حسینی: جایی می‌روم که من را بخواهند

نتوانستیم تک‌رقمی شویم اما خوشحالیم در این لیگ سخت و پرحاشیه سهمیه تهران را نگه داشتیم و خودمان را حفظ کردیم.

حسینی: جایی می‌روم که من را بخواهند

مجتبی حسینی در آخرین نشست خبری خود در فصل جاری و پیش از مسابقه تیمش با مس رفسنجان تصریح کرد: بعد از دو بازی انجام شده و جایگاهی که در جدول داریم تصمیم گرفتیم به بازیکنانی که کمتر بازی کردند فرصت بازی بدهیم و امیدوارم بازیکنانم بتوانند با ارائه یک بازی خوب، لیاقت‌ خودشان را نشان بدهند.

او در خصوص اینکه آیا با پیکان توانست به اهداف خود برسد یا خیر، تاکید کرد: باشگاه بزرگ پیکان معمولا از لحاظ جدولی دو هدف را دنبال می‌کند که اولی به حفظ سهمیه تیم باز می گردد و دومی تک‌رقمی شدن در لیگ برتر است، البته نتوانستیم تک‌رقمی شویم اما خوشحالیم در این لیگ سخت و پرحاشیه سهمیه تهران را نگه داشتیم و خودمان را حفظ کردیم.

وی تصریح کرد: هدف نهایی تیم پیکان بازیکن‌سازی است و توانستیم بازیکنان خیلی خوب و جوانی بسازیم و فکر می‌کنم باشگاه در صدد است با فروش چند بازیکن خوب و بااستعداد که قیمت خیلی خوبی هم دارند، درآمدزایی مناسبی داشته باشد. هدف باشگاه‌هایی مثل پیکان در فوتبال درآمدزایی، جوان گرایی و کم کردن هزینه‌ها است و از این بابت به هدفمان رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص امتیازات کسب‌شده این تیم در طول فصل، گفت: می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و پیکان شایستگی داشت که امتیازات یبشتری جمع کند و تا حدودی هم خوش شانس نبودیم. در همه بازی‌ها تلاش کردیم خوب باشیم و تیم ما در هیچ بازی کم نگذاشت، به غیر از بازی برگشت مقابل مس که قبول دارم عملکرد خوبی نداشتیم.

حسینی در مورد خروجی لیگ برتر فوتبال آنهم با این همه هزینه تصریح کرد: اگر بخواهیم خروجی یا پدیده‌ای از این لیگ داشته باشیم با این راه و روش به جایی نمی‌رسیم. پیکان، سایپا، نفت تهران، پاس تهران تیم‌هایی بودند که همواره بازیکن ساز بوده و در این راه عملکرد خوبی داشتند اما با آنها چه کردیم؟‌ فقط آنها را از بین بردیم. اگر بخواهیم این باشگاه‌ها را زیر چنین فشارهایی له کنیم چیزی از فوتبال باقی نمی‌ماند. روند تیم فوتبال نفت را ببینید،‌ با این تیم چه کردیم؟ بانک ملی‌، راه‌آهن،پاس، سایپا و تیم‌هایی که بازیکن‌ساز بودند الان کجا هستند؟‌

او تاکید کرد: در دو بازی گذشته اتفاقاتی افتاد که هیچ جای دنیا نمی‌افتد و خیلی راحت هم از آن گذشتند. اگر پیکان جایگاه ثابتی نداشت سر ما هم می‌افتاد. دقیقه ۴۲ یک پنالتی اشتباه گرفتیم و دقیقه ۴۴ هم یک بازیکن شما را اخراج کردیم و اتفاق خاصی رخ نداده است. من از مسوولان خواهش دارم همه چیز را از دریچه قهرمانی نبینند.

وی در مورد دو بازی مهم گذشته پیکان گفت:‌ دو بازی قبل مسایلی رخ داد که نباید می‌افتاد. بازی‌ای که باید میزبان باشیم،‌میهمان شدیم و آن اتفاقات اصفهان هم عجیب و غریب بود که به‌راحتی از آن گذشتند. این کارها ضربه زدن به فوتبال ملی است و جلوی رشد جوانان را می‌گیرد، اینکه اگر تیمی پول یا هواداران بیشماری دارد بخ نوعی دیگر دیده شود یعنی موج‌سواری و این به فوتبال ما کمکی نخواهد کرد.

حسینی در مورد کلیت لیگ فوتبال ایران در فصل جاری گفت: لیگ سخت و پرحاشیه‌ای بود. نسبت به سال گذشته، لیگ باکیفیت‌تر و قوی‌تری را شاهد بودیم، خیلی از لژیونر باز گشتند و در این لیگ بازی کردند و مربیان خوب خارجی هم به ایران آمدند اما بار دیگر تاکید می کنم باید تیم‌های سازنده را به فوتبال ایران بازگردانیم و از آنها حمایت کنیم. ۹۰ درصد فوتبال ما دولتی است، نمی‌شود یک تیم درصد قابل توجهی از بهره دولتی را به خود اختصاص دهند و تیم دیگر فقط ۲ درصد، این اشتباه است و باید تعدیل شود.

او در واکنش به مسایل مطرح شده در خصوص تیم فوتبال امید ایران گفت: این شکل مطرح شدن نام‌ها و انتخاب یک مربی فقط در ایران اتفاق می‌افتد و خیلی اشتباه هم است. هیچ مقام رسمی با من صحبت نکرده و نمی‌دانم چرا این مسایل مطرح می‌شود،‌اینکه اسم من بیاید و با ۶-۵ مربی دیگر هم صحبت شود کار خیلی غیرحرفه‌ای است. افرادی که در فوتبال ما به ویژه اطراف تیم امید هستند سیاسی هستند. از سال ۸۸ مربیگری خود را به عنوان دستیار در لیگ یک شروع کردم و قبل از آن هم ۲۰ سال در فوتبال ایران بازی کردم. در ادامه پله‌پله به رده‌های بالاتر رسیدم و سالی که سرمربی شدم، با ذوب‌آهن سهمیه آسیایی گرفتیم اما با این حال من که تیم یازدهم جدول را به سهمیه رساندم را کنار گذاشتند و فرد دیگری را آوردند و دوباره از لیگ یک شروع کردم و رانت بلد نیستم.

حسینی تاکید کرد: اگر قرار باشد در جایی کار کنم باید با احترام برخورد شود و همه چیز شفاف و روشن باشد. همیشه کار کرده‌ام و امیدم به لطف خدا بوده و خواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است برای فصل بعد در پیکان حضور داشته باشد، گفت: باشگاه پیکان را دوست دارم، بالاخره اینجا بذری کاشته‌ایم و می‌خواهیم بهره آن را ببریم اما هنوز اینجا هم صحبتی نشده است. اگر شرایط کار مهیا باشد می‌مانیم و کار می‌کنیم. اگر خواستند کار می‌کنیم و اگر نخواستند جایی می‌روم که من را بخواهند. از دوستانی که تیم‌هایشان مقابل ما بازی کردند و برای بردن کارهای ناجوانمردانه می‌کنند هم بپرسید آنها خوب می‌دانند.

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از رفتارها ناجوانمردانه به دوبازی اخیر باز می‌گردد، گفت: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!

وی در خصوص اینکه آیا برای انتقال بازیکنی به او فشار وارد شده، گفت: امسال چنین موردی نداشتیم. در جلسه قبل از نیم فصل، به هیات مدیره گفتم این لیگ سخت است. اگر نیم فصل بازیکنی از دست بدهیم امکان سقوط داریم، به حرف من اعتماد کردند. فکر می‌کنم در فصل جدید، بازیکن میلی برای ماندن ندارد و نمی‌توانیم او را به زور در این تیم نگه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها