مورایس در نقش ژوزه مورینیو

آنچه مسلم است شاهد تغییر چشم‌گیری در رفتار مورایس در هفته‌های پایانی لیگ بیست و دوم بوده‎‌ایم.

مورایس در نقش ژوزه مورینیو

ژوزه مورینیو با آن قهرمانی غیرمنتظره‌ای که با پورتو در لیگ قهرمانان پس از کنار زدن مدعیان به دست آورد، تبدیل به چهره‌ای جهانی در دنیای فوتبال شد، اما در ادامه بیشتر از اینکه با جام‌هایش در چلسی، اینتر و رئال مادرید به خاطر آورده شود، با حرف‌ها و حواشی منحصربه فردش به ذهن‌ها می‌آید؛ درست مثل دادن لقب آقای خاص به خودش در اولین کنفرانس خبری پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم فوتبال چلسی، دعوا و هل دادن آرسن ونگر یا دست کردن در گوش تیو ویلانوا. 

حالا چندماهی می‌شود که یکی از نزدیک‌ترین افراد به مورینیو کار کردن در ایران به عنوان سرمربی سپاهان را آغاز کرده و در طول این مدت همواره سعی کرده از فوتبال، فارغ از نتایج، به عنوان ابزاری برای نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر یاد کند، اما حالا چند هفته‌ای می‌شود که انگار رنگ دنیا برای ژوزه مورایس هم عوض شده است! 

دو سه هفته پیش بود که سرمربی سپاهان به دلیل اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز با کنایه زدن به پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر مس رفسنجان، با گفتن این جمله که "ما گل سرسبد نیستیم" خبرساز شد و با توجه به اینکه این صحبت‌ها از سوی مورایس مطرح شد، به شدت مورد توجه فوتبالی‌ها و به ویژه رسانه‌های ورزشی قرار گرفت.

این البته تازه شروع بازی ژوزه مورایس در اولین فصل حضورش در لیگ برتر بوده است. او، سرپرست سپاهان، بازیکنان این تیم و همینطور مدیران باشگاه اصفهانی، طی روزهای اخیر به کرات درباره نفع بردن پرسپولیس از داوری و مسائل دیگر نظیر برنامه‌ریزی مسابقات حرف زده‌اند و شب گذشته هم مورایس بار دیگر در کنفرانس خبری پس از پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان چندین مرتبه به پرسپولیس کنایه زد.

مورایس در سالن نشست ورزشگاه بهنام محمدی، پیش از اینکه با مطرح شدن سوالی درباره دیدگاه قبلی‌اش مبنی بر اینکه سپاهان گل سرسبد نیست، مواجه شود و تاکید کند که برای تیم‌های مورد علاقه یا گل سرسبد بازی خارج از خانه تبدیل به بازی خانگی می‌شود، به یک هوادار پرسپولیسی اشاره کرد، که مقابل اتوبوس تیم دیده بود و البته جمله‌‌اش  را به شکل عجیبی خاتمه داد: «البته من فقط یک هوادار تیم فوتبال پرسپولیس را کنار اتوبوس وقتی می‌خواستیم به استادیوم بیاییم، دیدم. با پرچم و لباس و ... ولی خب داور نبود!.» 

آنچه مسلم است شاهد تغییر چشم‌گیری در رفتار مورایس در هفته‌های پایانی لیگ بیست و دوم بوده‎‌ایم، که رقابت بسیار فشرده‌ای میان طلایی‌پوشان اصفهانی و سرخپوشان تهرانی شکل گرفته است؛ رفتاری که البته به نظر می‌رسد بیشتر از اینکه تحت تاثیر حواشی و حرف‌های همیشگی رایج در فوتبال ایران باشد، که معمولا احترامی برای تیم برتر و قهرمان حداقل طی سال‌های اخیر قائل نبوده است، الگوبرداری از استاد خود مورینیو باشد، تا در کنار جنگ فنی که در آن متبحر است، جنگ روانی را در بعد دیگری برای بازپس گرفتن صدر جدول از پرسپولیس راه انداخته باشد.

البته که این نبرد فنی و روانی بین یحیی و ژوزه همچنان فارغ از نتیجه‌ای که در مصاف پرسپولیس و پیکان رقم می‌خورد، ادامه خواهد داشت ...

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها