قاسمپور: سخت‌ترین حریف ایران هم افت شدیدی کرده/ تیم ملی شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ایران در گروهی قرار گرفته که سخت‌ترین حریفش هم در سال‌های اخیر افت شدیدی کرده است.

قاسمپور: سخت‌ترین حریف ایران هم افت شدیدی کرده/ تیم ملی شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد

ابراهیم قاسمپور درمورد هم گروه شدن تیم ملی فوتبال کشورمان با امارات، فلسطین و هنگ کنگ در جام ملت‌های 2023 اظهار داشت: در مرحله اول گروه‌ها برای تیم‌هایی مثل ایران، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان، استرالیا تقریبا یک سطح هستند و حریفانشان فاصله چندانی با هم ندارند. گروه تیم ملی ما بد نیست و گروه خوبی است. سخت‌ترین حریف ما امارات است. من چندین سال در این کشور کار کرده‌ام و می‌گویم شرایط سال‌های گذشته را ندارد و افت شدیدی داشته است. در کل برای همه سرگروه‌ها، دور اول چندان مشکل‌ساز نیست. کار سختی برای صدرنشینی نداریم. 

وی افزود: فوتبال قابل پیشبینی نیست اما در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، روی کاغذ بالای 90 درصد به عنوان صدرنشین از گروه صعود می‌کنیم. الان تعداد تیم‌های جام جهانی به 48 و جام ملت‌ها به 24 تیم رسیده است. در چنین شرایطی جذابیت مراحل گروهی از بین می‌رود. فلسطین و هنگ‌کنگ جزء تیم‌های در جه چهار و پنج آسیا هستند. به همین دلیل اختلاف سطح فنی تیم‌ها خیلی زیاد می‌شود. یک تیم خیلی ضعیف و دیگری خیلی قوی می‌شود. با از بین رفتن جذابیت، کیفیت بازی‌ها نیز پایین می‌آید.

بازیکن اسبق تیم ملی درخصوص شانس قهرمانی ایران برای قهرمانی جام ملت‌ها، پاسخ داد: روی کاغذ یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی هستیم. کره‌جنوبی و استرالیا شرایط خوبی دارند و شاید ژاپن وضعیتش به مراتب بهتر از این 2 تیم باشد. عربستان هم در جام جهانی نشان داد تیمی استخوان‌دار، بابرنامه و منضبط دارد. در شرایطی که مل مثل این کشورها با برنامه نیستیم ولی بضاعت، توان فنی و تجربه بازیکنان ما به ویژه لژیونرها ثابت می‌کند با وجود اینکه 40 سال است جام ملت‌ها را نبرده‌ایم اما پایه و اساس فوتبال ایران قوی است. با وجود زیربنایی کار نکردن، خلاقیت و تکنیک بچه‌های ما همیشه مشکل‌گشا بوده است. به همین دلیل همیشه بین تیم‌های قوی فوتبال آسیا قرار گرفته‌ایم و اکنون هم شانس زیادی برای رسیدن به جام داریم.

قاسمپور درمورد اینکه برخی می‌گویند ایران می‌تواند بازی‌های مرحله گروهی را به عنوان تدارکات خوب برای دیدارهای مراحل حذفی در نظر بگیرد، گفت: همیشه برای انتخاب حریفان تدارکاتی برای همه رده‌های سنی به ویژه تیم بزرگسالمان مشکل داشته‌ایم. از دلایل این موضوع مشکلات مالی و مسائل سیاسی است و در سال‌های اخیر بازی‌های خوبی برای تیم ملی برگزار نکرده‌ایم یا تعداد این دیدارها خیلی محدود بوده است. به همین دلیل مجبور شده‌ایم با تیم‌های درجه 3-2 بازی کنیم. امسال هم شرایط به همین منوال است اما فدراسیون فوتبال باید تلاش کند بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرد. همین الان که قرعه کشی انجام شد، تیم‌های مطرح آسیا به دنبال یک برنامه‌ریزی خوب می‌روند تا در فیفادی‌ها با تیم‌های خوب بازی کنند.  به همین دلیل می‌توانیم مرحله گروهی را هم به چشم دیدارهای تدارکاتی در نظر بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها