درآمد سالیانه داوران واترپلو ۳ میلیون تومان است

صفا بخش گفت: درآمد سالیانه داوران واترپلو با وجود قضاوت در تمام مسابقات حدود ۳ میلیون تومان است.

درآمد سالیانه داوران واترپلو ۳ میلیون تومان است

امیر حسین صفا بخش داور بین المللی واترپلو بیان کرد: منبع درآمد داوران صرفا از قضاوت بازی‌های واترپلو نیست بلکه شغل دیگری هم داریم. اگر یک داور در تمام مسابقات رده‌ها سنی مختلف شرکت کند، در طول سال ۲ الی ۳  میلیون تومان دریافت می‌کنند. ساختاری که برای حق الزحمه داوران بسته شده است نسبت به ۵ سال  قبل در حد ۲۰ هزار تومان اضافه شده است.  

او افزود: هزینه‌ ایاب و ذهاب و داوری در این رشته بسیار پایین است و شاید در حد ۸۰ هزار تومان است. اگر بشود در آئین نامه‌ای که حق الزحمه داروان مشخص شده  دریافتی داوران افزایش پیدا کند باعث انگیزه داوران می‌شود.

او گفت: در رده‌های سنی مختلف واترپلو مسابقات برگزار می‌شود که داورانی از سوی کمیته فنی واترپلو برای قضاوت انتخاب می شوند. آخرین رقابتی که داوران قضاوت داشتند در المپیاد استعداد‌های برتر در زنجان بود. اکثرا در کنار داورانی که به مسابقات اعزام می‌شوند ۲ الی ۳ داور بین المللی هم حضور دارد. 

او درباره سطح قضاوت داوران ایرانی عنوان کرد: من داور بازی‌های آسیایی بودم و وقتی قضاوت سایر کشور‌ها را از نزدیک مشاهده کردم  متوجه شدم سطح داوری ایرانی ها خوب است  و نسبت به کره جنوبی و سایر کشور‌های آسیا یی بالا تر است. پس از از کسب مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا رشته واترپلو دیده شده است و تماشاچیان بیشتری برای دیدن بازی می‌آیند پس قضاوت بازی‌ها حساس‌تر خواهد بود.

داور بین المللی در پایان اظهار کرد: کمیته داوران چند وقت یکبار جلسه ای برگزار می کند و به داوران نمره می‌دهد. فدراسیون شنا با مدیریت رضوانی حقوق داوران را به موقع پرداخت می‌کند. در دوران مدیریت رضوانی با وجود پایین بودن دریافتی، مطالبات داوران در مدت یک هفته پرداخت می‌شود.  همچنین در دوران قبلی حقوق داوران به خوبی و به موقع پرداخت نمی‌شد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها