جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال - چین؛

شکست تیم ملی بسکتبال مقابل پورتوریکو

تیم ملی بسکتبال نخستین دیدار خود در جام‌جهانی چین را با شکست برابر پورتوریکو به پایان رساند، این شکست در حالی ثبت شد که ملی پوشان ایران در بیشتر دقایق از حریف پیش بودند.

شکست تیم ملی بسکتبال مقابل پورتوریکو

نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در هجدهمین دوره جام جهانی امروز شنبه در گوانگژو چین مقابل پورتوریکو برگزار شد. در پایان این دیدار که از ساعت ۱۳ (به وقت ایران) آغاز شد، ملی پوشان ایران با نتیجه ۸۳ به  ۸۱ متحمل شکست شدند. این در حالی است که آنها در پایان نیمه نخست به برتری ۴۰ بر ۳۱ دست یافته بودند.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نتیجه دیدار برابر پورتوریکو را واگذار کرد که تا دقایق پایانی کوارتر چهارم و در مجموع امتیازها، از حریف پیش بود.

کوارتر اول: برتری قاطع  ۳۰ بر ۱۶ ایران 

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی دیدار برابر پورتوریکو را آغاز کرد. این بازیکنان و نفراتی مانند آرون گرامی پور و سجاد مشایخی که در دقایق مختلف جایگزین آنها در زمین بازی شدند، در طول ۱۰ دقیقه قانونی کوارتر نخست با دفاع منسجم و خنثی کردن حملات حریف، شرایط را برای پیش افتادن خود مهیا کردند. 

در این کوارتر پرتاب های دو و سه امتیازی بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی کمک حال تیم ملی برای افزایش فاصله امتیازی و در نهایت برتری ۳۰ بر ۱۶ شد. 

کوارتر دوم: برتری ۱۹ بر ۱۵ برای ایران 

شرایط کوارتر دوم مانند کوارتر اول نبود اما بازهم با برتری ملی پوشان ایران همراه شد. در این کوارتر بازیکنان پورتوریکو در بسیاری از دقایق به واسطه غیبت حامد حدادی نفوذ بیشتر و تاثیرگذارتری تا زیر سبد ایران داشته و توانستند اختلاف امتیاز ایجاد شده را هم کاهش دهند. در ادامه هم آنها با دفاع منسجم تر مانع نتیجه گیری کامل ملی پوشان ایران از حملات شان شدند. 

رقابت نزدیک تر بازیکنان دو تیم در این کوارتر، باعث افزایش خطاهای ملی پوشان کشورمان شد با این حال آنها توانستند با برتری در زیر سبد و استفاده از موقعیت های ایجاد شده برای شوت از راه دور،  در کوارتر دوم هم صاحب برتری ۱۹ بر ۱۵ شوند تا در مجموع با نتیجه  ۴۹ بر ۳۱ نیمه نخست دیدار برابر پورتوریکو را به پایان برسانند. 

کوارتر سوم: شکست ۱۶ به ۲۰ ایران 

اولین کوارتر از نیمه دوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و پورتوریکو با شوت سه امتیازی ملی پوش پورتوریکو و کسب امتیاز او آغاز شد. بازیکنان پورتوریکو در همان دقایق ابتدایی چهار امتیاز دیگر هم کسب کردند و اختلاف امتیاز را به حداقل رساندند همین موضوع باعث درخواست وقت استراحت مهران شاهین طبع شد تا موارد لازم برای جبران عقب ماندگی را به شاگردانش گوشزد کند. 

بعد از آن بود که تیم ملی بسکتبال ایران توسط حامد حدادی و بهنام یخچالی و شوت های دو امتیازی آنها، به بازی بازگشت. اینگونه شد که رقابت دو تیم نزدیک از دو کوارتر اول و دوم پیگیری شد. بازیکنان پورتوریکو سعی داشتند با نفوذ به زیر سبد ایران صاحب موقعیت گلزنی شوند که در بیشتر مواقع با موفقیت از دیواره دفاعی ایران عبور کرده و صاحب گلزنی هم شدند. البته که روی آوردن به ضد حمله و کشاندن بازی به زیر سبد حریف در برنامه ملی پوشان ایران برای اضافه شدن به اندوخته های امتیازی شان بود اما در نهایت این کوارتر با برتری ۱۶ به ۲۰ پورتوریکو به پایان رسید  اگرچه برتری کلی از آن تیم ملی ایران بود. 

کوارتر چهارم: شکست در آخرین دقایق

کوارتر پایانی دیدار تیم ملی بسکتبال مقابل پورتوریکو در حالی آغاز شد که امتیاز ۶۵ بر ۵۱، برتری را برای ملی پوشان کشورمان رقم زده بود. آنها برای حفظ این برتری و بازیکنان حریف برای جبران عقب ماندگی، آغازگر این کوارتر بودند طوریکه نسبت به سه کوارتر دیگر، رقابت نزدیک تری را در کسب امتیاز دنبال کردند. تقریبا تا اواسط این کوارتر ملی پوشان ایران در حفظ برتری های خود که منجر به کسب امتیازشان می شد، موفق بودند اما به تدریج بازیکنان پورتوریکو برتری خود در این کوارتر را دیکته کرده و به مرور اختلاف امتیازشان را کمتر کردند. 

در حالی که تنها دو دقیه به پایان این کوارتر باقی مانده بود، شوت سه امتیاز ملی پوش پورتوریکو اختلاف امتیاز دو تیم را به ۴ امتیاز کاهش داد. بعد از آن بود که پورتوریکو با استفاده از موقعیت های ایجاد شده در پنالتی و شوت های سه امتیازی از این پیش افتاد اما شوت سه امتیازی حامد حدادی در ثانیه های پایانی، دو تیم را در امتیاز ۸۱ مساوی کرد. بعد از آن اما شوت دو امتیازی پورتوریکو باعث برتری این تیم شد. 

صعود به اما و اگر کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه سوم جام جهانی قرار دارد، با شکست برابر پورتوریکو شانس خود را برای صعود از مرحله مقدماتی کمرنگ تر کرد.

 تیم ایران روز دوشنبه دومین دیدار خود را برابر تونس برگزار می کند و چهارشنبه هم به مصاف اسپانیا می رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها