قلعه‌نویی: در سال 2006 با خیلی‌ها جنگیدم

سرمربی تیم ملی کشورمان نسبت به اتفاقات و حاشیه های اخیر فوتبال کشورمان واکنش نشان داد.

قلعه‌نویی: در سال 2006 با خیلی‌ها جنگیدم

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه تمرین تیم ملی امید اظهار داشت: من و همکارانم وظیفه داریم در تمرینات تیم‌های ملی حضور داشته باشیم و از نزدیک شاهد تمرینات آنها باشیم. اینجا مهم کلمه ایران و سرافرازی ملت ایران است حالا هر کسی با نظر و عقیده‌ای که دارد چه نقد باشد و چه کمک به تیم‌های ملی برای ما مهم است. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که شنونده نقطه‌نظرات مربیان و انتقادهای تیم ملی باشیم. از همه مربیان خواهش می‌کنم بر سر تمرینات تیم ملی بیایند و تمام نظرات و نکات خود را اعلام کنند. در این میان وظیفه ما هم گوش دادن به صحبت‌های مربیان است.

وی افزود: تیم ملی امید ما پنج دهه است که به المپیک صعود نکرده است و در این دوره هم عنایتی شرایط سختی دارد چرا که دیر به او گفتیم که هدایت تیم ملی امید را برعهده بگیرد. قبل از او با نفرات مختلف رایزنی‌ها و صحبت‌های زیادی انجام شد اما در نهایت تیم ملی امید امروز به عنایتی رسیده است. او بدون شک یکی از مربیان خوب حال حاضر و آینده فوتبال کشورمان است. عملکرد عنایتی را می‌توانید خودتان بررسی کنید از تیم هوادار گرفته تا تیم نفت مسجدسلیمان که هم نوع فوتبال بازی کردن‌شان چطور بود و هم نظمی که در تیم‌ حاکم بود عملکرد خوبی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: عنایتی دیر انتخاب شد اما من یقین دارم که او می‌تواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند. او از زمانی که انتخاب شد هر روز از ساعت 8 صبح تا غروب به همراه مهران فرقانی و محمد جماعت و و همکارانش که پشتکار خوبی هم دارند کار می‌کردند و همه چیز را بررسی می‌کردند. از نظر فنی اگر بخواهم صحبت کنم عنایتی و دستیارانش خوب هستند. همه ما باید به تیم ملی امید کمک کنیم چرا که مسئله ملی است و موفقیت تیم‌های ملی برای مردم کشورمان است. از عبدی هم که بپرسید به شما می‌گوید که هر روز که در پک حضور داشتم بر سر اردوی تیم ملی نوجوانان هم رفتم چرا که وظیفه همه ما است که حمایت کنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که تیم‌های باشگاهی باید همکاری لازم را با تیم امید داشته باشند تا این تیم بتواند نتیجه خوبی بگیرد، گفت: زمانی که برنامه لیگ سال آینده را بررسی می‌کردیم هنوز سرمربی تیم امید انتخاب نشده بود اما همان روز هم تیم ملی امید را در نظر گرفتیم. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد این است که برنامه‌های تیم ملی امید کشورمان در فیفادی‌ها لحاظ نشده است که یک ضعف بسیار بزرگی است که یا از طرف فدراسیون ما است و یا از طرف فیفا. در نهایت قرار شده  است یک مصوبه‌ای را هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کند که باشگاه‌های لیگ برتری تحت هر شرایطی بازیکنان امید را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

وی افزود: این تصمیم برای این است که همه باید به تیم ملی امید کمک کنیم. تعدادی از بازیکنان تیم ملی امید در تیم بزرگسالان هم حضور دارند اما اولویت برای ما تیم ملی امید است. چرا که وقتی می‌خواهیم یک ساختمان بسازید فندانسیون ساختمان بسیار مهم است که اگر قرار است بنایی روی آن ساخته شود فندانسیون آن قوی باشد. تیم ملی امید  هم فندانسیون تیم ملی بزرگسالان است. تیم ملی نوجوانان و جوانان‌مان برای آینده هستند اما تیم ملی امید فندانسیون تیم بزرگسالان است. به همین دلیل باید توجه کنیم تا بتوانیم نتایج بسیار خوبی را به دست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص لیست تیم ملی بزرگسالان گفت: ما یقین داریم که فوتبال کشورمان نیروی انسانی قوی دارد از نظر استعداد، هوش، توانایی و به لحاظ تکنیک نیروهای بسیار خوبی داریم و این نیروها از لیگ ما رشد پیدا می‌کنند. پس ما و عنایتی باید توجه ویژه‌ای به لیگ داشته باشیم. لیگ ما با توجه به آمارهایی که در دست داشتیم شرایط خوبی نداشت اما بعد از بازی‌های تیم ملی آمارهایی که مدنظر داشتیم بهبود پیدا کرد و بازی‌های لیگ برتر با کیفیت‌تر شد. 

قلعه‌نویی ادامه داد: وظیفه ما است که به لیگ توجه کنیم و در ادامه هم باشگاه‌ها باید با تیم‌های ملی همکاری لازم را داشته باشند. من بر این باورم که اگر بازیکنی در لیگ برتر شرایط خوبی را دارد باید به او توجه کنیم. پیراهن تیم ملی ایران مقدس است و هر کسی که لایق آن باشد باید بر تن کند. 

وی در خصوص لیستی که برای تیم ملی اعلام کرده است، گفت: لیگ‌های فوتبال در کشورهای مختلف در زمان‌های مختلف به پایان رسید و به همین دلیل ما ابتکار جدیدی به خرج دادیم و بازیکنان را رها نکردیم و آنها را در ساختمان پک برای تمرینات مختلف به اردو دعوت کردیم. در این میان بازیکنان استقلال و پرسپولیس با  توجه به اینکه باید در فینال جام حذفی فوتبال کشور حضور می‌داشتند در اختیار باشگاه‌های‌شان قرار دادیم و با  توجه به پشت‌سر گذاشتن یک فصل سنگین فوتبالی احتیاج دارند که 5 الی 5 روز ریکاوری ذهنی شوند اما قطعاً این لیست تغییر خواهد کرد و به نفراتی که لیاقت داشته باشند و نیاز داشته باشیم در لیست اصلی قرار خواهند گرفت این کار ما یک پشتوانه‌سازی و یک برنامه بسیار خوب برای تیم ملی است که بتوانیم در مینی‌کمپ‌های تیم ملی به آنها بها دهیم. تعداد بازیکنان حاضر در کافا برعکس دیگر تورنمنت‌‌های بین‌المللی باید 23 نفر باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص دستیار خارجی خود عنوان کرد: ما سه گزینه را داریم که با آنها صحبت کرده‌ایم و یک مربی ایتالیایی هم در گزینه‌ها وجود دارد که برای او پیش‌نویس قرارداد را ارسال کردیم و با مدیر برنامه‌های او صحبت کرده‌ا‌یم و بلیت و ویزای او هم گرفته شده  است و قرار است بیایند تا صحبت کنیم. 

قلعه‌نویی در خصوص حضور چند ماهه خودش در تیم ملی گفت: شرایط نسبت به سال 2006 خیلی بهتر است و اصلاً قابل قیاس نیست. شما ببینید همین زمین یک و دو و همین ساختمان پک خودش گویای همه چیز است و در سال 2006 فوتبال ما تعلیق شد و دو گروه سیاسی به جان هم افتادند و حساب و کتاب‌های شخصی خود را با من انجام دادند. در مجموع شرایط نسبت به سال 2006 خیلی بهتر است. هم هیأت رئیسه و همچنین مدیریت فدراسیون خوب هستند و شرایط خوبی را برای تیم‌های ملی رقم زده‌اند. در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داریم و در حال پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی هستیم ولی خوب کار زیادی داریم.

وی درباره حاشیه‌هایی که برای تیم ملی در خصوص جام ملت‌های آسیا به وجود آمده است، گفت: هر کسی بود شاید می‌گفت گروه سختی داریم و شرایط سختی داریم اما توکل ما به خدا است مانند همان سال 2006 تلاش‌مان را خواهیم کرد. همانطور که گفتم وضعیت تیم ملی در حال حاضر خیلی بهتر از سال 2006 است شما خودتان همه می‌دانید که در سال 2006 حساب‌ و کتاب‌ها با تیم ملی هم شخصی بود. اما من می‌گویم کاری به این حرف‌ها نداریم اینجا مملکت ما است و باید برای کشورمان کار کنیم ما عاشق کشور و مردم‌مان هستیم و تا زمانی که حضور داریم باید تمام  تلاش خودمان را انجام دهیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در سال 2006 هم ما بسیار تیم خوبی داشتیم اما شرایط‌مان خوب نبود. زمانی هم که با کره بازی می‌کردیم در سال 2006 آمار بازی بسیار خوب بود و در نهایت هم در پنالتی‌ها نتیجه را واگذار کردیم. 

قلعه‌نویی در خصوص دیدارهای تدارکاتی در فیفادی شهریورماه گفت: ما برای فیفادی شهریورماه برنامه خوبی داریم و تمام افراد حاضر در فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی تمام تلاش خود را می‌کنند که بازی‌های خوبی را انجام دهیم چرا که فیفادی شهریورماه برای ما بسیار حائز اهمیت است. ما بعد از شهریورماه اردوهای تیم ملی را داریم و بعد از آن هم بازی‌های مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو داریم اما رسیدن به این مسابقات دیدارهای تدارکاتی خوبی را می‌خواهد که باید در شهریورماه انجام دهیم. 

وی در واکنش به قهرمانی لژیونرها با تیم‌های باشگاهی خود عنوان کرد: تمام لژیونرها افتخار ایران هستند. به عنوان مثال مهدی طارمی اگر افتخاری را به دست آورده است اول برای ایران به دست آورده و همه اینها باعث افتخار ما هستند و خیلی خوشحالیم که چنین اتفاقاتی در حال رخ دادن است و امیدواریم در آینده بازیکنان کشورمان افتخارات زیادی به دست آورند. من در سال 2006 هم با خیلی‌ها جنگیدم که به آنها بفهمانم که باید ایرانی جماعت را باور کنند و اختلاف اصلی ما در همان موقع هم به خاطر چنین مسائلی بود. شاید گاهی بسترهای ما دچار مشکل باشد اما امروز همه چیز آماده است و امیدوارم لژیونرهای ما هم بیشتر شوند و هم افتخارات بیشتری را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص ابلاغیه نقل و انتقالات فوتبال کشور اظهار داشت: من هنوز این ابلاغیه را ندیده‌ام چرا که تا به امروز من درگیر انتخاب نفرات تیم ملی و لیست تیم ملی بوده‌ام و قانون نقل و انتقالات را ندیده‌ام. باید یک مطالعه‌ای انجام دهم و بعد از آن در خصوص آن صحبت کنم. 

قلعه‌نویی در خصوص دعوت نشدن سامان قدوس به تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: سامان قدوس با توجه به اینکه به زعم خودش شرایط خوبی در تیم باشگاهی‌اش نداشته است تصمیم گرفت که تیمش را عوض کند و در این خصوص هم با خراطی و الهویی صحبت کرده است. 

وی در پایان در خصوص فینال جام حذفی کشور گفت: برنده  اصلی فینال جام حذفی تماشاگران بودند که استقبال خوبی را از این بازی داشتند. به هر حال دو تیمی که سرمایه ملی بودند در فینال با یکدیگر بازی داشتند. این بازی هم صحنه‌های خوب داشت و هم صحنه‌های بد و در نهایت امسال لیگ خوبی داشتیم و تا هفته پایانی تکلیف تیم قهرمان مشخص نبود. در حال حاضر هم لیگ تمام شده و بازیکنان به استراحت رفتند و بعد از آن اردوها و تمرینات تیم ملی را آغاز خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها