احتمال تغییرات بزرگ در تیم ملی کشتی آزاد!

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان شاید با تغییرات بزرگی راهی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان شود.

احتمال تغییرات بزرگ در تیم ملی کشتی آزاد!

در حالی که ترکیب اعلامی تیم ملی کشتی آزاد به فدراسیون کشتی برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ به ترتیب در وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا اطری، ۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور، ۶۵ کیلوگرم: پیمان بیابانی، ۷۰ کیلوگرم: یونس امامی، ۷۴ کیلوگرم: رضا افضلی، ۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری، ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی، ۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی، ۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی بود، اما شرایط در وزن ۶۵ کیلو گرم طوری پیش رفت که کادر فنی مجبور شد بهترین تصمیم یعنی برگزاری رقابت انتخابی میان پیمان بیابانی و امیر محمد یزدانی را در دستور کار قرار دهد، با انجام این دیدار درون اردوی یزدانی در دو مسابقه پیروز میدان شد تا مسافر رقابت‌های جهانی شود. اما در برخی دیگر از اوزان نیز کادر فنی شاید مجبور به تغییرات اجباری و ناخواسته باشد.

بر همین اساس و در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ریو همواره با آسیب دیدگی‌های مختلفی روبرو شده بطوری که تا اندازه‌ای کادر فنی را نگران کرده است. مشکلات گوش میانی قبل از رقابت انتخابی و شکستگی از ناحیه سر و چانه در همین دو هفته گذشته شرایطی را رقم زده که دارنده ۲ مدال طلا و دو برنز جهان کمی از آمادگی لازم دور شود. با این اوصاف کادر فنی در نظر دارد پس از نشست با یزدانی در خصوص حضور یا عدم حضور این کشتی گیر نامدار در رقابت‌های جهانی بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی علی رغم نظر کمیسیون پزشکی مبنی بر اینکه وی می‌تواند در رقابت‌های جهانی شرکت کند، ولی شواهد میدانی در تمرینات تیم ملی نشان می‌دهد هادی آنطور که باید وضعیتش ایده آل نیست و در این وزن نیز شاید کادر فنی فکر جدیدی را ارائه دهد.

علی ایحال تنها کسانی که می‌توانند گواهی بر آمادگی کشتی گیران اعزامی به رقابت‌های جهانی دهند کادر فنی تیم ملی است و به طور حتم آن‌ها با بررسی تمامی جوانب امر بهترین نفرات را راهی قزاقستان محل برگزاری این دوره از رقابت‌های جهانی خواهند کرد.

گفتتی است در جلسه کمیته فنی روی تک تک اوزان بحث خواهد شد و در نهایت طی امروز و فردا ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مشخص خواهد شد.

رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک روز‌های ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود و ۱۰۸ کشتی گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها