هفته سوم لیگ دسته اول؛

صدرنشینی یک تازه وارد در لیگ یک فوتبال

هفته سوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول در حالی به پایان رسید که نمایندگان استان مرکزی بالای جدول را اشغال کردند.

صدرنشینی یک تازه وارد در لیگ یک فوتبال

لیگ دسته اول کشور با برگزاری ۹ بازی هفته سوم خود را هم پشت سر گذاشت و در این هفته نتایج جالب توجهی رقم خورد.

اولین شگفتی هفته در اولین بازی روز گذشته در شیراز رقم خورد. تیم قشقایی در حضور بیش از ۳ هزار هوادار مقابل میهمانش مس رفسنجان تن به شکست ۲ بر یک داد تا به رده نهم جدول سقوط کند.

نیروی زمینی، تیم تازه وارد به لیگ دسته اول و یکی از دو تیم بدون امتیاز این مسابقات نیز در خانه و در حالی که ابتدا با یک گل از سپیدرود پیش افتاده بود، در نهایت تن به شکست ۲ بر یک داد تا کماکان به همراه علم و ادب بدون امتیاز در قعر جدول قرار داشته باشد.

علم و ادب هم که مثل نیروی زمینی شروعی نا امید کننده در لیگ یک داشت، دیروز در خانه‌اش تن به شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل خوشه طلایی داد تا خودش همچنان بدون امتیاز در قعر جدول قرار داشته باشد و خوشه طلایی به لطف این ۳ گل و ۳ امتیاز بازی، با ۷ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم اراک و بادران، در صدر جدول قرار بگیرد. این نخستین صدرنشینی شهر ساوه در تاریخ رقابت های لیگ دسته اول است.

آلومینیوم اراک دیگر تیم استان مرکزی در خانه مقابل میهمانش نود ارومیه به برتری یک بر صفر رسید تا این تیم هم با ۷ امتیاز و به دلیل یک گل زده کمتر، پایین تر از خوشه طلایی در رده دوم قرار بگیرد.

با حضور خوشه طلایی و آلومینیوم اراک در صدر جدول، بالای جدول لیگ دسته اول به تسخیر تیم‌های استان مرکزی در آمده که این اتفاقی نادر در فوتبال کشور است.

«رایکا»ی بابل در دیداری هیجان انگیز که همه چیز داشت به جز گل، تیم خوب بادران را در بابل متوقف کرد تا بادرانی‌ها با این امتیازات از دست رفته، صدر جدول را برای اولین بار در این فصل از دست بدهند.

نماینده تهران با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر پایین تر از خوشه طلایی و آلومینیوم اراک قرار دارد و رایکا با این یک امتیازی که گرفت ۲ امتیازی شد و در رده پانزدهم قرار گرفت.

ملوان-داماش، «الگیلانو»یی که از لیگ برتر به لیگ یک رسید. این دیدار پر هیجان و پر از کُری در نهایت با ۲ گل به پایان رسید که سهم هر یک از دو تیم یک گل بود و امتیازات نیز به تساوی بین دو تیم تقسیم شد. 

در هفته سوم لیگ برتر شاهد یک دربی استانی دیگر بودیم و در سیرجان تیم آرمان گهر میزبان مس کرمان بود که این بازی نیز در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید تا تیم تازه وارد آرمان گهر میهمان با سابقه‌ای مثل مس را متوقف کند.

در آخرین بازی روز گذشته هم یک شگفتی دیگر خلق شد و استقلال خوزستان که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده، در خانه با یک گل مغلوب فجر سپاسی شد تا این تیم هم با تنها یک امتیاز جایگاه نامناسبی در لیگ یک داشته باشد.

جدول لیگ دسته اول در پایان هفته سوم این مسابقات:

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها