امروز برگزاری صد و دومین دربی تهران؛ چشم‌ها به پایتخت دوخته می‌شود

دربی استقلال و پرسپولیس در شرایطی عصر پنجشنبه در آزادی برگزار می‌شود که با توجه به جو حاکم بر دو تیم، بعید نیست شاهد درگیری‌های متعددی در این بازی بزرگ باشیم.

امروز برگزاری صد و دومین دربی تهران؛ چشم‌ها به پایتخت دوخته می‌شود

 

شروین رمضانی- پنجشنبه از ساعت 15 حساس‌ترین بازی فوتبال ایران برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که شرایطشان از زمین تا آسمان با هم متفاوت است. استقلال با نکونام صدرنشین لیگ است و گرچه در 2 بازی آخر برار ذوب و فولاد برنده نبوده، اما همچنان با 24 امتیاز در رتبه نخست جای دارد. پرسپولیس در آن سو اما با انواع و اقسام بحران‌ها روبه‌روست.

از نبردن در بازی‌های متعدد، حذف از آسیا و فاصله 4 امتیازی تا صدر تا قهر و اعتصاب بازیکنان و کادرفنی و... همه و همه از جمله مشکلات پرسپولیس در هفته‌های اخیر محسوب می‌شوند.

هرچند سرخپوشان در بازی آخر خود مقابل هوادار به طلسم نبردن پایان دادند، اما مصدومیت‌های بازیکنان و دعوای یحیی و درویش در کنار انتقادهای تند هواداران از عملکرد تیم، باعث شده تا این تیم از روزهای خوبش فاصله داشته باشد.

بحران مصدومیت در اردوی سرخابی‌ها

در اردوی هر دو تیم، مصدومیت بیداد می‌کند. از یک سو پرسپولیسی‌ها هفته‌هاست مصدومان زیادی دارند که حتی فصل را از دست داده‌اند. پورعلی گنجی و یاسین سلمانی رباط زدند و تا پایان فصل نخواهندبود، وحید امیری چند ماه است که نیست و نخواهد بود و حتی عالیشاه هم وضعیت پایداری ندارد و هر ماه مصدوم می شود. این مسائل در کنار ناآمادگی بازیکنان تازه از مصدومیت برگشته، مثل ترابی و نبود گلزنی تمام عیار در حد و اندازه مهاجمان پرسپولیس باعث شده تا حال سرخ‌ها خوب نباشد و دست یحیی بسته شود. عمری هم حتی در هفته آخر مقابل هوادار آسیب دید و چند روزی در تمرینات غایب بود.

در آن سو هم وضعیت خیلی خوب نیست، ایمان سلیمی شرایط خوبی ندارد و کادر پزشکی استقلال در تلاش است تا او را آماده دربی کند. حسین مرادمند هم چند هفته‌ای از تمرینات به دور بوده و بعید است که به دربی برسد.

این مصدومیت‌ها دست به دست هم داده تا نکونام مجاب شود روزبه چشمی را به یک خط عقب‌تر ببرد و در عمق دفاع بازی دهد. آرمین سهرابیان هم زوج او در خط دفاع خواهد بود و احتمالا شاهد حضور زوج مهدی‌پورو حامدی‌فر در پست هافبک دفاعی باشیم.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس با تصمیم یحیی گل‌محمدی با ترکیب علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، حسین کنعانی زادگان، گولیسیانی، میلاد سرلک، مسعود ریکی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی، سعید صادقی و محمد عمری وارد زمین خواهد شد.

سروش رفیعی نیمکت نشین است و احتمالا تعویض طلایی یحیی در نیمه دوم خواهدبود. 

استقلال نیز با تصمیم نکونام، با ترکیب حسین حسینی، آرمین سهرابیان، حردانی، روزبه چشمی، حامدی فر، جلالی، یامگا، بلانکو، رضاوند، مهدی پور و مهرداد محمدی به میدان می رود.

بازی اعداد در دربی

این صد و دومین دربی پایتخت است که برگزار خواهد شد. از 101 بار قبلی، پرسپولیس با 27 پیروزی دست بالا را دارد و استقلال 26 پیروزی کسب کرده است.

تعداد مسابقات رسمی دو تیم هم ۹۵ پیکار است که پرسپولیس با برتری ۲۷ بر ۲۴ در کسب پیروزی پیشتاز بوده است.

آخرین پیروزی استقلال در دربی به دهم اسفند سال ۱۳۹۶ یعنی به دو هزار و ۱۱۴ روز قبل از دربی پیش رو بازمی‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها