منافی: هواداران سکوها را پرکنند/ گل‌گهر بعد از جدایی امیر ضعیف شده است

نباید بهانه دست سپاهان داد چون تیم اصفهانی منتظر لغزش پرسپولیس است از این‌رو بازیکنان باید تا بازی آخر با همه وجود بجنگند.

منافی: هواداران سکوها را پرکنند/ گل‌گهر بعد از جدایی امیر ضعیف شده است

جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است سرخپوشان با پیروزی در دربی روی دور برد و موفقیت قرار گرفتند و حالا با قرار گرفتن در صدر در دوقدمی قهرمانی قرار گرفته‌اند. در رابطه با بازی حساس پرسپولیس مقابل گل‌گهر در هفته بیست و نهم و شرایط فنی سرخپوشان در این دیدار حساس گفت‌و‌گویی با منافی داشتیم.

 

چگونه شد که پرسپولیس در صدر قرار گرفت و خودش را به‌عنوان شانس اول قهرمانی مطرح ساخت؟

در هفته‌های پایانی شرایط بازی‌ها بسیار حساس شده است و تیم‌ها در جدول خیلی بالا و پایین می‌شوند. در این بین شرایط برای سه تیم بالای جدول بسیار حساس شده است اما خوشبختانه یحیی با هدایت عالی در دربی و به پیروزی رساندن تیمش مقابل رقیب سنتی یکی از حساس‌ترین دربی‌ها که سه امتیازش تأثیر مستقیم در قهرمانی داشت را از رقیب سنتی برد و پس از آن برد حساس شرایط پرسپولیس بسیار بهتر شد و در طرف مقابل افت استقلال بعد از باخت در دربی بیشتر شد.

برد مقابل پیکان را چگونه ارزیابی کردید؟

تیم پیکان بازی بسته‌ای را مقابل پرسپولیس ارائه داد و بواقع کار را برای سرخپوشان دشوار کرد اما بازیکنان پرسپولیس با برنامه‌های خاصی که داشتند تا پایان بازی بسیار خوب جنگیدند و به پیروزی رسیدند تا در دیداری حساس و نفسگیر به پیروزی برسند و تا حدود زیادی قهرمانی در دسترس‌شان قرار گیرد.

بازی مقابل گل‌گهر در هفته بیست و نهم در ورزشگاه آزادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گل‌گهر تیم خوب و سختکوشی است اما از زمانی که قلعه‌نویی رفته شرایطش فرق کرده و شاید آن قدرت سابق را ندارد اما به هر حال نسبت به پیکان تیم پرمهره‌تر و پر‌قدرت‌تری است از این‌رو بازی راحتی در پیش نداریم. با وجود این برد مقابل گل‌گهر تا 80 درصد قهرمانی پرسپولیس را در لیگ برتر این دوره مسجل خواهد ساخت.

در رابطه با نقش تماشاگران در بازی روز جمعه چه صحبتی دارید؟

ورزشگاه آزادی و برد در این ورزشگاه به نوعی تبدیل به عادت پرسپولیس شده است اما کسی نیست که منکر نقش هواداران در ورزشگاه آزادی شود از این‌رو هواداران حتماً در روز جمعه تا آنجا که می‌توانند ورزشگاه را پر کنند تا با روحیه مضاعفی که به تیمشان خواهند داد پرسپولیس با روحیه خیلی بالایی بجنگد و تیم گل‌گهر را هم از پیش رو بردارد.

فکر می‌کنید تکلیف قهرمانی در این هفته مشخص می‌شود یا کار به هفته پایانی کشیده می‌شود؟

من فکر می‌کنم تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده می‌شود و دو تیم سپاهان و پرسپولیس در آن هفته تکلیف قهرمانی را مشخص خواهند ساخت هر چند که شانس پرسپولیس به‌مراتب بیشتر است و استقلال هم تقریباً از کورس قهرمانی خارج شده است.

به‌عنوان مدافع چپ اسبق پرسپولیس و تیم ملی نظرتان در رابطه با علی نعمتی و نمایشش در پست دفاع چپ چیست؟

در سمت راست پرسپولیس، دانیال بازی می‌کند که مدافع راستی رونده و بسیار خوب است به همین دلیل یحیی دفاع چپ تیمش را به بازیکنی سپرده که بیشتر در کارهای دفاعی شرکت می‌کند. مدافعی چغر که با وجود اینکه پست اصلی‌اش مدافع میانی است اما در دفاع چپ هم خوب کار کرده و نمره قبولی گرفته است هر چند روی او به‌دلیل شرایطی که در دفاع دارد نمی‌توان برای ارسال‌ها و نفوذش حساب خاصی باز کرد.

فکر نمی‌کنید یحیی برای پیروزی مقابل گل‌گهر نیاز به انجام تغییراتی در تیم خودش دارد؟

به هر حال میلاد سرلک که پس از محرومیت در دیدار مقابل پیکان حتماً مقابل گل‌گهر بازی خواهد کرد و شاید یکی دو تغییر را در ترکیب پرسپولیس شاهد باشیم اما از آنجا که پرسپولیس در چند بازی اخیرش برنده بوده بعید است که سرمربی پرسپولیس خیلی به ترکیب تیمش دست بزند.

قبول دارید که اگر پرسپولیس در دقایق اول بازی‌ به گل نرسد کارش مانند دیدار مقابل پیکان سخت و دشوار خواهد شد؟

بازی مقابل گل‌گهر دیدار سنگینی خواهد شد از این‌رو پرسپولیسی‌ها باید مراقب باشند گلی دریافت نکنند و زود به گل برسند تا استرش‌شان به حداقل برسد و با خیال راحت برای کسب سه امتیاز تلاش کنند.

در رابطه با حاشیه‌ها و هجمه‌هایی که از سوی تیم‌های مدعی دیگر در چند روز گذشته به پرسپولیس وارد شد چه صحبتی دارید؟

بالاخره از آنجا که دو مدعی دیگر تا حدودی از صدر باز مانده‌اند هجمه‌هایی را علیه پرسپولیس داشته‌اند اما یحیی، افشین و بازیکنان پرسپولیس زرنگ‌تر از این هستند که اسیر این حاشیه‌ها شوند و سرشان به کار خودشان بوده است. به همین دلیل هنوز جام در دستشان است در حالی که استقلال بعد از باخت در دربی و از دست دادن امتیاز در خانه مقابل صنعت نفت صدر و قهرمانی را از دست داد. در رابطه با هجمه داوری هم انتقادات بی‌جهت است چون همه دیدند که خطای واضح پنالتی روی سعید صادقی انجام شد و روی پریرا هم خطایی صورت گرفت از این‌رو بیان مسائل داوری فقط پرداختن به حاشیه است.

در خصوص بازی پرسپولیس مقابل نساجی از آنجا که در مقطعی مربی این تیم بودید چه صحبتی دارید؟

نباید بهانه دست سپاهان داد چون تیم اصفهانی منتظر لغزش پرسپولیس است از این‌رو بازیکنان باید تا بازی آخر با همه وجود بجنگند و با تمرکز بالایی کارشان را دنبال کنند تا به خواسته‌شان برسند.

در خصوص قرعه پرسپولیس مقابل هوادار و شانس قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی چه صحبتی دارید؟

قرعه پرسپولیس در جام حذفی قرعه سختی نیست اما فعلاً شرایط در لیگ بسیار حساس است از این‌رو تمرکز پرسپولیس روی دو بازی سخت پایانی‌اش در لیگ است به همین دلیل بازیکنان با تمام وجود در لیگ بازی خواهند کرد و پس از پایان لیگ در جام حذفی حاضر شده و با خیال آسوده‌تر و روحیه بالاتری در جام حذفی به میدان خواهند رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها