شاهین‌طبع: از بازی با یونان لذت بردیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال می گوید: اگر بچه‌ها در جام جهانی در شب خوب خود باشند، هیچ تیمی نمی‌تواند به راحتی از ما عبور کند.

شاهین‌طبع: از بازی با یونان لذت بردیم

مهران شاهین‌طبع در مورد اردوی تیم ملی بسکتبال در اروپا، اظهار داشت: چنین اردوهایی برای تیم‌هایی مانند ایران کمک زیادی می‌کند و ما در این مدت استفاده خوبی کردیم. بچه‌ها با بازی‌های تدارکاتی که انجام دادیم کم‌کم در شرایط مسابقه قرار گرفتند و فکر می‌کنم برای جام‌جهانی به آمادگی خوبی رسیدیم. 

*فشار بازی با مجارستان در دیدار با یونان تاثیر گذاشت

وی در مورد دیدار با تیم‌های اروپایی گفت: در تیم‌های اروپایی نکته مشترک این است که همه خیلی منظم بازی می‌کنند و اختلاف آنها هم در کیفیت بازیکنان آنها است. تیم‌هایی مانند اسلواکی و پرتغال چیزهایی که مورد نیاز ما بود را داشتند اما مجارستان یک مقدار سطحش از آنها بالاتر بود چون در دو، سه سال گذشته جهش خوبی داشته است. در این بازی، بازیکنان ما برای پیروزی انرژی زیادی صرف کردند و بازی با یونان شاید یک مقدار متأثر از دیدار با مجارستان بود. ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری در مسابقه بزنیم اما نشد. 

* بچه‌ها از بازی با یونان لذت بردند

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید روبه‌رو شدن با ارزشمندترین بازیکن NBA روی بچه‌ها تأثیر گذاشته بود یا خیر، گفت: به نظر من بچه‌ها از این بازی لذت بردند و کارشان را خوب انجام دادند، به نظرم اگر چند شوت ما گل می‌شد اختلاف کمتر می‌شد. البته شاید به خاطر ارزش مالی که یانیس آنتتوکومپو دارد داوران در زدن سوت‌ها محبت زیادی به وی می‌کردند. 

 

* به ارتباطات بین‌المللی نیاز داریم

شاهین طبع با اشاره به فاصله بسکتبال آسیا با اروپا، گفت: سطح بازی در آسیا متأثر از لیگ‌های داخلی این کشورها است، تیم‌هایی مانند چین، کره، اردن و ژاپن هم در دیدار با تیم‌های بزرگ دچار مشکل می‌شوند ما باید یک مقدار ارتباطات بین‌المللی‌مان را بیشتر کنیم و در سال بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ را در دستور کار خود قرار دهیم. 

* باید به همه بازیکنان فرصت دهیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: در بازی‌های تدارکاتی باید فرصت بازی برای همه بازیکنان به وجود بیاید، بازی تدارکاتی زمانی مفید است که همه بازیکنان بازی کنند و جایگاه خود را در زمین پیدا کنند. 

*نوسان داریم اما در جام‌جهانی باید برطرف کنیم

وی درباره گزارش فدراسیون جهانی در مورد ایران و اینکه ما را تیمی پرنوسان خطاب کرده است،‌گفت: فیبا به مسأله خیلی خوبی اشاره کرده است، تمام تلاش ما این است که این نوسان را برطرف کنیم. نوسان در تیم‌های سطح بالا کمتر اتفاق می‌افتد و ما باید بتوانیم در جام جهانی یکنواخت بازی کرده و همه چیز را در زمین کنترل کنیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نوع بازی در جام جهانی فرق می‌کند و نوسان‌ها کمتر می‌شود.

* ترکیب پورتوریکو دائما تغییر می‌کند

شاهین طبع در مورد اینکه پرتوریکویی دیدار اول با ایران را بسیار مهم قلمداد کردند، گفت: برای ما هم به همین شکل است، بازی مهمی خواهد بود البته پرتوریکو تیمی است که دائماً تغییر می‌کند ما هر هفته با ترکیب متفاوتی روبه‌رو هستیم. آنها همزمان با ما در چین در یک تورنمنت شرکت می‌کنند و باید در آنجا ترکیب نهایی آنها را پیدا کنیم.

* تمرکز ما نباید روی انتخاب بازیکن باشد

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه آیا ترکیب تیم ملی تغییر خواهد داشت یا خیر، گفت: از شنبه تمرینات خود را در سالن آزادی پیگیری می‌کنیم، امیدوارم مشکلی به وجود نیاید. تمرکز ما در حال حاضر نباید روی انتخاب بازیکن باشد. 

 

* شب خوب‌مان باشد کسی نمی‌تواند به راحتی از ما عبور کند

وی در پایان تأکید کرد: ما اردوهای خوبی را تا اینجا پشت‌سر گذاشتیم و باید تأکید کنم که اگر شب خوب بچه‌های ما باشد کسی نمی‌تواند به راحتی از تیم ایران عبور کند. 

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها