورد رده سنی و تعداد این نمونه‌ها نیز گفت: بیشتر آنها در رده سنی جوانان بودند و در سطح باشگاهی، که وزنه برداران مطرحی هم نیستند. در مورد تعداد هم باید اسامی به ما اعلام شود تا بدانیم دقیقا تعداد چقدر هست.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها